Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speurcursus/hondensport/jachttraining voor dukke hond??

Moderator: moderatorteam

-isa-
nieuw lid

Speurcursus/hondensport/jachttraining voor dukke hond??

Ongelezen bericht door -isa- »

Hallo allemaal,
Ik heb een kruizing Friese Stabij Wetterhoun, misschien ook wat schapendoes erin. Ze is nu 14 maanden. Vanaf het begin af aan was ze erg druk, natuurlijk is ze nog jong, maar mijn hond houdt niet op. Nooit. Ze moet echt gestructureerd worden. Thuis is ze gelukkig wel uit zichzelf rustig.
Ik zou graag met haar een leuke cursus doen, waarbij ze lichamelijk moe wordt, maar vooral geestelijk. Dat ik lekker met haar bezig kan zijn, en dat ze er echt wat voor moet doen. Ze is erg slim, dus dat kan geen probleem zijn.
Ik woon in Haarlem, heb wel een auto, maar ik zoek wel iets wat een beetje in de buurt is. Mijn vraag is dus:

Wie heeft een goed idee?? (liefst met adres en tel nr) Alvast bedankt.

Met groeten,
Isa
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

mijn hond was na de eerste lessen obedience uitgeteld. Luisteren is blijkbaar heel vermoeiend. Maar het went wel, dus hij is nu een stuk minder moe. Nadat we rond de feestdagen een aantal weken geen les hadden gehad, was hij de eerste keer weer moe, maar daarna niet meer. Vroeger zat er iemand bij me op de training met een onvermoeibare hond. Hij ging er mee fietsen, maar moest steeds verder fietsen, z'n conditie werd steeds beter. Dus alles helpt maar tijdelijk.
Ik denk dat speuren ook veel concentratie vergt (ik heb wel eens een proefles gehad en er werd gewaarschuwd dat het heel vermoeiend was), dus dat zou wat kunnen zijn. Misschien dat er mensen met ervaring zijn ? Van jachttraining en behendigheid zijn m'n honden nooit moe geworden.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

dat klopt wel, zoeken is heel erg vermoeiend. maar ik kan je denk ik niet helpen aan een hondenschool in de buurt die dat verzorgd, tenminste niet via ons. misschien via een nbg vereniging in de buurt, moet je even op de site zoeken van de nbg http://www.hondensport.com/ daar kun je meer info vinden.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

In beverwijk vind je Cor oldenburg en die geeft spuerlessen in de heemskerkerduinen dat is niet zo ver voor jou weg denk ik.
-isa-
nieuw lid

speuren?

Ongelezen bericht door -isa- »

Die cor in Beverwijk, zijn dat speurcursussen? En hoe werkt hij precies?
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

tineke

Re: speuren?

Ongelezen bericht door tineke »

-isa- schreef:Die cor in Beverwijk, zijn dat speurcursussen? En hoe werkt hij precies?
Ja dat doet hij ook maar ik heb wat privespeurlessen gevolgd en het is me prima bevallen.
Dan ga je naar de heemskerkerduinen ,prachtige omgeving ook nog eens,en daar volgen de lessen van ongeveer een half uur of drie kwartier als ik het nog allemaal weet.
De honden waren daarna uitgeput maar nou zin mijn honden ook niet hyper hoor.
Gast

Re: Speurcursus/hondensport/jachttraining voor dukke hond??

Ongelezen bericht door Gast »

-isa- schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een kruizing Friese Stabij Wetterhoun, misschien ook wat schapendoes erin. Ze is nu 14 maanden. Vanaf het begin af aan was ze erg druk, natuurlijk is ze nog jong, maar mijn hond houdt niet op. Nooit.
Dat is beslist niet rastypisch voor de Stabij en Wetterhoun. Dat zijn rustige huishonden die wel van lekker lang wandelen en werken houden maar beslist niet overmatig druk zijn als er niks mee gedaan wordt. Zit er misschien meer Schapendoes in dan je denkt?

Ik denk dat speuren, obedience, flyball of behendigheid heel geschikt zijn om je hond lekker geestelijk en lichamelijk moe te maken.
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

Bij jacht is een drukke hond niet handig, dus inderdaad, bovenstaande dingen zijn vast erg geschikt voor jouw hond.

Bij jacht leren ze zich wel beheersen, maar ze moeten ook op hun beurt kunnen wachten, zonder te piepen van enthousiasme :wink: , dat is natuurlijk best af te leren, grotendeels, maar dan kom je weer bij de g.g en dergelijke.

Succes hoor !
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

hoii ik heb een hyperactieve kruising boxer mechelse herder ik doe behendigheid met haar en daar heeft ze veel plezier in je merkt echt dat haar gekheid in banen geleid word en ze is ook doodmoe naar de cursus ..deze cursus is een maal per weekjes om te oefenen train ik ook nog twee dagen met een vriendin samen in de tuin daar hebben we wat sprongen en paaltjes ik loop ook nog gehoorzaamheid en fiets veel met haar bijna iedere dag verder gaan we ook nog frisbeen komend jaar en willen we daarna nog flyball gaan doen .
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door MarijeJoanne »

Behendigheid kan een goed idee zijn.
Als je het goed doet, worden ze er mentaal en fysiek wat moe van :wink: .

Doordat ze moeten lopen, rennen, door hindernissen kruipen, springen, helling op en af en ga maar door.
Maar het houdt hem ook in zn koppie bezig, want hij moet weten hoe hij bepaalde dingen moet uitvoeren en ga maar door.

Trouwens, als je hond vol enthousiasme moet wachten tot hij weer aan de beurt is, wordt niet alleen het baasje moe, maar ook de hond :ok: .

Geef hem uitdaging, niet alleen met een sport (zoals behendigheid, of frisbee, speuren of wat dan ook), maar ook genoeg beweging, het bos in, mee naast de fiets en laat hem wat met zn koppie doen.
Doe zoekspelletjes, in huis, in de tuin, in het bos.
Laat hem de krant dragen :wink: (of een andere boodschap).
Gehoorzaamheidsoefeningen, is niet alleen handig dat hij goed luistert, maar ook dat hij constant bezig is met opletten wat jij doet, geen vast ritueel, maar onverwachts dingen doen wat hij niet verwacht.
Zo blijft hij opletten en is het druk in zijn koppie.

Succes :mrgreen:
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Hoi, weet geen adressen, maar je verhaal klinkt een beetje als een beschrijving van t hondje van mijn ouders, ook een hondje waar voor t overgrote deel schapedoes in zit. Ook ONVERMOEIBAAR, nog nooit zoiets gezien. Mijn Golden van 11 maand lijkt er wel een oude taart naast. Ze hebben nu zo'n cursus of 6 achter de rug (hondje is ong. 5 jaar), kan niet echt zeggen dat dit veel zoden aan de dijk heeft gezet, maar dit waren dan ook gewoon gehoorzaamheids cursussen. Zou idd behendigheid of iets anders springerigs doen, mijn ouders hebben erg veel problemen gekregen met ongewenst gedrag (veel waken, blaffen, uitvallen aan de riem ed) Wil je niet bang maken, maar zou zeker proberen m "voldaan" te krijgen, anders zoekt ie zelf wel iets te doen...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Daar ga ik morgen naartoe voor een speurseminar! Moet erg goed zijn heb ik van verschillende mensen gehoord.
boskabouter
Vaste gebruiker

kruising stabij/wetterhoun

Ongelezen bericht door boskabouter »

Hoi. Heb je ook een foto van je hond?
Heb zelf ook 15 jaar van mijn zelfde-combinatie-hond mogen genieten. Ik heb hem helaas vorig jaar in moeten laten slapen maar ik blijf een zwak houden voor deze combi.
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”