Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelhoest????
Moderator: moderatorteam
-
Sjiel
- Zeer actief
Kennelhoest????
Arme Takkie hoest en niest. En nu mag ie van mij niet meer uit maar moet ie in de tuin piesen/poepen en mag ie niet rennen. Hij vind het stom. De sukkel lust geen thijmsiroop! Hij is niet ziek maar voor de zekerheid temperaturen we hem 2 keer per dag.
Bij mijn schoonouders hebben de jongste 2 kennelhoest (in pension geweest) en de oudste heeft longontsteking.
Bij mijn schoonouders hebben de jongste 2 kennelhoest (in pension geweest) en de oudste heeft longontsteking.
weg gehaald zit een virus in
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- MDoelman
- Actief
Onze BM heeft ook al 2 kuren achter de kiezen gekregen.... niet zo leuk nee. Ze nieste en hoestte echt heel erg. Helaas was het vanochtend alweer raak, 2 kuchjes.
Misschien is het niks (wij kuchen ook wel eens), maar ben er bang voor. Hopelijk is er niks ernstigs aan de hand.
Kan kennelhoest zo hardnekkig zijn?
Martin
Martin
-
Cendy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
- Aantal honden: 2
-
Sjiel
- Zeer actief
Ja, de verwekker zit in de luchtweg en als ie hoest ontstaat er een klein bescadiginkje waardoor de kiem weer zijn gang gaat. Daarom is rust ook zo verschrikkelijk belangrijk.MDoelman schreef:Onze BM heeft ook al 2 kuren achter de kiezen gekregen.... niet zo leuk nee. Ze nieste en hoestte echt heel erg. Helaas was het vanochtend alweer raak, 2 kuchjes.Misschien is het niks (wij kuchen ook wel eens), maar ben er bang voor. Hopelijk is er niks ernstigs aan de hand.
Martin
Mijn ouwe dibbes heeft jaren gehoest, af en toe zoon kokhals hoest.
-
Sjiel
- Zeer actief
-
Cendy
- Zeer actief
Sinds gister is ie wat lustelozer als normaal, koorts heeft ie niet, maar ik zie gewoon dat ie niet lekker is, dus ga voor alle zekerheid maar even langsSjiel schreef:Als ie geen koorts heeft of duidelijk ziek is of je je zorgen maakt hoef je niet echt naar de dierenarts.Cendy schreef:Ik ben bang dat Branco het ook heeft, loopt al een paar dagen te niezen en te snotteren, soms een kuchje.
Morgen even langs de dierenarts maar.
-
danja
- Actief
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
-
RoMy.V
- Vaste gebruiker
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Beau ging maandag ook weer hoesten,kokhalzen,opgeven... dacht dat het ook weer raak was met kennelhoest. Geen koorts maar ze voelde zich niet lekker dus toch even langs de da. Flink geirriteerde luchtwegen. Tabletjes mee, hoestsiroopje geven en ze knapt alweer op.
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
-
Sjiel
- Zeer actief
Nog niet geprobeerd, het hoesten is zowiezo niet zo erg wel loopt ie de hele dag te luidruchtig door zijn neus te blazen waarbij ie lekker spettert. En 2 x daags temperaturen, hij heeft nog nooit zoon zacht poepertje gehad als nu met al die vaseline.irstas schreef:beetje honing werkt ook verzachtend, misschien lust ie dat wel?
-
Cendy
- Zeer actief
- Arjanne
- Actief
Timo kan zich bij de rij aansluiten. Begon gisteren te hoesten en te kokhalzen (kwam echter niks). Ben vanmorgen bij de DA geweest en jawel hoor....Kennelhoest. Ook een kuurtje (14 dagen
) meegekregen.
Schijnt te heersen gezien het bovenstaande.
Wel balen, we zouden morgen naar een Teckel-familiedag gaan morgen in Wijchen. Gaat nu dus niet door.
Schijnt te heersen gezien het bovenstaande.
Wel balen, we zouden morgen naar een Teckel-familiedag gaan morgen in Wijchen. Gaat nu dus niet door.
- Arjanne
- Actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
wat voor antibiotica hebben jullie gekregen ??
mijn jonge teefje(chanel) hoest nu ook al bijna 3 maand, en heeft al 3 verschillende kuren gehad, ze blijft ook besmettelijk voor de andere dieren, want zelfs de katten hebben gehoest
nu heb ik een nest pups te liggen ,nu nog in de slaapkamer, maar deze moeten natuurlijk straks naar de kamer, ben bang dat als Chanel straks nog steeds hoest, ook de pups er aan moeten geloven, en zie dat natuurlijk niet echt zitten

mijn jonge teefje(chanel) hoest nu ook al bijna 3 maand, en heeft al 3 verschillende kuren gehad, ze blijft ook besmettelijk voor de andere dieren, want zelfs de katten hebben gehoest
nu heb ik een nest pups te liggen ,nu nog in de slaapkamer, maar deze moeten natuurlijk straks naar de kamer, ben bang dat als Chanel straks nog steeds hoest, ook de pups er aan moeten geloven, en zie dat natuurlijk niet echt zitten
groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
- Arjanne
- Actief
Timo heeft Doxycycline (75 mg. tabl.) voorgeschreven gekregen van de DA. Bij gebruik hiervan stopte het hoesten en kokhalzen vrijwel meteen. Het enige verschil dat ik nog in Timo's gedrag kan merken is dat meneer wat slomer is en nu (maar dat kan ook aan het weer liggen) vaker dan normaal bij de verwarming ligt. Timo heeft een 14-daagse kuur en daarna moet het besmettingsgevaar voor andere honden over zijn.fransoos schreef:wat voor antibiotica hebben jullie gekregen ??
-
Sjiel
- Zeer actief
Probeer Chanel uit logeren te doen, niet leuk maar waarschijnlijk wel het beste.fransoos schreef:wat voor antibiotica hebben jullie gekregen ??