Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe stapsgewijs leren van spelletjes?

Moderator: moderatorteam

EvavT

hoe stapsgewijs leren van spelletjes?

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik vraag me af hoe het werkt als je je hond wil leren bv iets in de prullenbak te gooien, speeltjes wegleggen als je gaat stofzuigen, ik noem maar wat.

'Je moet bij het eindresultaat beginnen' hoorde ik eens, alhoewel dat natuurlijk niet altijd kan (denk aan krant brengen)

Maar Bob gaat niet zomaar iets in de prullenbak gooien :roll: wel het eruithalen :mrgreen: :denken:

Stapsgewijs beginnen met de commando's die hij kent (wachten, zit, af, vooruit, volg, blijf...) en dan uitbouwen d.m.v. uitbundig belonen.

Maar moet je dit soort zaken dan voordoen ofzo? :19:
hoe doen ze dit bv bij stichting hulphond waar honden gordijnen leren dichttrekken????

:roll:
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Re: hoe stapsgewijs leren van spelletjes?

Ongelezen bericht door Ragverp »

EvavT schreef:Ik vraag me af hoe het werkt als je je hond wil leren bv iets in de prullenbak te gooien, speeltjes wegleggen als je gaat stofzuigen, ik noem maar wat.

'Je moet bij het eindresultaat beginnen' hoorde ik eens, alhoewel dat natuurlijk niet altijd kan (denk aan krant brengen)

Maar Bob gaat niet zomaar iets in de prullenbak gooien :roll: wel het eruithalen :mrgreen: :denken:

Stapsgewijs beginnen met de commando's die hij kent (wachten, zit, af, vooruit, volg, blijf...) en dan uitbouwen d.m.v. uitbundig belonen.

Maar moet je dit soort zaken dan voordoen ofzo? :19:
hoe doen ze dit bv bij stichting hulphond waar honden gordijnen leren dichttrekken????

:roll:
Daar zullen ze met targets werken en de oefeningen helemaal in stukken opbreken en dan stukje voor stukje uitbouwen . De clicker is voor dit soort trainingen echt ideaal. Ik hoorde laatst een verhaal over een trainster die haar hond had geleerd haar andere hond uit de auto op te halen en naar het trainingsveld te brengen. Dit is ook zo in stukken aangeleerd.

Bij jouw voorbeeld van de krant kan je natuurlijk prima aan het einde beginnen . De hond zit voor je met de krant in zijn bek is prima zonder het halen te oefenen. Het is zelfs denk ik de beste methode om dit aan te leren
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik zou zeggen dat je het rustig op moet bouwen, ik zou het idd met clickertraining doen (maarja, ben nogal clickerfreak :P ) met de volgende volgorde

speeltje vastpakken
speeltje vastpakken en in de goede richting 'denken' (dus kijkt naar de doos)
speeltje pakken en goede richting op lopen (deze afstand steeds meer uitbouwen tot het volgende punt)
speeltje pakken en helemaal naar de doos
speeltje pakken, naar de doos, loslaten
speeltje pakken, naar de doos, in de doos leggen

Zoiets :blah:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”