Dit houd me al een tijdje bezig,ik vraag me af hoe jullie dat opgelost hebben

~Belin
Moderator: moderatorteam
zijn ze nooit weggelopen? wat als ze van iets schrikken?Inge schreef:Hier liepen ze vanaf 7 weken oud gewoon los mee in het bos. Zulke jonge pups zorgen wel dat ze in de buurt blijven van de veilige baas en je kunt het ze dus spelenderwijs leren.
ok ik zal het onthouden,thanks!massam schreef:zowiezo blijven de hele kleintjes wel bij je inderdaad.
maar zorg er als je bang bent dat ze weglopen ervoor dat ze helemaal maf zijn van een speeltje waar ze niet veek mee mogen spelen (dus thuis samen mee spelen en dan wegleggen) en neem dit mee op je wandeling.
ook een lekker snoepje of koekje doet wonderen!
Nee, echt weggelopen zijn ze nooit. Wel zette Nika als kleine pup er een spurt in toen we door het bos richting de hondenclub liepen. Ze was er slechts 1x geweest. Ik ben achter een boom gaan staan in de veronderstelling dat ze wel terug zou komen als ze me niet meer zag. Na 2 minuten was ze nog niet terug, ik ben doorgelopen en vond haar voor het poortje van het hondenveld (was dus wel in het bos)Mori no Kitsune schreef:zijn ze nooit weggelopen? wat als ze van iets schrikken?Inge schreef:Hier liepen ze vanaf 7 weken oud gewoon los mee in het bos. Zulke jonge pups zorgen wel dat ze in de buurt blijven van de veilige baas en je kunt het ze dus spelenderwijs leren.
ik ben gewoon bang dat het beestje de pootjes neemtmaar ik wil ook graag mn toekomstige hondje los laten lopen,dat vind ik veel vrijer dan aan de riem (behalve met verkeer dan)
awww wat een schatjeInge schreef:Nee, echt weggelopen zijn ze nooit. Wel zette Nika als kleine pup er een spurt in toen we door het bos richting de hondenclub liepen. Ze was er slechts 1x geweest. Ik ben achter een boom gaan staan in de veronderstelling dat ze wel terug zou komen als ze me niet meer zag. Na 2 minuten was ze nog niet terug, ik ben doorgelopen en vond haar voor het poortje van het hondenveld (was dus wel in het bos)Mori no Kitsune schreef:zijn ze nooit weggelopen? wat als ze van iets schrikken?Inge schreef:Hier liepen ze vanaf 7 weken oud gewoon los mee in het bos. Zulke jonge pups zorgen wel dat ze in de buurt blijven van de veilige baas en je kunt het ze dus spelenderwijs leren.
ik ben gewoon bang dat het beestje de pootjes neemtmaar ik wil ook graag mn toekomstige hondje los laten lopen,dat vind ik veel vrijer dan aan de riem (behalve met verkeer dan)
![]()
![]()
Marouck lette vanaf dag 1 heel sterk op me.
Ik loop wel in een bos wat niet direct grenst aan een weg, ze kunnen dus eigenlijk geen kant uit.![]()
Hier was Marouck zo'n 8 weken oud
In het bos spelen we veel, als ze per ongeluk komen krijgen ze iets lekkers, kortom we zorgen dat het baasje leuk is
Toen ik Floor voor het eerst los liet was ik echt kei bang. Stond helemaal te trillenMama Sanneke schreef:Ik ben zo jaloers als ik allemaal die mooie foto's zie waar jullie
honden loslopen.
Ik durf het niet.
Hij is te vlug afgeleid en luisterd niet voor 100 %.
Een auto, blaadjes en woeps hij is weg. Hij had vorige keer wel doodgereden kunnen zijn.
Sanneke
Mama Sanneke schreef:Ik ben zo jaloers als ik allemaal die mooie foto's zie waar jullie
honden loslopen.
Ik durf het niet.
Een auto, blaadjes en woeps hij is weg. Hij had vorige keer wel doodgereden kunnen zijn.
Sanneke
Tja maar toen liep hij ook in het bos, maar was zo razensnel dat ik hem niet kon volgen en toen is hij twee rijwegen overgestoken en naar huis gelopen. Daar zat ie aan het tuinhek.Lysette schreef:Toen ik Floor voor het eerst los liet was ik echt kei bang. Stond helemaal te trillenMama Sanneke schreef:Ik ben zo jaloers als ik allemaal die mooie foto's zie waar jullie
honden loslopen.
Ik durf het niet.
Sanneke. En Floor? Die had geloof ik nog niet eens door dat ze los liep
Hier luisteren ze ook niet voor 100% hoor. Maar ik laat ze alleen los op stukken waar geen of weinig auto's rijden. Natuurlijk kan er wat gebeuren, maar ik neem liever dat risico dan dat ze hun hele leven aangelijnt moeten zijn
Hoi Malinoismalinois schreef:al mijn honden die als pup komen lopen meteen los....
juist als ze zo jong zijn en net uit het nest komen, vreemde plaats, vreemde mensen...en jij bent de enige die ze net een paar uur/dagen kennen...en ook nog eens voert, dan blijven ze wel bij jou in de buurt.
Ik heb ook nog nooit last gehad van weglopende honden.. ik heb ook altijd brokjes bij me en een balletje... nu nog steeds...en zo af en toe krijgen ze nog steeds een brokje als ze komen...
Ik heb ze natuurlijk nooit losgelaten bij een weg o.i.d. in de buurt.. en dat doe ik nu nog steeds niet. Ik ga elke dag met de auto zo'n keer of 3 a 4 naar het bos waar ze lekker kunnen racen...
ja het kan dat ze willen gaan uitproberen... ik heb er eigenlijk bij geeneen echt last van gehad omdat ze graag voor de snoepjes of het balletje terugkwamen... maar ik geloof zeker dat ze je gaan uitproberen op een bep. momentdierenfreek schreef:Hoi Malinoismalinois schreef:al mijn honden die als pup komen lopen meteen los....
juist als ze zo jong zijn en net uit het nest komen, vreemde plaats, vreemde mensen...en jij bent de enige die ze net een paar uur/dagen kennen...en ook nog eens voert, dan blijven ze wel bij jou in de buurt.
Ik heb ook nog nooit last gehad van weglopende honden.. ik heb ook altijd brokjes bij me en een balletje... nu nog steeds...en zo af en toe krijgen ze nog steeds een brokje als ze komen...
Ik heb ze natuurlijk nooit losgelaten bij een weg o.i.d. in de buurt.. en dat doe ik nu nog steeds niet. Ik ga elke dag met de auto zo'n keer of 3 a 4 naar het bos waar ze lekker kunnen racen...
Ik heb Duco ook gelijk los laten lopen teon hij als keintje bij mij kwam geen enkel probleem maar meneer is nu ruim 5,5 maand oud en heefd nu in het bos zoiets van yahoo een andere hond doei vrouwtje ik zie je daar wel kan ik roepen wat ik wil hij gaat mij nu uitproberen dus doe ik hem aan de lange lijn in het bos zodat als jij de benen neemt ik hem corrigeren en belonen als hij dan weer bij mij komt op het veldje hier aan het eind van de straat kan ik hem gewoon los hebben ga ik door mijn knieen heen en meneer walst me dan bijna omver maar in het bos kan doen wat ik wil en komt hij niet maar daar word ook weer aangewerkt![]()
Ik heb trouwes ook altijd koekjes en een balletje bij me
groetjes Dierenfreek en Duco
Kun je niet ergens heen gaan waar het veilig is?Mama Sanneke schreef:Ik ben zo jaloers als ik allemaal die mooie foto's zie waar jullie
honden loslopen.
Ik durf het niet.
Sanneke
En proberen om hem niet te roepen als je weet dat ie toch niet komt. Dan kan je beter idioot gaan lopen doen: springen piepen huppelen ( en ff waarschuwen als je hier in de buurt bent, kom ik kijkenmalinois schreef:ja het kan dat ze willen gaan uitproberen... ik heb er eigenlijk bij geeneen echt last van gehad omdat ze graag voor de snoepjes of het balletje terugkwamen... maar ik geloof zeker dat ze je gaan uitproberen op een bep. momentdierenfreek schreef:Hoi Malinoismalinois schreef:al mijn honden die als pup komen lopen meteen los....
Ik heb Duco ook gelijk los laten lopen teon hij als keintje bij mij kwam geen enkel probleem maar meneer is nu ruim 5,5 maand oud en heefd nu in het bos zoiets van yahoo een andere hond doei vrouwtje ik zie je daar wel kan ik roepen wat ik wil hij gaat mij nu uitproberen dus doe ik hem aan de lange lijn in het bos zodat als jij de benen neemt ik hem corrigeren en belonen als hij dan weer bij mij komt op het veldje hier aan het eind van de straat kan ik hem gewoon los hebben ga ik door mijn knieen heen en meneer walst me dan bijna omver maar in het bos kan doen wat ik wil en komt hij niet maar daar word ook weer aangewerkt![]()
Ik heb trouwes ook altijd koekjes en een balletje bij me
groetjes Dierenfreek en DucoAls een lange lijn werkt, prima manier... hier hebben ze heel snel door als er een lijn aanzit ook met trainen etc. dan doen ze het perfect... tot de lijn er af gaat
![]()
Maar er wordt aan gewerkt dus prima toch....