Wij hebben hier een losloopgebied voor honden en temidden van dat losloopgebied is een groot veld speciaal voor honden dus.
Vanmiddag was ik daar met een paar andere mensen en verschillende honden toen een vrouw met een klein kind dat losloopveld over wilde steken.
Een van de honden liep rustig op de vrouw en het kind af en ging even staan snuffelen. Hierop reageerde de vrouw met 'wilt u uw hond bij u roepen, ik ben hier niet van gediend'.
De eigenaar van de hond zei dat ie dat niet deed omdat het een veld voor honden was en de enige plek waar zijn hond lekker los kon lopen.
Afijn, ruzie ontstond.......
Aan de ene kant vind ik het nogal grof om je hond niet even bij je roepen (mijn honden laat ik sowieso niet naar mensen toelopen), maar aan de andere kant heb ik ook begrip voor die man zijn uitleg: overal mogen hier kinderen komen, overal hou ik rekening met ze en heb mijn hond aangelijnd. Alleen op deze plek mag hij lekker zijn gang gaan en wil ik niet ook hier rekening met kinderen hoeven te houden.
Er loopt trouwens een paadje langs het veld waarop die vrouw had kunnen lopen, waar ze totaal geen last van die honden gehad zou hebben, maar ze kiest er dus bewust voor om het veld over te steken.
Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? (vooropgesteld dat het natuurlijk geen hond is die kinderen half opeet