Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pleisterspray
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Pleisterspray
Al een paar keer heb ik de reclame voor de pleisterspray bekeken en me afgevraagd of het iets voor honden zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld bij een wondje op de voetzool. Wat denken jullie?

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
Hmmm, ik dacht juist dat het vochtbestendig was. Zeker weer niet goed op zitten letten.Femia schreef:Ik heb het in huis voor ons zelf en ik zou het zo niet durven gebruiken op de hond/kat. Ik vraag me nl af of het kwaad kan als je hond er aan likt.
En als hij er aan likt, dan is het zo weg, dus weinig zinvol.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
qyan
Heb het een tijdje terug voor Qyan gebruikt op aanraden van iemand, en moet zeggen, werkt perfect.
Inderdaad wel zorgen dat ze er niet aan likken tot het droog is, maar het droogt heel snel.
Als het droog is likken ze dat laagje er niet zo snel af, althans, Qyan heeft er aardig aan gelikt en het bleef gewoon zitten, dus neem aan dat het vochtbestendig is.
De wond moet wel schoon en droog zijn en het oppervlak niet te groot, anders pakt het niet!
Zal best een beetje prikken, staat ook op de spray, maar goed, dat is maar ff.
Inderdaad wel zorgen dat ze er niet aan likken tot het droog is, maar het droogt heel snel.
Als het droog is likken ze dat laagje er niet zo snel af, althans, Qyan heeft er aardig aan gelikt en het bleef gewoon zitten, dus neem aan dat het vochtbestendig is.
De wond moet wel schoon en droog zijn en het oppervlak niet te groot, anders pakt het niet!
Zal best een beetje prikken, staat ook op de spray, maar goed, dat is maar ff.
- willemien
- Actief
Pleisterspray kan op een hond gebruikt worden (werd genoemd op een cursus EHBO voor honden) maar oppassen dat je het niet per ongeluk in een oog spuit ofzo. Volgens mij is het gewoon een laagje plastic dus aflikken kan niet; het slijt vanzelf af.
Ik heb zelf ook goede ervaring met secondenlijm. klinkt heel bizar maar was een tip van de dierenarts toen haar lijm op was. Siemen had een oppervlakkige snee op zijn neus die nogal openstond en hechtingen vond ik overdreven. Lijmen was een perfecte oplossing; oppassen dat je je vingers er niet aan vast plakt en de wond mag niet te diep zijn.
Ik ken iemand die een combinatie van deze twee oplossingen heeft gebruikt toen haar hond een sneetje in zijn voeltzool had: eerst heel goed schoonmaken, toen dichtlijmen en daarna beschermen met pleisterspray.
Ik heb zelf ook goede ervaring met secondenlijm. klinkt heel bizar maar was een tip van de dierenarts toen haar lijm op was. Siemen had een oppervlakkige snee op zijn neus die nogal openstond en hechtingen vond ik overdreven. Lijmen was een perfecte oplossing; oppassen dat je je vingers er niet aan vast plakt en de wond mag niet te diep zijn.
Ik ken iemand die een combinatie van deze twee oplossingen heeft gebruikt toen haar hond een sneetje in zijn voeltzool had: eerst heel goed schoonmaken, toen dichtlijmen en daarna beschermen met pleisterspray.
- Hughy
- Zeer actief
gewone secondelijm wordt ook door de huisarts gebruikt bij sneetjes waar geen beweging in zit en dus niet hoeven worden gehecht. De huisarts vertelde dat het enige verschil in secondelijm en de lijm die zij zelf kunnen bestellen, de prijs is, namelijk de laatste is 5 keer zo duur.
-
ghostly
- geregistreerd lid
- bram en thijs
- Zeer actief
Yep, dat hebben wel al. Wat voor kruid zit daar in bij de weg, kruidnagel? Kaneel? Wilde ik nu al tijden vragen, het ruikt zo bekend.ghostly schreef:![]()
toen onze hond een snee had tussen zijn tenen heb ik daar wondspray
op gespoten. de naam hiervan is ACEDERM en is speciaal voor dieren. dit gekocht bij de boerenbond.
grtz ghostly

-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Pleisterspray
Ik heb 2 gevallen mee gemaakt dat ik voor mijn gevoel water zag branden.
En dat ging om snij wonden bij de hond aan de voetzoelen.
De man maaktede de snee droog kneep de wond dicht en deed er bandenplaksel op, en hield de wond dicht geknepen tot dat de lijm helemaal droog was.
En het volgende was met kontaktlijm.
Gr Bertus.
En dat ging om snij wonden bij de hond aan de voetzoelen.
De man maaktede de snee droog kneep de wond dicht en deed er bandenplaksel op, en hield de wond dicht geknepen tot dat de lijm helemaal droog was.
En het volgende was met kontaktlijm.
Gr Bertus.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Volgens mij wordt de kans daarop al heel wat kleiner als de wond flink gebloed heeft.Branka schreef:Ik ben door een EHBO-er juist een keer gewaarschuwd voor die wondsprays. Hij zei n.l. dat je met een dergelijke spray het risico liep vuil in de wond op te sluiten en daardoor een grotere kans liep op een ontsteking van de wond.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. Maar ik vraag mij af of je een flink bloedende wond met zo'n spray wel dicht krijgt?maxcola schreef:Volgens mij wordt de kans daarop al heel wat kleiner als de wond flink gebloed heeft.Branka schreef:Ik ben door een EHBO-er juist een keer gewaarschuwd voor die wondsprays. Hij zei n.l. dat je met een dergelijke spray het risico liep vuil in de wond op te sluiten en daardoor een grotere kans liep op een ontsteking van de wond.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Branka schreef:Denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. Maar ik vraag mij af of je een flink bloedende wond met zo'n spray wel dicht krijgt?maxcola schreef:Volgens mij wordt de kans daarop al heel wat kleiner als de wond flink gebloed heeft.Branka schreef:Ik ben door een EHBO-er juist een keer gewaarschuwd voor die wondsprays. Hij zei n.l. dat je met een dergelijke spray het risico liep vuil in de wond op te sluiten en daardoor een grotere kans liep op een ontsteking van de wond.
Kan inderdaad een poosje duren , maar met hulp van gaasjes of zo moet het bloeden toch te stoppen zijn. Daarna dicht knijpen en sprayen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb de pleisterspray ook gebruikt bij m'n hond, bij een snee in z'n zooltje... werkt prima, en het laagje bleef ook redelijk goed zitten nadat het opgedroogd was...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi