Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
shi tzu
Moderator: moderatorteam
- Missy T
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): shih tzu
shi tzu
zijn er hier meer mensen met een shi tzu?
ben benieuwd
zal morgen fotos plaatsen!!!!
ben benieuwd
zal morgen fotos plaatsen!!!!
Als tranen een trap konden bouwen en herrineringen een brug, dan klom ik hoog in de hemel en nam ik jou mee terug
Rakker maatje Rust Zacht: 28-02-1998 - 26-03-2010
Rakker maatje Rust Zacht: 28-02-1998 - 26-03-2010
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url] - Aantal honden: 1
shih tzu
Hier ook een shih tzu , Dana een teefje van 3 jaar.
Ik had er 2 maar helaas is Kaylee vorig jaar september overleden , ze is maar 8 jaar geworden.
Met Dana heb ik een aantal cursussen gevold wat ze heel leuk vond om te doen.
Vind het hele makkelijke hondjes maar wel met de duidelijke oosterse trekjes zoals oa echt voorkeur hebben voor bep mensen en honden.
Hoewel de moeder van Dana iedereen leuk vind maar Daan heeft regelmatig zoiets van
jij bent niet interresant genoeg en ze loopt diegene dan echt straal voorbij
Kaylee was vrijer van karakter en wilde graag aangehaald worden terwijl Dana wat meer op zichzelf is maar die is weer speelser en idolaat van haar balletjes .
Korte neusjes hebben ze allebei nooit last van gehad gelukkig.
Ik had er 2 maar helaas is Kaylee vorig jaar september overleden , ze is maar 8 jaar geworden.
Met Dana heb ik een aantal cursussen gevold wat ze heel leuk vond om te doen.
Vind het hele makkelijke hondjes maar wel met de duidelijke oosterse trekjes zoals oa echt voorkeur hebben voor bep mensen en honden.
Hoewel de moeder van Dana iedereen leuk vind maar Daan heeft regelmatig zoiets van

Kaylee was vrijer van karakter en wilde graag aangehaald worden terwijl Dana wat meer op zichzelf is maar die is weer speelser en idolaat van haar balletjes .
Korte neusjes hebben ze allebei nooit last van gehad gelukkig.

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wij hebben Indy .....
en het is een ontzettend lekker beestje.
Ze is heel erg lief, makkelijk en leuk. Ze is pas 11 maanden en nu al niet meer uit ons leven te denken.
Maar nu ik toch bij de eigenaren van Shih Tzu'tjes ben beland ... Indy hangt elke keer in de broekspijpen van visite. Ze richt op zich niet zoveel schade aan hoor maar ik vind het niet leuk en de visite nog minder natuurlijk. Ik krijg het er maar niet uit ...
Heeft iemand van jullie deze ervaring ook en hoe hebben jullie het (eventueel) opgelost?
Groetjes, Agnes
Ze is heel erg lief, makkelijk en leuk. Ze is pas 11 maanden en nu al niet meer uit ons leven te denken.
Maar nu ik toch bij de eigenaren van Shih Tzu'tjes ben beland ... Indy hangt elke keer in de broekspijpen van visite. Ze richt op zich niet zoveel schade aan hoor maar ik vind het niet leuk en de visite nog minder natuurlijk. Ik krijg het er maar niet uit ...
Heeft iemand van jullie deze ervaring ook en hoe hebben jullie het (eventueel) opgelost?
Groetjes, Agnes
Groetjes, Agnes & Indy
Agnes schreef:en het is een ontzettend lekker beestje.
Groetjes, Agnes

Bob wilde als pup ook erg graag aan broekspijpen hangen
Over goed volgen gesproken
Hij was overigens sowieso erg druk als er visitie kwam, beetje te enthousiast

De oplossing is
héél duidelijk zijn, stevig aanpakken, consequent zijn, bezoek haar laten negeren, zelf ook haar negeren als ze aan je broekspijp hangt,
als ze doorgaat duidelijk Nee zeggen, zelf ff grommen

aan de riem doen tot ze rustig is
Ik heb hem ook wel eens in zijn bench gezet maar die moet je eigenlijk niet gebruiken als straf. Hij begreep het wel....
is ook goed gegaan, bench is nog steeds veilig en geborgen plekje voor hem. Ligt ook aan het karakter uiteraard.
Ik heb hem hier kort ingedaan toen ie rustig was mocht hij er weer uit.
Vooral geen aandacht geven als ie aan broekspijpen hangt, ook niet negatief, gewoon compleet negeren. Stoppen met lopen, dan is het ook minder leuk.
Omdat het zo'n scheetjes zijn

Bob is na enige acties zoals boven beschreven later zelf gestopt met het aan de broekspijpen hangen.
Past ook bij pup denk ik
Maar 11 maanden is niet echt pup meer, puber wel en die hebben duidelijkheid, doorzettingsvermogen en grenzen nodig
Succes ermee

en geniet van Indy
Bob is nu 2 jaar en ik ben helemaal in love, heerlijk zo'n hondje.
Ik heb hem overigens vooral opgevoed met belonen.
Bovenstaande acties zijn misschien 2 of 3 keer gebeurd, ook toen ik niet kon bellen omdat mijnheertje aandacht wilde. Ik zat dat ook nog eens te bevestigen door een kluif vast te houden tijdens het bellen. Da's niet altijd handig.
Nu gaat het prima met hem. Hij is enthousiast als er mensen komen en dat zal ik hem ook niet ontnemen. Als ze even binnen zijn wordt ie vanzelf rustiger

- de leeuw
- Actief
- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
idd, gewoon stevig aanpakken. Mijn pup is precies zo. Het ligt er ook aan hoe de hond gefokt is. Ailena heeft bv exact hetzelfde karakter als haar moeder die toen pup was. Ik weet iig van wie ze het heeftDe oplossing is
héél duidelijk zijn, stevig aanpakken, consequent zijn, bezoek haar laten negeren, zelf ook haar negeren als ze aan je broekspijp hangt,
als ze doorgaat duidelijk Nee zeggen, zelf ff grommen , even bij zijn nekvel pakken of onder de kin (als uiterste middel!)

maar het blijven schatten.

Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, negeren hebben we ook al zo vaak gedaan. En inderdaad ook stil staan maar ze gaat gerust door ... "die broek beweegt toch wel erg leuk als je er in hapt en mee speelt". Ook al vaker streng toegesproken of in haar nekvel gepakt maar helaas ....
Af en toe geef ik haar een kauwstaafje
.. dat helpt perfect, dan stopt ze ermee.
Ik hoop ook een beetje dat het over zal gaan ... maar we blijven optreden.
En wat denk je van die broeken met sliertjes er aan van kids ..... oei die zijn wel zo leuk!!!!
één groot feest gewoon.

Af en toe geef ik haar een kauwstaafje

Ik hoop ook een beetje dat het over zal gaan ... maar we blijven optreden.

En wat denk je van die broeken met sliertjes er aan van kids ..... oei die zijn wel zo leuk!!!!

Groetjes, Agnes & Indy
- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Agnes: die wilde buien van Bob zijn minder geworden en overgegaan nadat ie wat ouder geworden is
en ik veel met hem wegben/wandel/actief ben geweest
Je schrijft ook dat een kauwstaafje werkt, ze willen graag iets te knabbelen/kauwen hebben
Bij gebrek daaraan pakt ie broekspijpen?!
Ik wilde eens een trimworkshop doen, lijkt me wel leuk
maar end weg
Heb jij het bij Special Grooming gedaan (Rotterdam)?
Leuke dag gehad?
Ik zie er zelf nogal tegenop om zijn oren te plukken en nagels te knippen evenals alles wat je moet aanschaffen als je het zelf gaat doen.
Want ik zou hem toch voor nagels/oren ed af en toe wegbrengen naar een vakkundig iemand.
Wat heb jij allemaal aangeschaft? Doe je alles nu zelf? Hoe vaak knip/scheer je hem?
Wellicht ga ik een dagje doen!
Het is inderdaad leuk om met je hondje bezig te zijn
Kammen en klitvrij houden is ook al een heel werk, maar steeds leuker
Ik houd de kleine op ongeveer 3/4 wijsvinger lengte (heb lange vingers)
Dan heeft ie een mooi modelletje en is ook goed bij te houden
We doen behendigheid en hij gaat vaak mee, de stad in, boswandelingen, op de fiets, los en vast

Je schrijft ook dat een kauwstaafje werkt, ze willen graag iets te knabbelen/kauwen hebben
maar end weg
Leuke dag gehad?
Ik zie er zelf nogal tegenop om zijn oren te plukken en nagels te knippen evenals alles wat je moet aanschaffen als je het zelf gaat doen.
Want ik zou hem toch voor nagels/oren ed af en toe wegbrengen naar een vakkundig iemand.
Wat heb jij allemaal aangeschaft? Doe je alles nu zelf? Hoe vaak knip/scheer je hem?

We doen behendigheid en hij gaat vaak mee, de stad in, boswandelingen, op de fiets, los en vast

Agnes: die wilde buien van Bob zijn minder geworden en overgegaan nadat ie wat ouder geworden is
maar end weg
Leuke dag gehad?

maar end weg
Leuke dag gehad?

maar end weg
Leuke dag gehad?

maar end weg
Leuke dag gehad?

- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb de workshop inderdaad bij Special Grooming gedaan.
Het was erg leuk.
Het enige wat ik heb gekocht is een goede (uitdun)schaar en een borstel. Maar vaker kam ik haar met een gewoon kammetje.
En de oren, ja, ik doe het zelf maar leuk vindt ze het niet
(en begrijpelijk). Maar ik loop achter en moet hoognodig weer plukken uit haar oren.
Haar nagels doe ik ook niet en heb daar ook niet geleerd hoor. Maar toevallig zijn we vorige week even naar de dierenarts geweest om te vragen of het al nodig is en hoe we dat het beste kunnen doen. Maar hij zei dat ze haar nagels goed afsleet en het (nog) niet nodig was.
Ik knip haar denk ik zo rond de vijf weken of zo ... hangt er vanaf. Nu is haar haar toevallig weer wat langer, en is het dan ook wat langer geleden, maar ik hou het ook meestal wel kort hoor (halflang), ik denk ook zoiets als jij doet. Want dat hele lange vind ik ook niets. Ze loopt hier eigenlijk altijd door het gras en zo ... en dan wordt het helemaal een kliederbende. En ik vind het ook pittiger staan. Shows loop ik niet dus ... lekker geknipt!
Het was erg leuk.
Het enige wat ik heb gekocht is een goede (uitdun)schaar en een borstel. Maar vaker kam ik haar met een gewoon kammetje.
En de oren, ja, ik doe het zelf maar leuk vindt ze het niet

Haar nagels doe ik ook niet en heb daar ook niet geleerd hoor. Maar toevallig zijn we vorige week even naar de dierenarts geweest om te vragen of het al nodig is en hoe we dat het beste kunnen doen. Maar hij zei dat ze haar nagels goed afsleet en het (nog) niet nodig was.
Ik knip haar denk ik zo rond de vijf weken of zo ... hangt er vanaf. Nu is haar haar toevallig weer wat langer, en is het dan ook wat langer geleden, maar ik hou het ook meestal wel kort hoor (halflang), ik denk ook zoiets als jij doet. Want dat hele lange vind ik ook niets. Ze loopt hier eigenlijk altijd door het gras en zo ... en dan wordt het helemaal een kliederbende. En ik vind het ook pittiger staan. Shows loop ik niet dus ... lekker geknipt!
Groetjes, Agnes & Indy
- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ja hoor
nu wel weer
Agnes, heb je je hondje bij foto 2 geknipt? Gebruik je (dus) helemaal geen tondeuse.
Mooi hoor!
Als ik het afkan met een goede uitdun (efileer?) schaar vind ik het wel meevallen
Inmiddels heb ik al 2 borsteltjes, 1 brede kam, 1 smalle kam (vlooienkam, goed om de oogharen mee schoon te krijgen) 1 kam die overdwars op de greep staat (die vind ik nog het beste werken) en een klittenkam
nu wel weer

Agnes, heb je je hondje bij foto 2 geknipt? Gebruik je (dus) helemaal geen tondeuse.
Mooi hoor!
Als ik het afkan met een goede uitdun (efileer?) schaar vind ik het wel meevallen
Inmiddels heb ik al 2 borsteltjes, 1 brede kam, 1 smalle kam (vlooienkam, goed om de oogharen mee schoon te krijgen) 1 kam die overdwars op de greep staat (die vind ik nog het beste werken) en een klittenkam

PS hebben jullie hondjes ook zo'n topconditie?
Ik heb Bob een beetje verpest
wat dat betreft
urenlange wandelingen
rennen in het bos terwijl ik fiets
behendigheid
hem altijd meeslepen, stad in, op bezoek
kan ik ff een avondje enkel een korte wandeling maken dan heeft ie erg veel energie en kan ik een hele tijd aan de haal met spelletjes en ballen en knuffels

Ik heb Bob een beetje verpest

urenlange wandelingen
rennen in het bos terwijl ik fiets
behendigheid
hem altijd meeslepen, stad in, op bezoek
kan ik ff een avondje enkel een korte wandeling maken dan heeft ie erg veel energie en kan ik een hele tijd aan de haal met spelletjes en ballen en knuffels

- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
Ik knip mijn shih tzu ook zelf. Ik vind het alleen moeilijk hoe ver ik het bij de ogen weg moet knippen. En de haren op de oren knip ik niet. En de haren van de staart laat ik ook lang. Ik heb nooit een workshop gevolgd, maar zou dat ooit nog eens willen doen.
De nagels doe ik ook zelf, alhoewel het tegenwoordig bijna niet meer nodig is. Wel heeft ze twee zwarte nagels. Daar ben ik wat huiverig voor. En natuurlijk de wolfsklauwtjes. De haren in de oren laten zich moeilijk pakken vind ik. Dit doe ik niet tijdens een borstelbeurt maar gewoon eens tussendoor. Binnenkort moet ik het weer knippen. Dat haar groeit wel heel snel.
De nagels doe ik ook zelf, alhoewel het tegenwoordig bijna niet meer nodig is. Wel heeft ze twee zwarte nagels. Daar ben ik wat huiverig voor. En natuurlijk de wolfsklauwtjes. De haren in de oren laten zich moeilijk pakken vind ik. Dit doe ik niet tijdens een borstelbeurt maar gewoon eens tussendoor. Binnenkort moet ik het weer knippen. Dat haar groeit wel heel snel.

groetjes monique
- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, ik doe het alleen met een uitdun schaar. Allen rond haar ogen en baardje niet. Daar gebruik ik een gewone schaar.
Indy heeft allemaal zwarte nageltjes daarom ook naar dierenarts geweest. Je kan helemaal niet zien of je bij het 'leven' zit of zo. Hij gaf nog wel de tip om ze te vijlen ... dan kom je ook niet zo gauw op het 'leven' terecht.
En ja .. bij foto twee heb ik Indy zelf geknipt. Dat was tijdens de workshop. Je doet het daar al helemaal zelf.
Ik heb geen tondeuse gebruikt. Je kan daar wel voor kiezen tijdens de workshop hoor, maar ik vind halflang haar leuker vandaar voor de schaar gekozen.
Topconditie?! Nou, die van ons niet hoor .... ze begint nu wat te lopen maar het is nog niet wereldschokkend. We zijn een boxer gewend dus dit was even omschakelen.
Ik moet zeggen dat ze het wel doet als ze los loopt dan gaat ze wel achter ons aan maar op zich als ze moe is of zo gaat ze gewoon lekker liggen. Maar er zit verbetering in dus wie weet komt het nog eens.
Indy heeft allemaal zwarte nageltjes daarom ook naar dierenarts geweest. Je kan helemaal niet zien of je bij het 'leven' zit of zo. Hij gaf nog wel de tip om ze te vijlen ... dan kom je ook niet zo gauw op het 'leven' terecht.
En ja .. bij foto twee heb ik Indy zelf geknipt. Dat was tijdens de workshop. Je doet het daar al helemaal zelf.
Ik heb geen tondeuse gebruikt. Je kan daar wel voor kiezen tijdens de workshop hoor, maar ik vind halflang haar leuker vandaar voor de schaar gekozen.
Topconditie?! Nou, die van ons niet hoor .... ze begint nu wat te lopen maar het is nog niet wereldschokkend. We zijn een boxer gewend dus dit was even omschakelen.
Ik moet zeggen dat ze het wel doet als ze los loopt dan gaat ze wel achter ons aan maar op zich als ze moe is of zo gaat ze gewoon lekker liggen. Maar er zit verbetering in dus wie weet komt het nog eens.
Laatst gewijzigd door Agnes op 07 okt 2004 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Agnes & Indy
Zullen we karaktereigenschappen uitwisselen?
intelligent, slim
zelfverzekerd, zelfvertrouwen
bijdehand
vriendelijk
actief en op zijn tijd doet ie ook graag een dutje
graag in gezelschap, ook weer onafhankelijk
eigenzinnig
waaks/alert
gehoorzaamheid moet duidelijk getraind worden: Bob luistert erg goed sinds ik behendigheid met hem doe. Dit vindt ie erg leuk en is samen met mij, dus leuk bezigzijn in bijzijn van zijn leider heeft bijzonder goed geholpen
Bij wandelingen had ie de neiging om wat rond te gaan struinen,
dus niet bijzonder volgzaam
zonder mij echt bijzonder goed in de gaten te houden, komen was in het begin ook een probleem
Als ie iets spannend vindt, maakt ie een dansje
en gaat eventjes staartbijten (bv bij mij thuis van boven naar beneden, hij durft de trap niet af, deze is ook van deels vrij glad geverfd hout)
Karaktervol, geen doetje
Herkenbaar of aanvullingen?

intelligent, slim
zelfverzekerd, zelfvertrouwen
bijdehand
vriendelijk
actief en op zijn tijd doet ie ook graag een dutje
graag in gezelschap, ook weer onafhankelijk
eigenzinnig
waaks/alert
gehoorzaamheid moet duidelijk getraind worden: Bob luistert erg goed sinds ik behendigheid met hem doe. Dit vindt ie erg leuk en is samen met mij, dus leuk bezigzijn in bijzijn van zijn leider heeft bijzonder goed geholpen
Bij wandelingen had ie de neiging om wat rond te gaan struinen,
dus niet bijzonder volgzaam
zonder mij echt bijzonder goed in de gaten te houden, komen was in het begin ook een probleem
Als ie iets spannend vindt, maakt ie een dansje

Karaktervol, geen doetje

Herkenbaar of aanvullingen?

- Amaranthas
- Zeer actief
- Contacteer:
ik scheer ze ook zelf, gewoon hoppa de tondeuse erover, niet moeilijk doen, ook knip ik de nagels zelf, en hubertusklauwtjes hebben ze niet, die worden altijd weggehaald. ( geheel pijnloos hoor, en dit doen we omdat ze er in de toekomst ernstige problemen mee kunnen krijgen, achter dingen kunnen blijven hangen etc.)cuatro schreef:Ik knip mijn shih tzu ook zelf. Ik vind het alleen moeilijk hoe ver ik het bij de ogen weg moet knippen. En de haren op de oren knip ik niet. En de haren van de staart laat ik ook lang. Ik heb nooit een workshop gevolgd, maar zou dat ooit nog eens willen doen.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2