Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1e obedience les gehad
Moderator: moderatorteam
1e obedience les gehad
Vanochtend hebben Sypke en Mees hun eerste obedience les gehad. De trainster is net met een kleine hondenschool aan huis (op het erf) begonnen en geeft in kleine groepjes les. Er wordt heel intensief getraind op een positieve manier, met de clicker, voer en speeltjes.
Er waren vanochtend maar 3 honden, naast Mees en Sypke nog een jonge border collie.
We hebben wat aandachtsoefeningen gedaan, en een begin gemaakt met touch, naast en volgen. Sypke deed het erg goed en Mees deed het nadat hij door had wat de bedoeling was en dat het allemaal niet eng was ook goed. Ze zijn nu helemaal bek af.
Omdat trainen met twee honden niet gaat heb ik besloten om met Mees door te gaan.
Er waren vanochtend maar 3 honden, naast Mees en Sypke nog een jonge border collie.
We hebben wat aandachtsoefeningen gedaan, en een begin gemaakt met touch, naast en volgen. Sypke deed het erg goed en Mees deed het nadat hij door had wat de bedoeling was en dat het allemaal niet eng was ook goed. Ze zijn nu helemaal bek af.
Omdat trainen met twee honden niet gaat heb ik besloten om met Mees door te gaan.
-
- Zeer actief
Goeie vraagSjiel schreef:Waarom gaat het niet met twee honden?

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Daphne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat leuk!
Ik doe ook obedience, met beide honden. Ze vinden het beiden geweldig!
Ik train juist met beide honden in de les, omdat ze zich toch niet een uur lang kunnen concentreren. Dus wissel ik ze telkens af. Worden ze ook een beetje jaloers als de ander aan de beurt en doen ze extra hun best als zij zelf aan de beurt zijn.
Erg grappig om te zien.
Ik doe ook obedience, met beide honden. Ze vinden het beiden geweldig!
Ik train juist met beide honden in de les, omdat ze zich toch niet een uur lang kunnen concentreren. Dus wissel ik ze telkens af. Worden ze ook een beetje jaloers als de ander aan de beurt en doen ze extra hun best als zij zelf aan de beurt zijn.
Erg grappig om te zien.