Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoest????

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sjiel
Zeer actief

Kennelhoest????

Ongelezen bericht door Sjiel »

Arme Takkie hoest en niest. En nu mag ie van mij niet meer uit maar moet ie in de tuin piesen/poepen en mag ie niet rennen. Hij vind het stom. De sukkel lust geen thijmsiroop! Hij is niet ziek maar voor de zekerheid temperaturen we hem 2 keer per dag.
Bij mijn schoonouders hebben de jongste 2 kennelhoest (in pension geweest) en de oudste heeft longontsteking.
weg gehaald zit een virus in
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Het heerst weer, Bram is ook heel ziek geweest.
AfbeeldingAfbeelding
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

Onze BM heeft ook al 2 kuren achter de kiezen gekregen.... niet zo leuk nee. Ze nieste en hoestte echt heel erg. Helaas was het vanochtend alweer raak, 2 kuchjes. :boos: Misschien is het niks (wij kuchen ook wel eens), maar ben er bang voor. Hopelijk is er niks ernstigs aan de hand.

Kan kennelhoest zo hardnekkig zijn?

Martin
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

Ik ben bang dat Branco het ook heeft, loopt al een paar dagen te niezen en te snotteren, soms een kuchje.
Morgen even langs de dierenarts maar.
Sjiel
Zeer actief

MDoelman schreef:Onze BM heeft ook al 2 kuren achter de kiezen gekregen.... niet zo leuk nee. Ze nieste en hoestte echt heel erg. Helaas was het vanochtend alweer raak, 2 kuchjes. :boos: Misschien is het niks (wij kuchen ook wel eens), maar ben er bang voor. Hopelijk is er niks ernstigs aan de hand.

Kan kennelhoest zo hardnekkig zijn?

Martin
Ja, de verwekker zit in de luchtweg en als ie hoest ontstaat er een klein bescadiginkje waardoor de kiem weer zijn gang gaat. Daarom is rust ook zo verschrikkelijk belangrijk.
Mijn ouwe dibbes heeft jaren gehoest, af en toe zoon kokhals hoest.
Sjiel
Zeer actief

Cendy schreef:Ik ben bang dat Branco het ook heeft, loopt al een paar dagen te niezen en te snotteren, soms een kuchje.
Als ie geen koorts heeft of duidelijk ziek is of je je zorgen maakt hoef je niet echt naar de dierenarts.
Cendy
Zeer actief

Sjiel schreef:
Cendy schreef:Ik ben bang dat Branco het ook heeft, loopt al een paar dagen te niezen en te snotteren, soms een kuchje.
Als ie geen koorts heeft of duidelijk ziek is of je je zorgen maakt hoef je niet echt naar de dierenarts.
Sinds gister is ie wat lustelozer als normaal, koorts heeft ie niet, maar ik zie gewoon dat ie niet lekker is, dus ga voor alle zekerheid maar even langs :wink:
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Kan je de tijmsiroop niet met een spuitje in zijn mond doen. Het helpt echt heel goed. :ok:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Enige beschikbare spuitje gebruik ik om zijn voorhuid te spoelen :mrgreen: Ik laat het maar ff zo. Als ie zich rustig houdt hoest ie haast niet.
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

beetje honing werkt ook verzachtend, misschien lust ie dat wel?
RoMy.V
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RoMy.V »

irstas schreef:beetje honing werkt ook verzachtend, misschien lust ie dat wel?
Ik geef ook altijd honing hij likt het zo van een lepel af en kijkt me aan zo van krijg ik meer vind hij super lekker en dan hoest een tijdje minder.
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Beau ging maandag ook weer hoesten,kokhalzen,opgeven... dacht dat het ook weer raak was met kennelhoest. Geen koorts maar ze voelde zich niet lekker dus toch even langs de da. Flink geirriteerde luchtwegen. Tabletjes mee, hoestsiroopje geven en ze knapt alweer op.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Sjiel
Zeer actief

irstas schreef:beetje honing werkt ook verzachtend, misschien lust ie dat wel?
Nog niet geprobeerd, het hoesten is zowiezo niet zo erg wel loopt ie de hele dag te luidruchtig door zijn neus te blazen waarbij ie lekker spettert. En 2 x daags temperaturen, hij heeft nog nooit zoon zacht poepertje gehad als nu met al die vaseline.
Cendy
Zeer actief

Net bij de dierenarts geweest, en inderdaad kennelhoest, kuurtje meegekregen en dan moet het weer goed gaan.
Branco liet nog een mooi souveniertje achter bij de beste man op z'n broek, een lekkere verse snottebel :mrgreen:
Arjanne
Actief

Ongelezen bericht door Arjanne »

Timo kan zich bij de rij aansluiten. Begon gisteren te hoesten en te kokhalzen (kwam echter niks). Ben vanmorgen bij de DA geweest en jawel hoor....Kennelhoest. Ook een kuurtje (14 dagen :eek: ) meegekregen.
Schijnt te heersen gezien het bovenstaande.
Wel balen, we zouden morgen naar een Teckel-familiedag gaan morgen in Wijchen. Gaat nu dus niet door. :jank:
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
Rust zacht lief teckelmannetje, dank je voor de fijne tijd die we hadden.
We zullen je nooit vergeten Timo.
19-01-2004 / +26-08-2010
Arjanne
Actief

Wat is trouwens de "gewone" temparatuur van een hond????? En....anaal opnemen neem ik aan :mrgreen: . Kun je het ook aan gedrag zien of een hond koorts heeft. Die van mij ligt de hele dag dicht (bijna op) bij de verwarming. :denken: Normaal doet ie dat nagenoeg niet.
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
19-01-2004 / +26-08-2010
Sjiel
Zeer actief

38.0-39.0 graden celsius rectaal gemeten.
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

wat voor antibiotica hebben jullie gekregen ??

mijn jonge teefje(chanel) hoest nu ook al bijna 3 maand, en heeft al 3 verschillende kuren gehad, ze blijft ook besmettelijk voor de andere dieren, want zelfs de katten hebben gehoest
nu heb ik een nest pups te liggen ,nu nog in de slaapkamer, maar deze moeten natuurlijk straks naar de kamer, ben bang dat als Chanel straks nog steeds hoest, ook de pups er aan moeten geloven, en zie dat natuurlijk niet echt zitten
:jank:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Arjanne
Actief

fransoos schreef:wat voor antibiotica hebben jullie gekregen ??

mijn jonge teefje(chanel) hoest nu ook al bijna 3 maand, en heeft al 3 verschillende kuren gehad, ze blijft ook besmettelijk voor de andere dieren, want zelfs de katten hebben gehoest
nu heb ik een nest pups te liggen ,nu nog in de slaapkamer, maar deze moeten natuurlijk straks naar de kamer, ben bang dat als Chanel straks nog steeds hoest, ook de pups er aan moeten geloven, en zie dat natuurlijk niet echt zitten
Timo heeft Doxycycline (75 mg. tabl.) voorgeschreven gekregen van de DA. Bij gebruik hiervan stopte het hoesten en kokhalzen vrijwel meteen. Het enige verschil dat ik nog in Timo's gedrag kan merken is dat meneer wat slomer is en nu (maar dat kan ook aan het weer liggen) vaker dan normaal bij de verwarming ligt. Timo heeft een 14-daagse kuur en daarna moet het besmettingsgevaar voor andere honden over zijn.
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
19-01-2004 / +26-08-2010
Sjiel
Zeer actief

fransoos schreef:wat voor antibiotica hebben jullie gekregen ??

Probeer Chanel uit logeren te doen, niet leuk maar waarschijnlijk wel het beste.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”