De laatste loopsheid van Kaya was de ergste tot nu toe: in eerste instantie is ze niet te genieten naar andere honden toe en na de loopsheid wordt ze zowat depressief.
Dit alles heeft bij elkaar ruim 2 maanden geduurd.
2 loopsheden per jaar, betekent dus 1/3 van een jaar dat ze absoluut niet zichzelf is.
Nu wil ik eens rondkijken of er soms een homeopatisch middel bestaat om dit een beetje leefbaar voor Kaya te maken; iets dat de hormoonhuishouding wellicht weer ieder in balans brengt.
Bestaat zoiets? en zo ja: hoe zijn de ervaringen hiermee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Homeopathie bij perikelen rond loopsheid
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals je misschien nog wel weet hebben wij hier van mei tot en met juni Liath, de Pembroke in opvang gehad. Toen haar vorige eigenaresse haar bij me bracht vertelde ze dat Liath nogal last had van schijnzwangerschap. Uiteraard werd Liath loops toen ze bij ons was en ik heb toen AblaVetsem gegeven. Ze heeft geen spoortje van schijndracht vertoond. Of het uiteindelijk aan de AblaVetsem of aan de andere omgeving heeft gelegen weet ik echter niet.
Een vriendin van me heeft ook een hond die ongeveer een derde van het jaar uit haar doen is door de loopsheid en de nasleep daarvan. Zij heeft de AblaVetsem ook geprobeerd en ze had het idee dat de hond minder "depri" was dan normaal na de loopsheid.
De werking zal wellicht afhangen van de heftigheid van de schijndracht en zal misschien ook variëren per hond, maar het is de moeite van het proberen waard.
Ik heb het middel via de dierenarts besteld.
Een vriendin van me heeft ook een hond die ongeveer een derde van het jaar uit haar doen is door de loopsheid en de nasleep daarvan. Zij heeft de AblaVetsem ook geprobeerd en ze had het idee dat de hond minder "depri" was dan normaal na de loopsheid.
De werking zal wellicht afhangen van de heftigheid van de schijndracht en zal misschien ook variëren per hond, maar het is de moeite van het proberen waard.
Ik heb het middel via de dierenarts besteld.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja AblaVetsem heb ik ook gebruikt, alleen bij mij ging ze er doorheen en heb dus lactafal gehaald bij de dierenarts.
Het is inderdaad per hond heel verschillend ken veel honden waarbij het werkt maar ook net zoveel waarbij het niet werkt... je moet het gewoon proberen. Het is ook via internet te bestellen... http://www.puurnatuur.nl
Het is inderdaad per hond heel verschillend ken veel honden waarbij het werkt maar ook net zoveel waarbij het niet werkt... je moet het gewoon proberen. Het is ook via internet te bestellen... http://www.puurnatuur.nl

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief