Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Polski Owczarek Nizinny

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Polski Owczarek Nizinny

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Wie kent deze honden? Ik vind ze helemaal geweldig :mrgreen: Ik ken er 7 redelijk goed, en vind ze helemaal geweldig :ok: Zijn er hier nog meer liefhebbers van dit ras? Of mensen die dit ras kennen?
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij hebben er één bij de flyball. Vet melig beest :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

nee ken ze niet :denken:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Yep ken ze.. Paar jaren geleden was ik de vaste handler van een vrij moeilijk PON. (moeilijk in de ring) leuke honden!!
Afbeelding
Nina & Jan
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mopshond

Nizini

Ongelezen bericht door Nina & Jan »

Afbeelding

Een enige hond! Lekker temperamentvol en eigenzinnig en vooral lief! Dit is Kira, een grote vriendin van Nina.
Groeten

Nina & Jan

Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:Yep ken ze.. Paar jaren geleden was ik de vaste handler van een vrij moeilijk PON. (moeilijk in de ring) leuke honden!!
Waarin was die Nizinny moeilijk dan?
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Re: Nizini

Nina & Jan schreef:Afbeelding

Een enige hond! Lekker temperamentvol en eigenzinnig en vooral lief! Dit is Kira, een grote vriendin van Nina.
Is Kira geknipt? Ook een balletjesgek zeker? :mrgreen:
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ja, ik ken ze ook... er zat een paar jaar geleden bij ons een fokker van Nizinnys op cursus. :ok:
Beetje eigenwijze maar wel leuke hondjes. :wink:
http://www.nizinnyclub.nl/
http://www.nizinnyclub.be/IndexNL.htm
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik heb nu al een paar keer een PON op cursus gehad en ik ben er bepaald NIET van gecharmeerd. Nou ja, misschien komt het meer door de baasjes dan door de hondjes. Het zijn absoluut niet de gemakkelijkste honden. Zoals al een paar keer is aangegeven zijn ze behoorlijk eigenwijs. Verder vind ik ze ook vrij hard (nauwelijks onder de indruk te krijgen door bijvoorbeeld stemgebruik) en hadden de PON's die ik op cursus heb gehad vrijwel allemaal bijzonder weinig interesse in hun baas (alhoewel dat, zoals ik al aangaf, voor een groot deel ook aan de baasjes zal hebben gelegen).

Wat mij betreft is de PON een uitermate geschikte hond voor de ervaren hondenbezitter die stevig in zijn schoenen staat. Als je niet stevig in je schoenen staat of als je een gemakkelijk trainbare hond zoekt die niets liever doet dan de baas gehoorzamen zou ik niet aan een PON beginnen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Sietske* schreef:Ik heb nu al een paar keer een PON op cursus gehad en ik ben er bepaald NIET van gecharmeerd. Nou ja, misschien komt het meer door de baasjes dan door de hondjes. Het zijn absoluut niet de gemakkelijkste honden. Zoals al een paar keer is aangegeven zijn ze behoorlijk eigenwijs. Verder vind ik ze ook vrij hard (nauwelijks onder de indruk te krijgen door bijvoorbeeld stemgebruik) en hadden de PON's die ik op cursus heb gehad vrijwel allemaal bijzonder weinig interesse in hun baas (alhoewel dat, zoals ik al aangaf, voor een groot deel ook aan de baasjes zal hebben gelegen).

Wat mij betreft is de PON een uitermate geschikte hond voor de ervaren hondenbezitter die stevig in zijn schoenen staat. Als je niet stevig in je schoenen staat of als je een gemakkelijk trainbare hond zoekt die niets liever doet dan de baas gehoorzamen zou ik niet aan een PON beginnen.
Dat zijn dus hele andere Pons dan die ik ken :wink: Maar vind het fijn om verschillende ervaringen met Nizinny's te horen.
De Nizinny's die ik ken werken wel graag voor hun baas, okee, het zijn geen slaafse honden (wil ik ook niet) Zij zijn niet zo hard.
Ik ken dan 6 Nizinny's die allemaal in hetzelfde huis wonen (is een fokker), en 1 andere Nizinny (komt bij een andere fokker vandaan) En die luisteren allemaal goed, en zijn ook te orrigeren (zijn daarvan onder de indruk bedoel ik dan :wink:)

Bedankt voor je reactie :ok: Zo kun je zien dat er hele verschillen binnen 1 ras zitten.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Sietske* schreef:Ik heb nu al een paar keer een PON op cursus gehad en ik ben er bepaald NIET van gecharmeerd. Nou ja, misschien komt het meer door de baasjes dan door de hondjes. Het zijn absoluut niet de gemakkelijkste honden. Zoals al een paar keer is aangegeven zijn ze behoorlijk eigenwijs. Verder vind ik ze ook vrij hard (nauwelijks onder de indruk te krijgen door bijvoorbeeld stemgebruik) en hadden de PON's die ik op cursus heb gehad vrijwel allemaal bijzonder weinig interesse in hun baas (alhoewel dat, zoals ik al aangaf, voor een groot deel ook aan de baasjes zal hebben gelegen).

ben het hier ook niet mee eens....ach eigenwijs? tis geen super slaafse hond nee, maar heerlijke honden om mee te "werken" je zegt het zelf al, zal wel voor het meerendeel aan de baasjes gelegen hebben, tja zo kun je elk ras wel bestempelen als eigenwijs, hard , weinig interesse voor een baas...ik vind dat er wel een behoorlijk gat zit tussen super sterk in je schoenen moeten staan en een hond die niets liever doet dan zijn baas gehoorzamen
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

yamie schreef:

ben het hier ook niet mee eens....ach eigenwijs? tis geen super slaafse hond nee, maar heerlijke honden om mee te "werken" je zegt het zelf al, zal wel voor het meerendeel aan de baasjes gelegen hebben, tja zo kun je elk ras wel bestempelen als eigenwijs, hard , weinig interesse voor een baas...ik vind dat er wel een behoorlijk gat zit tussen super sterk in je schoenen moeten staan en een hond die niets liever doet dan zijn baas gehoorzamen
Tja, dit is mijn ervaring. Ik heb in de afgelopen jaren regelmatig PON's op cursus gehad en ik ben er nog niet één tegengekomen waar de baas "gemakkelijk" mee kon werken. Klopt, lag voor een deel aan degene die aan de andere kant van het touwtje stond. Maaaaar ik heb meer van "dat soort" cursisten met andere rassen die veel minder problemen opleveren. Dat leidt bij mij tot de conclusie dat het niet één van de gemakkelijkste rassen is. Dat is niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik denk dat de PON vaak om zijn leuke jasje wordt uitgezocht zonder dat mensen zich realiseren dat er ook een specifiek karakter bij dat jasje hoort. Maar ja, dat gebeurt helaas ook heel erg vaak bij andere rassen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

cindy1986 schreef:
ladybird schreef:Yep ken ze.. Paar jaren geleden was ik de vaste handler van een vrij moeilijk PON. (moeilijk in de ring) leuke honden!!
Betasten door de keurmeester vond ze afgrijzelijk.. Maar ja.. bij Showen hoort nou eenmaal betasten
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Er zit er een bij mij op cursus. Ik vind het een leuke hond. Hij is heel eigenwijs, maar luistert wel en is ook enthousiast. Vanwege de enorme hoeveelheid haar zou het mijn ras niet zijn :wink:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik heb er de afgelopen jaren vier leren kennen.
Twee waren nestgenoten, die liepen bij mij in het park. Ontzettend moeilijke honden, hoewel de baas er goed mee om leek te gaan. Hij had gewoon veel problemen met ze (is alweer een paar jaar geleden dus het fijne weet ik niet meer). Dacht dat het ook wel aan de afkomst lag. Later kwam ik nog een PON tegen, net zo'n moeilijk hondje. De bazin kon hem alleen aan de riem uitlaten, ik meen dat hij niet bij andere honden kon of onvoorspelbaar was. Zij bleek die andere twee hondjes te kennen die ik hiervoor noem en vond het een moeilijk ras in het algemeen, hoewel ik meen dat ook dit hondje een wat moeilijk start had gehad.

Later kwam er een verwarmingsmonteur bij mij thuis die honderduit vertelde over zijn PON. En wat ik toen hoorde, deed mijn beeld van dit ras helemaal aan gruzelementen gaan. Het leukste, liefste, mafste, geweldigste hondje ter wereld. Maar hij had hem dus wel rechtstreeks aan de bron, namelijk in Polen, bij een boerderij, gehaald. Helemaal niet doorgefokt of zo, gewoon het ras zoals het hoort te zijn. Daarvoor had hij net zo'n leuke PON gehad.

Beetje vaag verhaal, maar ik geloof inderdaad dat juist bij dit ras het erg belangrijk is dat je goed uitkijkt waar je hem haalt.
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
cindy1986 schreef:
Betasten door de keurmeester vond ze afgrijzelijk.. Maar ja.. bij Showen hoort nou eenmaal betasten
Ja, ik ken ook Nizinny's die dat verschrikkelijk vinden. Maarja, dat zit toch in het ras, dat terughoudende. Hield de keurmeester daar geen rekening mee?
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Anna Penta schreef:Ik heb er de afgelopen jaren vier leren kennen.
Twee waren nestgenoten, die liepen bij mij in het park. Ontzettend moeilijke honden, hoewel de baas er goed mee om leek te gaan. Hij had gewoon veel problemen met ze (is alweer een paar jaar geleden dus het fijne weet ik niet meer). Dacht dat het ook wel aan de afkomst lag. Later kwam ik nog een PON tegen, net zo'n moeilijk hondje. De bazin kon hem alleen aan de riem uitlaten, ik meen dat hij niet bij andere honden kon of onvoorspelbaar was. Zij bleek die andere twee hondjes te kennen die ik hiervoor noem en vond het een moeilijk ras in het algemeen, hoewel ik meen dat ook dit hondje een wat moeilijk start had gehad.

Later kwam er een verwarmingsmonteur bij mij thuis die honderduit vertelde over zijn PON. En wat ik toen hoorde, deed mijn beeld van dit ras helemaal aan gruzelementen gaan. Het leukste, liefste, mafste, geweldigste hondje ter wereld. Maar hij had hem dus wel rechtstreeks aan de bron, namelijk in Polen, bij een boerderij, gehaald. Helemaal niet doorgefokt of zo, gewoon het ras zoals het hoort te zijn. Daarvoor had hij net zo'n leuke PON gehad.

Beetje vaag verhaal, maar ik geloof inderdaad dat juist bij dit ras het erg belangrijk is dat je goed uitkijkt waar je hem haalt.
Ja, maar dat ben ik dan ook wel van plan :wink: Kiera, mijn Golden, komt bij een verkeerde fokker vandaan, en een volgende hond wordt niet even snel bij iemand gekocht, maar bij mensen met honden die ik leuk vind.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeeldingze lijkt precies op ruby toen ze nog niet geknipt was
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

cindy1986 schreef:
ladybird schreef:
cindy1986 schreef:
Ja, ik ken ook Nizinny's die dat verschrikkelijk vinden. Maarja, dat zit toch in het ras, dat terughoudende. Hield de keurmeester daar geen rekening mee?
Nou blijkbaar bij de eerdere handlers niet. En heeft ze zelfs uitgehaalt naar de keurmeester. :boos: Ik liet gewoon zelf haar gebitje zien dus geen stress betasten daarna ging altijd prima :cheer: :cheer:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
cindy1986 schreef:
ladybird schreef:
cindy1986 schreef: Waarin was die Nizinny moeilijk dan?
Nou blijkbaar bij de eerdere handlers niet. En heeft ze zelfs uitgehaalt naar de keurmeester. :boos: Ik liet gewoon zelf haar gebitje zien dus geen stress betasten daarna ging altijd prima :cheer: :cheer:
Ik ken een Nizinny die ook erg terughoudend is, ook op de show. Maar het gaat wel steeds beter :ok:

Gelukkig dat het daarna beter ging! :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”