Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bestaat de ideale hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Bestaat de ideale hond?

Ongelezen bericht door jidde »

Denk je dat de ideale hond bestaat?
Nanni is voor mij werkelijk de ideale hond. We zijn ontzettend op elkaar ingespeeld! Dat heb ik echt met geeneen hond. Zal vast ook wel komen doordat ik natuurljik 24 uur per dag met haar bezig ben :wink:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja die woont hier en heet Rataplan. Obelix is een ideale hond in wording :mrgreen: maw het is een *****maar dat komt wel goed :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Zeker weten, zie onderschrift :wink:

Maar goed, wat voor de mij ideaal is, is dat voor de ander niet.
Dus er is niet een hond die voor iedereen ideaal zou zijn, denk ik :roll:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Bestaat de ideale hond??

Hier in huis in ieder geval niet, maar ik zou hem ok niet willen hebben :slaap:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
linlin

Re: Bestaat de ideale hond?

Ongelezen bericht door linlin »

jidde schreef: Zal vast ook wel komen doordat ik natuurljik 24 uur per dag met haar bezig ben :wink:
jeukt dat, zo'n veer in je reet?
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik heb vier ideale honden waar ik op ingespeeld ben en ik ben er niet 24 uur mee bezig. Ik slaap namelijk ook nog en ik ga ook naar school enzo, en heb naast school en honden ook nog een sociaal leven :19:
Groetjes Rob
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Weet je. Saar is de ideale hond. Daar kan ik mee lezen en schrijven. Die heeft me het vertrouwen in het wezen "hond" teruggegeven. Die is vreselijk braaf. Die heeft ons dat kleine Moepekind helpen opvoeden.

Maar stiekum vind ik dat kleine slimkippie van ons, toch ook wel heel ideaal. Als ze alleen was geweest, was het een grote dondersteen geweest hoor, maar nu is ze alleen maar lief. Als Saar haar zo nodig schoon moet likken dan gaat ze er keurig voor zitten. Pootjes opzij. Schatje!

Wij hebben gewoon vreselijk veel mazzel met de honden, en met de combi. Ben er iedere dag nog blij mee :wink:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

ja ik heb er twee thuis en eentje is in de maak :wink:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:denken: ik zou het niet weten! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

De ideale hond in de betekenis dat een hond alles in zich verenigt wat je in een hond kan bekoren , dat geloof ik niet . Zoë was eenkenning , een baas , that's it . Luna is in principe een allemansvriend . Beide eigenschappen kan ik waarderen .

Wat ik wel heb is dat een hond voor mij uitdagend moet zijn . Dat had Zoë zeker , en Luna heeft dat ook , zij het op een andere manier . Ik heb met Luna natuurlijk ook een andere band . Ze is geen maatje van me zoals Zoë was , maar toch zijn we gek op elkaar !
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik ben gek van m'n hondjes maar ik heb wel een paar dingen van ZUCHT deden ze dat maar niet of dat maar wel :mrgreen: Mja dat maakt het ook weer leuk :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Jeetje Wendy, slaap je niet? 24 uur per dag, poeh hoor, nou dat red ik niet :19:
Maar wat is ideaal? in welk opzicht? en laat ik ff wel zijn, die van mij zijn verre van ideaal maar owww wat ben ik gek op en met ze.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heber 1tje waarvan ik altijd denk ....had ik er maar 20 van :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

De ideale hond bestaat niet, gelukkig niet zeg. Dan zou de lol er toch al snel vanaf zijn. Het leukste van mijn honden is dat ze hun eigen karakter hebben en af en toe gewoon lekker niet doen wat ik wil. Ik kan helemaal gek van ze worden soms, maar dat hoort er toch bij? Er is niemand met wie ik altijd op kan schieten, dus ook niet m'n honden.

Daarnaast is de tijd die je met je honden doorbrengt echt niet altijd van invloed op de kwaliteit van de relatie die je hebt. Er zijn mensen die zitten de hele dag bij hun hond zonder dat de hond echt persoonlijke aandacht krijgt. Ik werk full-time, dus mijn honden zien mij minder... maar daarom is de relatie die ik met mijn honden heb echt niet slechter.

Trouwens, als ik een ideale hond zou hebben dan zouden mijn slechte kanten zo goed opvallen. :pffff:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya is ideaal voor mij; ik kan lezen en schrijven met haar.
Maar is ze DE ideale hond? nee :mrgreen: Ze is een krengetje, een absolute eenling, speelt nooit met andere honden behalve Moritz en Shibo, tolereert geen vreemde honden in haar buurt en is argwanend tegenover vreemde mensen.
Maar ik kan alles met haar, ik weet exact hoe ze in elkaar zit en weet daar goed op in te spelen; zij weet wat ze aan mij heeft, ik weet wat ik aan haar heb en dat maakt ons de ideale combinatie.

Als puppy was ze een engeltje, zo ontzettend lief! toen kwam de eerste loopsheid en is ze omgeslagen als een blad aan de boom. Het ontzettend grote voordeel met Kaya is echter dat ze enorm makkelijk te trainen is: ze snapt iets heel snel en vindt het eindeloos om het dan te 'mogen' doen. Gek op balletjes, stokken en Frolic en daarmee bereik ik alles bij haar.

Dus ja, voor mij is Kaya de ideale hond, maar wellicht zou ze voor een ander een wandelende natuurramp zijn :mrgreen:

Moritz is geen ideale hond, voor niemand denk ik. Ahhhhh....... hahahaha, maar dat neemt dus absoluut niet weg dat ik stapelgek op hem ben!!!
Alleen qua hond is hij moeilijk: angstig, paniekerig, niet gek op spelletjes. Er is moeilijk tot hem door te dringen, soms ook door mij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

jidde schreef: Zal vast ook wel komen doordat ik natuurljik 24 uur per dag met haar bezig ben :wink:
:smile: wat een vreselijk verkrampte poging de ideale hondenbezitter uit te hangen...
Nou moet je ophouden hoor.. ik krijg kramp in m'n kaken.. wat ben je soms toch lachwekkend! :smile: :smile: :smile:
jidde

linlin schreef:
jeukt dat, zo'n veer in je reet?
hallooooooo doe ook eens vrolijk joh :mrgreen: Ik bedoelde daarmee dat de andere honden die je ziet niet dag en nacht in huis hebt en dus alleen af en toe meemaakt... Meer niet hoor :eek:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Op het moment dat ik gisterenmiddag wakker werd en mijn bril kapot tussen Maroucks poten lag :devil: vond ik haar niet zo ideaal :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

De 3 honden zijn nu voor mij ideaal, met hun nukken en gebruiksaanwijzingen.
Maar over 10 jaar heb ik vast andere honden die misschien dan wel ideaal voor me zijn :19:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Mijn honden zijn prima.
AfbeeldingAfbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind mijn honden stuk voor stuk het einde, maar of dat hun nu ideaal maakt, denk het niet. Ze hebben alle drie hun karakter en hun voors en tegens, maar ik ben gewoon stapelgek met ze en dat vind ik het belangrijkste. Als je niet met je hond op kunt schieten, lijkt me dat niet prettig.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
aida
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door aida »

mijn honden zijn de allerliefste!!!! :8):

mijn honden zijn de allermooiste!!! :8):

mijn honden zijn de allerslimste!!! :8):

nou moet ik er wel bijzeggen dat ik nog al eens overdrijf hahaha :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldinggroeten van spike, rex en axel
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Als ik kritisch naar onze honden kijk kan ik van alles opmerken dat niet zo ideaal is. Maar dat doe ik niet :mrgreen:
Voor ons zijn het perfecte honden waarmee we kunnen lezen en schrijven. Ze passen dan ook prima bij ons. Voor ons dus met al hun plussen en minnen ideale honden.
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik denk niet dat de ideale hond bestaat. Onze honden hebben echt wel af en toe hun nukken dat ik ze het liefst achter het behang wil plakken, maar ik ben stapelgek op ze en zou ze voor geen goud meer willen missen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Voor mij komt Moos heel erg dicht in de buurt van de ideale hond. Lekker aanhankelijk, soms ongehoorzaam, maar dat is altijd maar van korte duur en houdt ook de spanning erin.

Maar goed, ik hou van een hond die lekker tegen me aan op de bank komt liggen, die als hij buiten een beetje bang wordt (hij houdt niet van heel veel grote blaffende honden tegelijk :mrgreen: ) rustig bij mij komt staan, en me dan zo aankijkt van "Wat maken ze een drukte he?" Ik vind het lekker dat hij op bed tegen me aankruipt 's nachts, en dat hij alles en iedereen begroet alsof het een lang verloren vriend is.
Maarrrrrr ik kan me goed voorstellen dat dit voor sommige niet is wat zij van een hond willen.

Maar Moosie en ik passen bijster goed bij elkaar!
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

24 uur per dag met mijn hond bezig zijn lijkt me niet gezond :wink: , bovendien wil een hond ook wel eens tijd voor zichzelf. Dingo komt niets tekort en ik vind hem de ideale hond.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ja tuurlijk bestaat die, dat is voor elke eigenaar zo, als je al heel lang met je hondje samen bent en je hebt alles gedaan en meegemaakt dan is hij/zij voor jou altijd de liefste.
Ik heb met me reu situaties meegemaakt dat ie ondanks het gevaar naast me stond en me dan bleef aankijken en als ik zij het is goed, de kop strak naar voor, ik weet zeker dat als het zover komt hij alles zal doen om me te beschermen, en ik ook voor hem. :cheer:
jidde

Dingo schreef:24 uur per dag met mijn hond bezig zijn lijkt me niet gezond :wink: , bovendien wil een hond ook wel eens tijd voor zichzelf. Dingo komt niets tekort en ik vind hem de ideale hond.
Zie mijn vorige berichtje, ik was blijkbaar niet helemaal duidelijk
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Onze doggies zijn ,met al hun gebreken,voor ons de ideale honden voor een ander zijn ze misschien wel hun ergste nachtmerrie :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ja echt die bestaat, kan alleen zijn adres niet vinden.
Even zoeken op Google. :mrgreen:

Grapje, nee Luka valt misschien niet in die categorie maar mag wel meedingen naar allerliefste.

Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”