Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
apporteren
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
apporteren
kent iemand een techniek of een website waardoor ik lola kan leren apporteren...
ik heb al overal gezocht, boekjes gekocht over spele met de hond, zo'n stok met een bal eraan gekocht, maar ze snapt het gewoon nog niet. als ik kom maar zeg komt ze meteen, maar ligt het balletje nog waar ze het achterliet....
hetzelfde met een beloning, dus ruilen werkt ook niet, ze komt het ruilmiddel halen en speelt verder...
het lijkt me zooooo leuk!!!
ik heb al overal gezocht, boekjes gekocht over spele met de hond, zo'n stok met een bal eraan gekocht, maar ze snapt het gewoon nog niet. als ik kom maar zeg komt ze meteen, maar ligt het balletje nog waar ze het achterliet....
hetzelfde met een beloning, dus ruilen werkt ook niet, ze komt het ruilmiddel halen en speelt verder...
het lijkt me zooooo leuk!!!

- Zoie
- Zeer actief
als ze het leuk vindt achter het balletje aan te lopen , zou ik steeds de bal zelf ophalen als ze hem ergens los laat en dan gooien ( of laten lossen als ze in de buurt is ) . Op een gegeven moment zal ze je vragend aankijken als ze de bal ergens los laat , en dan is het moment daar om eisen te gaan stellen m.b.t. het terugbrengen ( alleen ophalen als ze hem zo ongeveer op je pad los laat en dan steeds een beetje meer eisen . Naar voren lopen en de bal achter je gooien en dan zelf doorlopen kan daarbij helpen . Ze legt hem dat als het ware vanzelf in je zicht . ) Zo maak je het spel zelfbelonend en hoef je niet met koekjes te werken . Maar er zijn vast betere methodes .
Laatst gewijzigd door Zoie op 17 sep 2004 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Nog geen eisen stellen..
Een bal met een touwtje eraan kopen, een beetje mee plagen trekspelletje van maken en dat balletje steeds gebruiken als je met haar speelt. Ongeloofelijk enthousiast doen als ze er een stukje mee loopt.
Aanhouder wint. Waarschijnlijk heeft ze ff de tijd nodig om te snappen wat je van haar verlangd en daar komt bij de een apporteerd ook liever dan de ander.
Een bal met een touwtje eraan kopen, een beetje mee plagen trekspelletje van maken en dat balletje steeds gebruiken als je met haar speelt. Ongeloofelijk enthousiast doen als ze er een stukje mee loopt.
Aanhouder wint. Waarschijnlijk heeft ze ff de tijd nodig om te snappen wat je van haar verlangd en daar komt bij de een apporteerd ook liever dan de ander.
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze trek spelletjes leuk vind heb heb je een mooie basis om te beginnen. je heb ook een lange lijn nodig en iemand om je te helpen.
Je hulp heeft de hond aan de lange lijn (kort naast je )en jij maakt de hond attent en gek op het speeltje wat ze moet apporteren . Op het moment dat je hond het graag wil hebben gooi je het zo'n 10 passen weg en je hulp laat zodra het stil ligt geef je een commando Bv Appooooort en laat de lange lijn vieren tot de hond bij het speeltje kan . Zodra je hond het speeltje oppakt trekt of helpt de hulp de hond terug naar jouw toe en zodra je hond bij je is ga je een trek spelletje met haar doen . Je zal zien dat na verloop van tijd zonder de lange lijn kan doen . Van hier uit kun je het apporteren gaan sturen en netjes maken .
Bv dat ze netjes voor je gaat zitten en het voorwerp vast houd . etc etc .
Ik pak hier trouwens nooit een bal van de grond die moeten ze mij echt in mijn handen geven anders gebeurt er niets . Honden hebben dat erg snel door .
Ik heb het Milan helemaal anders geleerd en ben thuis begonnen met de clicker en een apporteer blok en heb hem thuis geleerd om het blok zitten voor mij vast en stil te houden en van daaruit zijn we pas gaan gaan gooien.
Je hulp heeft de hond aan de lange lijn (kort naast je )en jij maakt de hond attent en gek op het speeltje wat ze moet apporteren . Op het moment dat je hond het graag wil hebben gooi je het zo'n 10 passen weg en je hulp laat zodra het stil ligt geef je een commando Bv Appooooort en laat de lange lijn vieren tot de hond bij het speeltje kan . Zodra je hond het speeltje oppakt trekt of helpt de hulp de hond terug naar jouw toe en zodra je hond bij je is ga je een trek spelletje met haar doen . Je zal zien dat na verloop van tijd zonder de lange lijn kan doen . Van hier uit kun je het apporteren gaan sturen en netjes maken .
Bv dat ze netjes voor je gaat zitten en het voorwerp vast houd . etc etc .
Ik pak hier trouwens nooit een bal van de grond die moeten ze mij echt in mijn handen geven anders gebeurt er niets . Honden hebben dat erg snel door .
Ik heb het Milan helemaal anders geleerd en ben thuis begonnen met de clicker en een apporteer blok en heb hem thuis geleerd om het blok zitten voor mij vast en stil te houden en van daaruit zijn we pas gaan gaan gooien.

- Zoie
- Zeer actief
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet zo zeer voor vieze handen , dat intreseert mij werkelijk helemaal nietsZoie schreef:Daar vind ik die stok juist zo ideaal voor , vind het helemaal niks zo'n vieze slijmbal in mijn hand .Ragverp schreef:Ik pak hier trouwens nooit een bal van de grond die moeten ze mij echt in mijn handen geven anders gebeurt er niets .

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Zoie
- Zeer actief
Ja , ik begrijp het . Ik ben te slordig , d.w.z. niet echt met trainen bezig , voor mij hoeven de puntjes niet op de i .Ragverp schreef:Niet zo zeer voor vieze handen , dat intreseert mij werkelijk helemaal nietsZoie schreef:Daar vind ik die stok juist zo ideaal voor , vind het helemaal niks zo'n vieze slijmbal in mijn hand .Ragverp schreef:Ik pak hier trouwens nooit een bal van de grond die moeten ze mij echt in mijn handen geven anders gebeurt er niets .. Maar om het feit dat de hond dan leert dat hij de bal echt naar mij moet brengen voor hij opnieuw gegooid word en niet zomaar alles kan laten vallen voor je voeten . Dit is dus een stukje onderhoud van het apporteren. Je laat de hond dus werken voor iets wat hij leuk vind (bal opnieuw gooien, worstje etc etc )