Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Briard en flatcoated retriever samen in 1 huis?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Nalla
geregistreerd lid

Briard en flatcoated retriever samen in 1 huis?

Ongelezen bericht door Nalla »

Hallo,

Wij zijn van plan om naast onze flatcoated retriever Nalla (9 maanden) over een half jaar of zo een Briard pup erbij te nemen. Vinden we erg leuke honden. Nu hebben we ons natuurlijk in het ras verdiept, en zo lees je dan dat Briards erg trouw zijn, typische herdershonden en dus ook wel een beetje dominant, laten soms moeilijk andere honden toe in hun roedel, etc. Kortom ons is afgeraden om die combinatie in huis te nemen. Uiteraard hebben we bij de Briardclub hierover geïnformeerd. Maar ik ben ook benieuwd naar echte praktijkervaringen. Mijn vraag is dus eigenlijk of hier iemand ervaringen heeft met een dergelijke combinatie, of in ieder geval ervaringen met Briards of met de combinatie retriever-herdershond.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Mijn zus heeft een Briard (teef) en een kruising Bouvier/golden (teef) lopen, de Briard was er als eerste en die combinatie heeft nooit problemen opgeleverd eigenlijk, verders loopt de Briard altijd met andere honden...
Hoe het met de reuen gaat in dit ras en of dit altijd zo is weet ik ook niet hoor, maar die van mijn zus is wel heel waaks, en niet altijd vriendelijk naar vreemde mensen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Een vriendin van mij heeft een flatcoat, en ikzelf 2 Herders en een Rottweiler. Deze honden zien elkaar (bijna) dagelijks, zowel bij haar thuis, als bij mij, en het gaat altijd prima.
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

Jaa, ik ben die vriendin :mrgreen: !
Ik denk dat alles per hond verschilt, niet echt per ras.
Alle honden van 1 ras worden vaak in een hokje geplaatst, maar elke hond is uniek. :wink:
Pas kwam ik een mevrouw tegen die het verbazingwekkend vond dat ik een flatcoated in huis kon houden ! :denken:
En dan nog met 2 kleine kinderen erbij, ik moest wel gek worden in huis !
Ook weer zoiets, zij kende iemand met een superdrukke flatcoated...maar dit is mijn 2e flatje en ook deze is rustig....maar wel na genoeg beweging !
Rottweilers en herders houden niet van zwemmen, wordt ook gezegd...nou...die van Astrid stuk voor stuk wel ! :smile:
Ik denk dat het ook erg aan de briard zelf ligt hoor en ik denk dat het prima zal gaan ! Mijn idee ! Leuke combi trouwens ! :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, ik denk dat je er weinig echt van kan zeggen of dat fout gaat of niet. Ligt denk ik ook aan jezelf.
Ik denk zelf dat een jachthond en een herder heel goed samen kunnen.
Ze hebben ieder hun eigen interesses dus zullen elkaar ook niet snel in de weg zitten. Maar ook dat zegt niks: ik ken jachthonden zat die gek zijn op ballen en herders ook, dus dan sta je twee ballen te gooien. :mrgreen:
En als een hond van kleins af aan opgroeit in een bepaalde situatie, dan is de kans groot dat het helemaal goed gaat.
En ook met oudere hond kan het goed gaan, heb hier nu bij een 4 jarige herder een 4 jarige terrier gezet. Heel wat mensen kijken me aan van: jij bent gek, maar tot nu toe gaat het prima. :ok:
Oftewel, in het kort gezegd: je kan niet van te voren op basis van de rassen voorspellen of het wel of niet goed gaat. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

In een reu-teef combi gaat bijna alles goed. Ik zou geen Braird reu bij een andere reu zetten zelf, maar ook dat zal wel heel vaak goed gaan.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Roelfien schreef:Tja, ik denk dat je er weinig echt van kan zeggen of dat fout gaat of niet. Ligt denk ik ook aan jezelf.
Ik denk zelf dat een jachthond en een herder heel goed samen kunnen.
Ze hebben ieder hun eigen interesses dus zullen elkaar ook niet snel in de weg zitten. Maar ook dat zegt niks: ik ken jachthonden zat die gek zijn op ballen en herders ook, dus dan sta je twee ballen te gooien. :mrgreen:
En als een hond van kleins af aan opgroeit in een bepaalde situatie, dan is de kans groot dat het helemaal goed gaat.
En ook met oudere hond kan het goed gaan, heb hier nu bij een 4 jarige herder een 4 jarige terrier gezet. Heel wat mensen kijken me aan van: jij bent gek, maar tot nu toe gaat het prima. :ok:
Oftewel, in het kort gezegd: je kan niet van te voren op basis van de rassen voorspellen of het wel of niet goed gaat. :wink:
Ja hier ook zo'n combi, vorig hebben we bij onze 10 jarige terrier een 10 jarige schotse collie genomen, ze schelen een week, maar ik had bij Bas ook geen jongere hond moeten neerzetten! Het gaat ook hier om een teef-reucombinantie!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”