Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Patella Luxatie operatie ( update!! Operatie is gepland!! )

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Patella Luxatie operatie ( update!! Operatie is gepland!! )

Ongelezen bericht door Patrol »

Aangezien er vast genoeg nieuwe forummers bij zijn gekomen, wil ik nog een keer vragen wie er ervaring heeft met de operatie van Patella Luxatie bij een grote hond.

Op het moment is het zo slecht met Patrol dat we ernstig gaan overwegen om haar te opereren hieraan. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen over de operatie, de prognose en het daadwerkelijke herstel.

Trouwens is er uberhaupt wel iemand hier met een grote hond met Patella Luxatie. Dus groter dan een JR.
Laatst gewijzigd door Patrol op 30 sep 2004 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Dino is geopereerd aan zijn re achterpoot i.v.m. patella luxatie. Hij had er dermate veel last van dat we die beslissing toen hebben genomen. Hij liep bijna altijd mank, en hoewel je wel eens hoort dat de meeste honden er geen pijn aan hebben, gaf hij veel pijn aan. Hij had het dan ook in erge mate.

De eerste weken moet je de hond heel rustig houden, snel een plasje buiten en niet wandelen. Maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat Dino erg druk is en niet altijd even rustig is geweest.

Na zes weken had ik spijt als haren op mijn hoofd. Hij liep nog hartstikke mank en ik dacht dat we van de regen in de drup waren gekomen.

Maar na een week of tien liep hij helemaal goed, hij heeft nooit meer last van zijn knie, maar nu begin de andere poot ook een beetje.

Het is beter gegaan vanaf het moment dat ik elke avond met hem naar het strand ging en hij gedwongen was om zijn poot te gaan gebruiken in het zachte zand. Eigenlijk mochten honden toen niet op het strand maar ik ben gewoon gegaan. Nog wel voor een politiepost........... :pffff: :mrgreen:

Er is nu dus grote kans op artrose op een gegeven moment, dat schijnt vaak zo te zijn na een operatie. Ik geef hem nu elke dag primeval daarvoor.

Maar als hij niet geopereerd was zou het kraakbeen ook dermate beschadigd zijn dat hij er veel last van zou hebben.

Dus het is voor Dino goed gelukt, maar het duurde wel eventjes voordat ik dat in kon zien.

Hij is alleen geen grote hond, hij weegt tien kilo. Maar ik weet niet of groot of klein wat uitmaakt.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Misschien moet je op het bernersenneforum informeren (als dat bestaat), berner van een vriendin van me is beiderzijds geopereerd aan PL.
weg gehaald zit een virus in
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Kanjer is ooit geopereerd aan Patella Luxatie.. ik zal als Stephan thuis is even vragen of hij wilt reageren.
Groetjes Rob
Patrol
Zeer actief

Inmiddels zijn we bij een kliniek geweest en hebben we e.e.a. besproken en besloten te gaan opereren.

De kans op slagen van de operatie is vrij groot en de prognoses zijn beter dan bij b.v. knieband-operaties. Inderdaad zal ze in eerste instantie slechter uit de operatie komen dan dat ze erin ging, omdat ze al haar leven lang ( :N: ) met dit probleem loopt en ze zal dus moeten wennen aan haar nieuwe knie!! Maar zonder operatie heeft ze binnen een paar jaren een compleet versleten knie en dan hebben we een groter probleem.

Aan de ene kant ben ik nu al zenuwachtig voor de operatie, maar als alles straks achter de rug is, kan ze eindelijk pijnloos door het leven!!!
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Nou de afspraak is gemaakt.

A.s. maandag al. Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk, maar goed het moet gebeuren!!

Ik kan niet wachten tot het maandagavond is en Patrol in haar mandje ligt te slapen!!
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Waar gaat het gebeuren?
weg gehaald zit een virus in
Patrol
Zeer actief

Sjiel schreef:Waar gaat het gebeuren?
Dierenkliniek Noord-Nederland in Veendam
Afbeelding