Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

terugkomen

Moderator: moderatorteam

gekmeisje
Vaste gebruiker

terugkomen

Ongelezen bericht door gekmeisje »

ik ben echt een doos , over het algemeen ben ik niet consequent genoeg. maar Kido luisterd redelijk. alleen het enige waarvan ik wil dattie luisterd doettie bijna niet. terugkomen als ik hem roep. als hij na een tijd toch komt beloon ik hem wel natuurlijk. voelt best lullig als hij dan met een 7 mnd oude herder aant spelen is en die wel terug komt en hij niet.
in de tuin doettie het perfect en aan de lijn doettie het ook goed. ook aan een heel lange lijn. maar als hij los is (zonder hek) dan komt ie gewoon niet.

ik ga nu behendigheid met hem doen en dan is het natuurlijk wel makkelijk als ik em oook terug kan krijgen. (staat wel een hek om het veld, luisterd ie meestal beter). hebben jullie nog tips?
hij is nu anderhalf ongeveer.

groetjes marije
balouh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door balouh »

Wat wij vaak deden als Balou niet terug kwam is hard weglopen of met een speeltje gaan spelen die hij ook erg leuk vond.Kortom het aantrekkelijker maken voor je hond om naar je toe te komen.Maar het blijft vaak moeilijk
gekmeisje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gekmeisje »

jajammergenoeg reageert hij daar niet op. weglopen dan denkt ie ik weet de weg naar huis wel (als we namelijk ergens niet in de buurt van ons huis zijn komt ie wel terug) en met een speeltje spelen of koekjes intreseerd hem niet op zon moment:(

groetjes marije
Jolein
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jolein »

Hi werk je met de clicker?
Wat ik heel goed vind werken is met een zak vol lekkers(niet zomaar brokjes maar iets van je hond super vind,zoals kaas,gekookte runderleven,rodi worst) stapje voor stapje oefenen.Altijd met een vrolijke stem motiveren en met een zware nee demotiveren(van belang is dat de hond het nee kent).Niet vaker dan een keer roepen.Begin in huis en verplaats langzaam naar de gang,op de stoep en breid dit stukje voor stukje uit.Prijs hem de lucht in als het lukt.Dit vergt heel veel geduld maar als je volhoud gaat het zeker lukken.Succes.ps is je hond niet voer gericht kun je belonen met een super speeltje die hij alleen voor het komen krijgt.
Afbeelding

Gr
Jolein.
Hugo
Actief

Re: terugkomen

Ongelezen bericht door Hugo »

gekmeisje schreef: over het algemeen ben ik niet consequent genoeg. maar Kido luisterd redelijk. alleen het enige waarvan ik wil dattie luisterd doettie bijna niet.
Je zegt het zelf al, ik ben niet consequent genoeg. Het terug roepen van de hond is een appeloefening. Luisterd hij niet dan heeft hij lak aan je. Dus met een dubbele lange lijn oefenen (desnoods gewoon touw) hem vrij sturen en op de meest onmogelijke "tijden" terug roepen. Als hij niet terug komt dan hem terug halen aan de "lijn". Komt hij wel terug dan uiteraard de hond de hemel in prijzen.

Succes
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”