Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verkeerde hond luisterd

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

verkeerde hond luisterd

Ongelezen bericht door Patrol »

Ok wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Pup moet leren luisteren en krijgt dus vaak commando's..... helaas luisterd Patrol dus vaak naar die commando's en doet ze dus allerlei dingen die niet hoeven..... en Pup luisterd niet... :mrgreen:

Ook al ik Foei roep naar Pup dan reageerd Patrol ogenblikkelijk door naar mij toe te komen, zo van 'ik deed toch niks'. Pup luisterd daar ook naar trouwens.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat Patrol snapt dat het niet voor haar bedoeld is ?? Die arme schat wil het zo graag goed doen, maar ja dat krijg je ook waarschijnlijk als commando's erin zijn gemept :evil:

ALs ik dus ook even mijn stem verhef tegen Pup, zet Patrol al weer haar bangere blik op...... Ik roep haar dan bij mij en geef haar een koekje. Is dat een goede oplossing ?? Moet erbij zeggen dat Patrol in het begin dus absoluut niet durfde te komen als ik haar riep, waarschijnlijk omdat ze op haar kop kreeg vroeger......
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Patrol was tot op heden alleen en alle commando's waren ook voor Patrol. Pup gaat leren dat hij/zij Pup heet, kan even duren, en Patrol gaat leren dat niet meer alles automatisch voor haar geldt, kan ook even duren.

Maar het komt vanzelf in orde :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

bram en thijs schreef:Patrol was tot op heden alleen en alle commando's waren ook voor Patrol. Pup gaat leren dat hij/zij Pup heet, kan even duren, en Patrol gaat leren dat niet meer alles automatisch voor haar geldt, kan ook even duren.

Ik doe dan echt iets stelselmatig verkeerd.

Als ik het tegen de ene heb, luisteren de 2 anderen, maar niet degene voor wie het bedoeld is. En zo gaat het altijd. Zucht... :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Joy C schreef:
bram en thijs schreef:Patrol was tot op heden alleen en alle commando's waren ook voor Patrol. Pup gaat leren dat hij/zij Pup heet, kan even duren, en Patrol gaat leren dat niet meer alles automatisch voor haar geldt, kan ook even duren.

Als ik het tegen de ene heb, luisteren de 2 anderen, maar niet degene voor wie het bedoeld is. En zo gaat het altijd. Zucht... :mrgreen:
Okay, ik krijg er ook regelmatig 2 voor de prijs van 1 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Als er iets te halen valt voornamelijk :roll: :roll: :roll: Maar Bram leerde uiteindelijk wel af dat niet alle woorden voor hem bestemd waren en Thijs kreeg door dat hij Thijs is.

Duurde wel een tijdje.
AfbeeldingAfbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

bram en thijs schreef:
Joy C schreef:

Okay, ik krijg er ook regelmatig 2 voor de prijs van 1 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Als er iets te halen valt voornamelijk :roll: :roll: :roll: Maar Bram leerde uiteindelijk wel af dat niet alle woorden voor hem bestemd waren en Thijs kreeg door dat hij Thijs is.

Duurde wel een tijdje.
Het lijkt hier wel of ze zeggen willen: 2 out of 3 ain't bad :roll:
stelletje mutsen.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Oh gelukkig!!!

Enne Pup heet geen Pup hoor, maar Dodge!! Mijn volgende hond ga ik echter wel Pup noemen!! :cheer: :cheer:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Re: verkeerde hond luisterd

Ongelezen bericht door Zoie »

Patrol schreef: ALs ik dus ook even mijn stem verhef tegen Pup, zet Patrol al weer haar bangere blik op...... Ik roep haar dan bij mij en geef haar een koekje.
:denken: Ik zou het niet doen iig . Zo bekrachtig je volgens mij alleen maar haar reactie . Negeren lijk me beter .

Gebruik je wel de juiste syntax ook bij stemverheffing ? Misschien is Patrol niet gewend alleen naar de juiste syntax te luisteren ? Dan zou ik het gewoon oefenen .
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahahhaa, ik ken het probleem wel een beetje.
Wat ik dus doe is constant namen gebruiken "Moritz, zit" of "Kaya, hier" en dan ook vooral de hond voor wie het bedoelt is aankijken.
Zo gaat het meestal wel goed, maar ook dan komt nog voor dat ze het alletwee doen. Ach, dan beloon ik ze ook gewoon beiden :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Stang schreef:H
Wat ik dus doe is constant namen gebruiken "Moritz, zit" of "Kaya, hier" en dan ook vooral de hond voor wie het bedoelt is aankijken.
Dat bedoel ik met juiste syntax
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Stang schreef:Hahahhaa, ik ken het probleem wel een beetje.
Zo gaat het meestal wel goed, maar ook dan komt nog voor dat ze het alletwee doen. Ach, dan beloon ik ze ook gewoon beiden :wink:
Dat doen wij dus ook. Heel nadrukkelijk de naam eerst noemen voor een commando volgt. En als het ze allebei betreft laten we of de namen achterwege of is het iets als 'heren' :mrgreen:
Overigens kan een naam ook op diverse manieren uitgesproken worden waardoor een waarschuwing of correctie heel duidelijk voor 1 van de jongens bedoeld is.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kun je Patrol niet even in de gang doen als je met Dodge traint?
Als ik binnen oefen met een hond gaat de andere hond even met een goed gevulde Kong of een bot op de gang. Als ik buiten oefen lijn ik de hond waarmee ik oefen eerst even aan en volg een stukje. Die hond weet dan dat we even gaan trainen en is op mij gericht. De andere hond mag gewoon zijn gang gaan dan.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”