Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe...

Moderator: moderatorteam

Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Hoe...

Ongelezen bericht door Mori no Kitsune »

Hoe train je een hondje om los te kunnen van de riem zonder dat deze wegloopt?
Dit houd me al een tijdje bezig,ik vraag me af hoe jullie dat opgelost hebben :19:

~Belin
~Tsuki no Inu~Dog of the Moon~
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier liepen ze vanaf 7 weken oud gewoon los mee in het bos. Zulke jonge pups zorgen wel dat ze in de buurt blijven van de veilige baas en je kunt het ze dus spelenderwijs leren.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Inge schreef:Hier liepen ze vanaf 7 weken oud gewoon los mee in het bos. Zulke jonge pups zorgen wel dat ze in de buurt blijven van de veilige baas en je kunt het ze dus spelenderwijs leren.
zijn ze nooit weggelopen? wat als ze van iets schrikken?
ik ben gewoon bang dat het beestje de pootjes neemt :mrgreen: maar ik wil ook graag mn toekomstige hondje los laten lopen,dat vind ik veel vrijer dan aan de riem (behalve met verkeer dan)
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zowiezo blijven de hele kleintjes wel bij je inderdaad.

maar zorg er als je bang bent dat ze weglopen ervoor dat ze helemaal maf zijn van een speeltje waar ze niet veek mee mogen spelen (dus thuis samen mee spelen en dan wegleggen) en neem dit mee op je wandeling.

ook een lekker snoepje of koekje doet wonderen!
Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

massam schreef:zowiezo blijven de hele kleintjes wel bij je inderdaad.

maar zorg er als je bang bent dat ze weglopen ervoor dat ze helemaal maf zijn van een speeltje waar ze niet veek mee mogen spelen (dus thuis samen mee spelen en dan wegleggen) en neem dit mee op je wandeling.

ook een lekker snoepje of koekje doet wonderen!
ok ik zal het onthouden,thanks! :cheer:
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno heb ik van dag 1 meteen lekker los laten lopen. Die sjouwde mooi mee.
Job had nog nooit los gelopen voor zijn 2,5 jaar dus die heb ik eerst het commando hier geleerd. Dit heb ik 2 weken aan de lange lijn geoefend en toen mochtie los. Mega eng maar het ging gelukkig goed :ok: Soms wil hij nog wel eens naar een andere hond lopen maar dan loop ik gewoon de andere kant op en meestal komt hij dan wel mee.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mori no Kitsune schreef:
Inge schreef:Hier liepen ze vanaf 7 weken oud gewoon los mee in het bos. Zulke jonge pups zorgen wel dat ze in de buurt blijven van de veilige baas en je kunt het ze dus spelenderwijs leren.
ik ben gewoon bang dat het beestje de pootjes neemt :mrgreen: maar ik wil ook graag mn toekomstige hondje los laten lopen,dat vind ik veel vrijer dan aan de riem (behalve met verkeer dan)
Nee, echt weggelopen zijn ze nooit. Wel zette Nika als kleine pup er een spurt in toen we door het bos richting de hondenclub liepen. Ze was er slechts 1x geweest. Ik ben achter een boom gaan staan in de veronderstelling dat ze wel terug zou komen als ze me niet meer zag. Na 2 minuten was ze nog niet terug, ik ben doorgelopen en vond haar voor het poortje van het hondenveld (was dus wel in het bos) :mrgreen: :mrgreen:
Marouck lette vanaf dag 1 heel sterk op me.
Ik loop wel in een bos wat niet direct grenst aan een weg, ze kunnen dus eigenlijk geen kant uit. :wink:
Hier was Marouck zo'n 8 weken oud :wink:
Afbeelding

In het bos spelen we veel, als ze per ongeluk komen krijgen ze iets lekkers, kortom we zorgen dat het baasje leuk is :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Inge schreef:
Mori no Kitsune schreef:
Nee, echt weggelopen zijn ze nooit. Wel zette Nika als kleine pup er een spurt in toen we door het bos richting de hondenclub liepen. Ze was er slechts 1x geweest. Ik ben achter een boom gaan staan in de veronderstelling dat ze wel terug zou komen als ze me niet meer zag. Na 2 minuten was ze nog niet terug, ik ben doorgelopen en vond haar voor het poortje van het hondenveld (was dus wel in het bos) :mrgreen: :mrgreen:
Marouck lette vanaf dag 1 heel sterk op me.
Ik loop wel in een bos wat niet direct grenst aan een weg, ze kunnen dus eigenlijk geen kant uit. :wink:
Hier was Marouck zo'n 8 weken oud :wink:
Afbeelding

In het bos spelen we veel, als ze per ongeluk komen krijgen ze iets lekkers, kortom we zorgen dat het baasje leuk is :wink:
awww wat een schatje :I:
en ja,ik vind het idee van het speeltje en de snoepjes wel goed,en zorgen dat ik leuker ben dan iets anders :mrgreen:
ik ga gewoon positief denken,dan komt alles wel goed :cheer:
heel erg bedankt voor alle reacties :ok:
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik ben zo jaloers als ik allemaal die mooie foto's zie waar jullie
honden loslopen.
Ik durf het niet.
Hij is te vlug afgeleid en luisterd niet voor 100 %.
Een auto, blaadjes en woeps hij is weg. Hij had vorige keer wel doodgereden kunnen zijn.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Mama Sanneke schreef:Ik ben zo jaloers als ik allemaal die mooie foto's zie waar jullie
honden loslopen.
Ik durf het niet.
Een auto, blaadjes en woeps hij is weg. Hij had vorige keer wel doodgereden kunnen zijn.
Sanneke
Toen ik Floor voor het eerst los liet was ik echt kei bang. Stond helemaal te trillen :wink: . En Floor? Die had geloof ik nog niet eens door dat ze los liep :mrgreen: Hier luisteren ze ook niet voor 100% hoor. Maar ik laat ze alleen los op stukken waar geen of weinig auto's rijden. Natuurlijk kan er wat gebeuren, maar ik neem liever dat risico dan dat ze hun hele leven aangelijnt moeten zijn :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:Ik ben zo jaloers als ik allemaal die mooie foto's zie waar jullie
honden loslopen.
Ik durf het niet.
Sanneke
:jank: gelukkig is het niet gebeurd
het is jammer dat niet iedereen zulke mooie uitlaat gelegenheden heeft naast de deur idd.
Wij zitten qua locatie wel goed,vlakbij het strand en de duinen en vlakbij heel veel bosparken :mrgreen:
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Lysette schreef:
honden loslopen.
Ik durf het niet.
Sanneke
Toen ik Floor voor het eerst los liet was ik echt kei bang. Stond helemaal te trillen :wink: . En Floor? Die had geloof ik nog niet eens door dat ze los liep :mrgreen: Hier luisteren ze ook niet voor 100% hoor. Maar ik laat ze alleen los op stukken waar geen of weinig auto's rijden. Natuurlijk kan er wat gebeuren, maar ik neem liever dat risico dan dat ze hun hele leven aangelijnt moeten zijn :ok:
Tja maar toen liep hij ook in het bos, maar was zo razensnel dat ik hem niet kon volgen en toen is hij twee rijwegen overgestoken en naar huis gelopen. Daar zat ie aan het tuinhek.
Als het geen zondag was geweest, dan ...
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Nou het grapje ervan is dat je leuker moet zijn dan de rest van de wereld. :mrgreen: Maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. :wink:

Mijn hondjes lopen bijna altijd los, ik had de Keizer ook al loslopen binnen een paar dagen nadat hij hier kwam wonen.

Maar eerst oefenen aan de riem, de hond bij je roepen (belonen, ik deed altijd lekkers geven) en dan mag hij weer gaan.
Dan maak je de lijn gewoon steeds langer, en dan gooi je de lijn een keer op de grond, zodat hij wel los loopt maar nog met de lijn eraan (die je snel kan pakken mocht hij er vandoor gaan) en als dat goed gaat doe je hem los.

Maar als je hem steeds aanlijnt als hij bij je komt, dan hebben ze gauw genoeg door dat als ze geroepen worden, ze aan de lijn moeten, en dan komen ze dus niet meer. Dus ook onder het wandelen een paar keer roepen, hond belonen als hij bij je is, en dan weer vrijgeven.

Sommige honden kunnen vrij vlot los, bij andere duurt het misschien wat langer. Ik heb het bij de Keizer ook niet helemaal gedaan zoals hierboven, die heb ik gewoon een keer losgelaten :mrgreen:

Ik merk wel dat mijn hondjes, die dus vrijwel altijd los lopen, helemaal niet de behoefte hebben om naar andere honden te rennen of er vandoor te gaan, ze blijven altijd ergens bij me lopen.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Eigenlijk heb ik dat probleem nooit gehad. :denken:

Ik leer mijn hond(en) en pupjes altijd eerst aan dat hun naam hardop zeggen een koekje oplevert. Als ze dat eenmaal weten hoef je de naam van je hond maar te zeggen en dan komt hij.

Verder bouw ik het als volgt uit;
een hond krijgt als ik hem roep altijd 2 of meer brokjes.
Op deze manier verkom je dat je hond naar je toekomt, je hem een beloning geeft en hij er als een speer weer tussenuit peert :N:

De ene keer krijgt de hond 3 brokjes, de volgende keer misschien 5, of 10 of 7 of net wat je wil...
Je hond zal altijd wachten of er nog meer beloning volgt.
Op deze manier leer je het je hond aan dat hij altijd wacht.

Vervolgens roep je hem per wandeling minstens 5 keer onnodig, de hond komt, krijgt een brokje en je geeft hem weer vrij.
Op deze manier voorkom je dat slimme honden weten wanneer het wandelingetje ten einde is en dus dan niet meer komen.

Hou in je achterhoofd dat jij voor een pup het allerbelangrijkste ter wereld bent. Zonder jou krijgt hij geen voedsel en zonder voedsel gaat hij dood. Een pup die bij je blijft doet dit dus niet omdat hij zo dol op je is (al is het natuurlijk wel veel vleiender om dat te geloven) maar puur om te overleven.

Ik wens je veel succes!

Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

begin op een veilige plaats waar je je hond niet gemakkelijk kwijt raakt met weinig afleiding , een stil stukje strand b.v.
Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

wow,ik ben echt heel blij met alle tips,thanks :cheer:
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

al mijn honden die als pup komen lopen meteen los....
juist als ze zo jong zijn en net uit het nest komen, vreemde plaats, vreemde mensen...en jij bent de enige die ze net een paar uur/dagen kennen...en ook nog eens voert, dan blijven ze wel bij jou in de buurt.
Ik heb ook nog nooit last gehad van weglopende honden.. ik heb ook altijd brokjes bij me en een balletje... nu nog steeds...en zo af en toe krijgen ze nog steeds een brokje als ze komen...
Ik heb ze natuurlijk nooit losgelaten bij een weg o.i.d. in de buurt.. en dat doe ik nu nog steeds niet. Ik ga elke dag met de auto zo'n keer of 3 a 4 naar het bos waar ze lekker kunnen racen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

malinois schreef:al mijn honden die als pup komen lopen meteen los....
juist als ze zo jong zijn en net uit het nest komen, vreemde plaats, vreemde mensen...en jij bent de enige die ze net een paar uur/dagen kennen...en ook nog eens voert, dan blijven ze wel bij jou in de buurt.
Ik heb ook nog nooit last gehad van weglopende honden.. ik heb ook altijd brokjes bij me en een balletje... nu nog steeds...en zo af en toe krijgen ze nog steeds een brokje als ze komen...
Ik heb ze natuurlijk nooit losgelaten bij een weg o.i.d. in de buurt.. en dat doe ik nu nog steeds niet. Ik ga elke dag met de auto zo'n keer of 3 a 4 naar het bos waar ze lekker kunnen racen...
Hoi Malinois
Ik heb Duco ook gelijk los laten lopen teon hij als keintje bij mij kwam geen enkel probleem maar meneer is nu ruim 5,5 maand oud en heefd nu in het bos zoiets van yahoo een andere hond doei vrouwtje ik zie je daar wel kan ik roepen wat ik wil hij gaat mij nu uitproberen dus doe ik hem aan de lange lijn in het bos zodat als jij de benen neemt ik hem corrigeren en belonen als hij dan weer bij mij komt op het veldje hier aan het eind van de straat kan ik hem gewoon los hebben ga ik door mijn knieen heen en meneer walst me dan bijna omver maar in het bos kan doen wat ik wil en komt hij niet maar daar word ook weer aangewerkt :ok:
Ik heb trouwes ook altijd koekjes en een balletje bij me

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dierenfreek schreef:
Hoi Malinois
Ik heb Duco ook gelijk los laten lopen teon hij als keintje bij mij kwam geen enkel probleem maar meneer is nu ruim 5,5 maand oud en heefd nu in het bos zoiets van yahoo een andere hond doei vrouwtje ik zie je daar wel kan ik roepen wat ik wil hij gaat mij nu uitproberen dus doe ik hem aan de lange lijn in het bos zodat als jij de benen neemt ik hem corrigeren en belonen als hij dan weer bij mij komt op het veldje hier aan het eind van de straat kan ik hem gewoon los hebben ga ik door mijn knieen heen en meneer walst me dan bijna omver maar in het bos kan doen wat ik wil en komt hij niet maar daar word ook weer aangewerkt :ok:

ja het kan dat ze willen gaan uitproberen... ik heb er eigenlijk bij geeneen echt last van gehad omdat ze graag voor de snoepjes of het balletje terugkwamen... maar ik geloof zeker dat ze je gaan uitproberen op een bep. moment :mrgreen: Als een lange lijn werkt, prima manier... hier hebben ze heel snel door als er een lijn aanzit ook met trainen etc. dan doen ze het perfect... tot de lijn er af gaat :idea:
Maar er wordt aan gewerkt dus prima toch.... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

:mrgreen:
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

honden loslopen.
Ik durf het niet.
Sanneke
Kun je niet ergens heen gaan waar het veilig is?
Zara kan eigelijk ook niet los want die peert hem gelijk:)
Maar ik rij dus twee keer per dag naar het bos of een megapark, daar kan ze lekker los want het is er veilig.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max is niet van een goede fokker afkomstig,dus die heb ik geleerd dat bij mij komen een koekje krijgen betekende;van clickers,disc's enz. had toen nog niemand gehoord hier :mrgreen:
Zodra het kon heb ik hem meegenomen naar het park enz. en daar heeft ie gewoon los gelopen.
Waar ik met Bente vooral in het begin misbruik van heb gemaakt is het roepje dat de fokker gebruikte om de pups bij zich te roepen als ze eten kregen en dat werkte perfekt :ok:
Doordat ik alleen woon en Max toch ook zijn uitje moest hebben is Bente vanaf dag 1 gewoon mee geweest naar het bos(daar is de besmettingshaard voor infekties enzo veel kleiner dan op het plantsoentje in de buurt) en heeft ze los mee gelopen zonder wegloopneigingen te hebben door wat anderen hier ook al schreven.
Verder zijn ballen/speeltjes en snoepjes onmisbare attributen :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Toen we Jurek als pup kregen ging die ook gewoon los als het kon. Die kleintjes zijn zo één, twee, drie niet weg. Ook hij heeft een periode gehad met een maand of 8 dat hij je gewoon liet lullen als hij moest komen.
Uiteindelijk is het allemaal weer goed gekomen :mrgreen: en zodra het veilig is gaat hij los.
Jelka onze herplaatser ging vanaf de tweede dag al los. Die was zo op ons gericht dat ze nog geen 5 meter van je zijde afweek.
Ze gaan hier zelden of nooit uit het zicht en houden ons goed in de gaten.
Ze worden altijd wel een paar keer geroepen tijdens een wandeling voor een knuffel of een brokje, daarna mogen ze weer 'vrij'.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Wammes
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wammes »

Het blijft eng en het gaat ook wel eens fout, maar een leven lang aangelijnd?????? Nooit lekker rennen en alles snuffelend onderzoeken, zonder de baas die door wil lopen???? Nee hoor. Risico hoort bij het leven. En als je ook maar een beetje band hebt met je hond, dan houdt hij heus wel goed in de gaten waar je bent.
Bos of strand zijn prima plekken om het te proberen en wees jubelend blij als hij naar je toekomt, of zelfs maar naar je opkijkt!
Arjanne
Actief

Ongelezen bericht door Arjanne »

Nou, Timo is echt zoals een teckel is. Stront eigenwijs en niet dom. Spelen met de bazin buiten??? Neuh, dat doe ik ook al binnen en in de tuin, denk Timo vast. Buiten wil hij lekker met de neus op de grond, spelen met andere honden (krijgt hij vollop de gelegenheid voor van mij). En toch laat ik hem geregeld los, ondanks dat luisteren niet zijn sterkste kant BUITEN is. Ik vind het maar niks als een hond zijn leven lang aan de lijn moet. Ik verstop mij regelmatig en Timo heeft mij zo weer gevonden. Ik heb lekkers op zak als beloning en neem soms een speeltje mee. Maar...als je doorzet komt er ook beloning. Eergisteren was Timo weer los en toen ik riep TIMO HIER kwam meneer zowaar. :eek: Daarna gevraagd om te zitten en ook dat deed hij zonder te morren :ok: .
Voor mij een teken dat ik op de goede weg zit.
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
Rust zacht lief teckelmannetje, dank je voor de fijne tijd die we hadden.
We zullen je nooit vergeten Timo.
19-01-2004 / +26-08-2010
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Dot en Mo heb ik ook meteen los gelaten als klein pup en ik heb altijd wat lekkers bij me. Af en toe heb ik logeerhonden of neem ik ons overbuur hondje mee en die laat ik meestal ook meteen los wanneer ze mij kennen, die blijven zo wie zo veilig bij de rest van de roedel.

Wat veel mensen verkeerd doen wanneer ze hun hond los laten is hen roepen wanneer ze zeker kunnen weten dat hij niet zal komen, tig keer de naam roepen en bij elk wissewasje. Op zo'n manier leren ze oost indisch doof te worden en leren ze dat ze niet op jou hoeven te letten.

Af en toe roep ik ze naar me toe en dan krijgen ze iets lekkers, gooi ik een bal voor ze enz. Dus ze weten de paar keren dat ik hen roep dat er meestl wat leuks in het geding is. Honden werken sterk associatief.

Van de week liep ik met drie honden in het bos, ik neem een paar keer per week ons overbuur hondje mee. Toen ik de riemen tevoorscheen haalde en hen riep, stonden ze alle drie in no time ongeduldig te wachten voor hun beurt om aan de riem vast gemaakt te worden. Het is zelfs zo erg dat Mo dan voordringt zodat zij als eerste aan de riem is, ze kan het niet hebben wanneer Redcliff eerder aan de beurt is dan zij. Wanneer ze allemaal vast zitten dan krijgen ze allemaal wat lekkers van me.

Roosje
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

malinois schreef:
dierenfreek schreef:
Hoi Malinois

ja het kan dat ze willen gaan uitproberen... ik heb er eigenlijk bij geeneen echt last van gehad omdat ze graag voor de snoepjes of het balletje terugkwamen... maar ik geloof zeker dat ze je gaan uitproberen op een bep. moment :mrgreen: Als een lange lijn werkt, prima manier... hier hebben ze heel snel door als er een lijn aanzit ook met trainen etc. dan doen ze het perfect... tot de lijn er af gaat :idea:
Maar er wordt aan gewerkt dus prima toch.... :ok:
En proberen om hem niet te roepen als je weet dat ie toch niet komt. Dan kan je beter idioot gaan lopen doen: springen piepen huppelen ( en ff waarschuwen als je hier in de buurt bent, kom ik kijken :mrgreen: ).
weg gehaald zit een virus in
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb ook mijn honden vanaf dag 1(of2) los gehad, het gaat niet altijd even soepel maar de twee "ouwetjes" liepen overal los, ook in de stad. Die liepen ook niet zomaar op vreemde honden of mensen af.
Met de whippet is het allemaal net ff iets spannender. Heb je net ff een andere band mee dan met een chowXdh of ACD.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”