Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

los lopen? niet dus

Moderator: moderatorteam

aida
geregistreerd lid

los lopen? niet dus

Ongelezen bericht door aida »

hallo

mijn 2 herders axel en rex zijn schatjes hoor, alleen lijkt rex nu aan zijn 2e puberteit ( bestaat dat wel puberteit bij honden) te zijn begonnen en luisterd dus voor geen touwtje meer naar me als hij losloopt.
als we de deur uitgaan lopen ze aangelijnt naast me en blijven ook naast me als ze een andere hond zien, je moet dan bij mij achter een bruggetje over zodat je hier door het veld de hele wijk rond kan lopen en elke keer als ze dan daar loslopen en hun behoefte hebben gedaan en hebben gesnuffeld en gerend en ik weer aanstalte wil maken om weer huiswaarts te lopen kijkt hij me aan alsof hij wil zeggen - lekker puh - en sprint er vervolgens vandoor. kan ik roepen wat ik wil :boos: , maar luisteren homaar.
het ging heel goed,soms als ze een andere hond zien rennen ze er met z`n 2en heel enthousiast opaf maar als ik dan roep komen ze weer terug.de vorige keer is mijn man stiekum om een hoekje gaan staan, en toen hij weer wegrende en vlak bij hem was kwam hij tevoorschijn, riep heel hard foei en rex wist niet hoe snel hij weer naar mij terug moest rennen
nu zijn we weer terug bij af. heb laatst mijn man van z`n werk moeten bellen want rex rende hier door de straten en kwam dus echt niet( zelfs niet voor een koekje).
om een lang verhaal kort te maken, wat moet ik hier nu mee, het is om te janken :jank:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldinggroeten van spike, rex en axel
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik moet zeggen dat ik met Caya onze lanseer ook wel wat te stellen
heb gehad.De eerste keer toen ze ongeveer 1 jaar oud was . De
tweede keer was toen ze 2 moest worden.Toen heeft ze het nog eens dunnetjes over gedaan.Weglopen heeft ze eigenlijk nooit gedaan.
Maar ze kon heel vervelend doen als we gingen wandelen door een
andere kant op gaan lopen of ze wilde gewoon niet mee naar huis als
we in het bos waren, dan bleef ze heel koppig staan. We hadden er dan toch een wandeling van zo´n 2uur opzitten.Dus toch puberen??? :denken:
Misschien doet iedere hond het op zijn eigen manier.Je kunt niet in
zo´n koppie kijken he??
Alma
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Arjanne
Actief

Ongelezen bericht door Arjanne »

Goh, ik dacht dat herders zo goed luisteren :roll: . Dat geeft dus hoop voor mijn teckel die ook aardig dwars kan zijn :mrgreen: .
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
Rust zacht lief teckelmannetje, dank je voor de fijne tijd die we hadden.
We zullen je nooit vergeten Timo.
19-01-2004 / +26-08-2010
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Arjanne schreef:Goh, ik dacht dat herders zo goed luisteren :roll: . Dat geeft dus hoop voor mijn teckel die ook aardig dwars kan zijn :mrgreen: .
zucht....

----------

anyhoe, ik denk dat je herder prima doorheeft dat als je hem roept dat het einde speeltijd is; een einde aan iets leuks. Je zou om te beginnen opnieuw het hierkomen gaan oefenen aan de (lange) lijn, voorkom dat hij de fout in kan gaan. Tijdens het uitlaten een zak vol met lekkere voertjes (of een balltje als hij daar beter op reageert) mee en hem op andere momenten ook eens bij te roepen om hem daarna weer vrij te geven. Zorg ervoor dat het hem wat oplevert als hij komt.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe reageer je als je de hond eindelijk te pakken hebt? Beloon je je hond als hij komt?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben bang dat je hond de controle over heeft genomen, hij bepaald wat er gebeurd en niet jij. Voorlopig geef ik je inderdaad weinig kans met lekkers en spel, hij is veel te dol op de macht die hij over je heeft.
Ga je hem ook vangen? Dan vindt hij het helemaal super nl.

Wat ik zou doen is hem meenemen naar plaatsen waar hij de weg niet kent en hem daar direct de controle laten nemen, roepen en als hij niet komt en lekker gaat rennen verstop je jezelf. Echt goed uit het zicht. Ik hoop dat hij dan een paniekaanval krijgt want een herder is niet graag de controle kwijt, zeker niet over waar de baas is.
Wel heel goed opletten dat hij jou zoekt en niet in paniek wegrent.

Eenmaal gevonden flip je helemaal uit van blijdschap en bevestigd zijn vreugde enorm. Was je kwijt, arme jongen etc. En dan lekker spelen met hem en kijken wat hij doet als je weer roept. Peert hij hem weer dan verstop je je direct en laat hem langer zoeken.

Op een gegeven moment zal hij direct kijken waar je bent als je roept en ook veel allerter zijn op je aanwezigheid.

Dan bouw je het uit met een spel, liefst apport. Een bal een stok, noem maar wat. Daar ga je veel en leuk met hem mee aan het werk. Roep je en kijkt hij dan laat je de bal zien en wordt helemaal enthousiast. 10 tegen 1 dat hij direct komt. Roep ook niet wat je nu roept maar verbind er een fluitje of een ander woord aan.

Ik weet zeker dat binnen 4-5 weken je hond als een speer komt zodra je roept. Bij mij heeft dat echt perfect gewerkt :ok:

Heel soms doet ze moeilijk maar als ik dan buk om zgn een stok te pakken is ze er binnen 2 tellen :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Even ter aanvulling, dat spel is iets dat je dus elke wandeling doet, ook later als hij prima luisterd. Ga je alleen fluiten en met een bal zwaaien als hij aangelijnd wordt dan heeft het geen zin. Net zo weinig zin als de koekjes nu :wink:
Afbeelding
aida
geregistreerd lid

hij komt helemaal nergens voor terwijl hij helemaal dol is op stokken en balletjes

het is of ze je gedachten kunnen lezen want als ik denk - nu ga ik naar huis - dan sprint hij er vandoor.

als ik hem te pakken heb dan word ik al niet boos op hem maar negeer hem eigenlijk, doe hem aan de lijn en ga naar huis ( daar zal wel de fout zitten)

tussendoor roep ik hem vaak bij me en dan komt hij gewoon

ik loop nu met hem aan de lijn terwijl de andere 2 loslopen, dus kom maar op met tips
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

tussendoor komt ie wel zeg je.

waarschijnlijk heb je die laatste keer de lijn in je handen..

hou die maar in je handen en lijn hem tussendoor ook regelmaqtig aan. het moet niet duidelijk zijn wat de "we gaanhier" is en de "oefenhier"

daarbij marc's verhaal
Afbeelding
laeken
Zeer actief

aida schreef: tussendoor roep ik hem vaak bij me en dan komt hij gewoon

ik loop nu met hem aan de lijn terwijl de andere 2 loslopen, dus kom maar op met tips
Wat ik al zeg, je hebt geen controle over de hond en hij dus wel over jou. DAAR moet je aan werken, hierkomen snapt hij prima alleen heeft hij geen zin aangelijnd te worden. Als het goed is ben je slimmer dan je hond ook al is het een Duitse herder :mrgreen:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

als ik hem te pakken heb dan word ik al niet boos op hem maar negeer hem eigenlijk, doe hem aan de lijn en ga naar huis ( daar zal wel de fout zitten)
Niet negeren! Je moet hem juist heel uitbundig belonen. Doe alsof hij de liefste, gehoorzaamste hond is en ga helemaal uit je dak. Je voelt je dan wel voor l*l staan maar wat kan jou dat schelen? :mrgreen:
aida
geregistreerd lid

ik ga dat proberen met verstoppen en dat hij me dan moet zoeken.

maar wat je zei over dat spel daar is hij al heel allert op, want als ik buk staat hij er in notime bij om te kijken of ik wat oppak en als ik z`n bal laat zien word hij ook dol. eens kijken wat hij doet als hij me niet meer ziet.

bij mijn man gebeurd dit dus niet, want die is de opperbaas en volgens mij zijn ze dolverliefd op hem. die klikt met z`n vingers en er word gewoon geluisterd
heel gemeen :boos:

ga maar weer met hem aan de gang, want het is dus niet leuk uitlaten zo
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat verstoppen geen indruk zal maken (al hoop ik van wel natuurlijk). Ik zou ze alle 3 blijven losgooien en zelf meelopen heel het veld rond. Ze alle 3 (dus niet alleen op de wegloophond concentreren) een paar keer voor laten komen en dat belonen met echt onweerstaanbare worst en Vrij geven. Dan 's wat apporteren etc. En nog voor het moment dat je hond in de gaten heeft dat je naar huis wilt, dan lijn jij hem al ergens achterin het veld aan en beloont hem uitbundig. Ondertussen ga je al spelend met die aangelijnde hond terug naar voren en lijnt daar je andere honden aan (als dat wel makkelijk gaat tenminste). En dat als je de volgende keer daar komt steeds weer herhalen op andere plekken. Je kan hem ook los aan de 10 mtr. lijn zetten en daar even op doortrainen, dan valt het kwartje waarschijnlijk nog sneller. De fout die ook ik heb gemaakt, is om oogcontact te houden met een superuitdagende Stanley, waardoor die middelvinger juist nog groter werd. Reageert hij niet als je Hier roept, geen oogcontact maar je omdraaien en weglopen (naar een aantrekkelijke kant van het veld), doorlopen totdat al je honden achter je aan komen en weer opnieuw proberen hem vriendelijk Hier te krijgen.
Veel succes hoor. Kan me voorstellen dat je de balen erin hebt.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”