Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

terug plaats

Moderator: moderatorteam

RoMy.V
Vaste gebruiker

terug plaats

Ongelezen bericht door RoMy.V »

hey allemaal,

Ik doe nu sport 1 en scooby doet het heel goed enkel terug plaats blijft moeilijk. Ik geef het commando plaats. En loop van hem af. Nu nog maar een 1 meter. Dan roep ik kom voor daarna moet hij aan de voet. Dan zeg ik terug plaats en hij loopt wel terug maar hij moet gaan liggen en dat laatste stukje doet hij maar niet.

Heeft iemand tips voor me?
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Bij de KC waar ik trainde gebruikten we een klein plastic bakje met gaatjes in de deksel. Daarin deden we dan iets lekkers voor de hond (b.v. Rodi worst) en dat legden we onder de riem die de plaats markeerde.
Vervolgens dus de oefening zoals je waarschijnlijk wel kent. Als de hond dan weer op zijn plaats lag liep je er naar toe en kreeg ie uit dat bakje wat lekkers.
Over het algemeen werkte dit vrij goed. Het enige was dat sommige grote honden het bakje wel eens te pakken hadden en het dus wel eens sneuvelde.
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Branka schreef:Bij de KC waar ik trainde gebruikten we een klein plastic bakje met gaatjes in de deksel. Daarin deden we dan iets lekkers voor de hond (b.v. Rodi worst) en dat legden we onder de riem die de plaats markeerde.
Vervolgens dus de oefening zoals je waarschijnlijk wel kent. Als de hond dan weer op zijn plaats lag liep je er naar toe en kreeg ie uit dat bakje wat lekkers.
Over het algemeen werkte dit vrij goed. Het enige was dat sommige grote honden het bakje wel eens te pakken hadden en het dus wel eens sneuvelde.
Bovendien moet het voor de hond niet uitmaken waar de riem ligt, maar dat als hij hem ziet, erbij af gaat. Dus i.d.d. klein afgesloten bakje met gaatjes erin, de riem opgebost erop, kloppen op de riem en af zeggen, als de hond af gaat krijgt hij een voertje uit het bakje. Als de hond gaat anticiperen en dus zelf af gaat voor jij af zegt, kan je het woordje plaats gaan gebruiken. Als dat goed gaat ga je pas de afstand vergroten.

Dit is een oefening die los staat van de oefening voet ondanks dat ze tijdens een examen gekoppeld worden (en eerst het voorroepen natuurlijk). Train ze dus ook los van elkaar, en slechts af en toe aan een koppelen. Dit ter voorkoming van dat de hond zelf voet gaat voor jij wat hebt kunnen zeggen, omdat hij weet wat er gaat volgen (kost je punten bij een examen).
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
RoMy.V
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RoMy.V »

dank hier heb ik zeker wat aan ga het eens proberen bij hem.
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

De eerste keer had ik gewoon een lijntje neergelegt en Shita erbij af gelegd. Netjes voorgeroepen met het commando "hier". Hond aan de voet. "Terug plaats" zeggen en zelf helemaal meelopen naar de lijn en dan met een stukje worst af laten gaan. Ik denk dat je hond eerst het commando af goed moet kennen.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”