Ik kom net van de oogarts en heb niet zo prettig nieuws gekregen! Mijn lieve pup heeft een ernstige vorm van entropion aan beide ogen.
Het ziet er niet zo fraai uit dus. Nu stelde de oogarts voor om eerst tijdelijke draadjes te zetten, die het omkrullen van de oogleden beletten. Die blijven dan enkele weken zitten en verminderen het beschadigen van het hoornvlies. Als onze Danthé oud genoeg is (8 maanden of ouder) zal dan de definitieve opreatie volgen waarbij een deel van het onderste ooglid wordt weggesneden.
Deze diagnose was echt wel een klap in mijn gezicht!
Temeer daar het kan zijn dat die tijdelijke draadjes een tweede of derde keer gaan moeten gezet worden als blijkt dat zijn hoofd nog niet volgroeid is op 8 maanden. En aangezien het een Ridgeback is...
Ik ga dus bange maanden tegemoet en vraag me af of het allemaal nog wel goedkomt...
Ik had nog nooit gehoord van die draadjes waardoor hij wel zowat een beetje hangogen zal hebben de eerste dagen na de ingreep. Ik vraag me af of dit wel degelijk kan effect hebben en of dit wel nuttig is aangezien de dierenarts vertelde dat hij zowiezo nog een chirurgische ingreep moet ondergaan...