Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik weet me echt geen raad meer hoor. Onze hond (nu 5 maanden oud) is altijd zo ziek in de auto en ik heb bij mijn weten alles geprobeerd.
Eerst rustig opbouwen, gaat soms goed tot een auto rit van een half uur. Tabletjes hebben we ook geprobeerd (van de VSM) en daar werd het alleen maar erger van
Morgen ga ik de DA bellen voor advies, maar misschien weten jullie hier ook nog iets wat we kunnen proberen? Het is echt vreselijk zielig voor haar.
Onze jongste teef, had ook last van wagenziekte. Wij gaven haar 1 uur voor de autorit een halve primatour (verkrijgbaar bij drogist). Heeft bij haar erg goed gewerkt.
Wat je ook kunt doen is gember geven voor de autorit. Wij hebben dit nooit geprobeerd maar ken wel mensen die dit doen en ook goed helpt.
Mijn vorige teef had dat ook, wat we ook deden, maar toen ze een jaar was ofzo was het ook weer ineens over
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Primatour heeft bij een van mijn honden goed geholpen. Nadat hij dus door had dat hij niet meer ziek werd in de auto en het zelfs leuk begon te vinden zijn we het voorzichtig gaan afbouwen. Nu gaat hij kleine stukjes in de auto zonder primatour. De grotere afstanden krijgt hij nog wel een half pilletje.
Bij hem kwam er ook bij dat hij erg nerveus was in de auto, en het vreselijk vond. Dus we zijn een hele tijd alleen maar naar het losloopgebied geweest met de auto met hem. Want dat vind hij geweldig, daar loslopen.Hij springt er nu uit zichzelf in na de wandeling, hoewel hij soms nog wel eventjes uitprobeert, of we niet nog eventjes verder gaan lopen, maar daar moet ik altijd alleen maar om lachen. Uiteindelijk komt hij toch wel als we allemaal ingestapt zijn.
Max hier heeft dat ook gehad. Bij de rasvereniging vertelden ze me dat het met een jaar over zou gaan. En ik weet dat dit nu ongeloofwaardig overkomt. Maar hij was er van de een op de andere dag vanaf. Heel verrassend! Steeds de laatste vijf minuten deed hij eerst altijd, de hele achterbank vol. Maar nu kan ik uren met hem in de auto zitten, hij vindt het helemaal niet erg.
De DA kon ook niet meer adviseren dan gewoon volhouden en misschien een kwart primatourtje. Hij vertelde dat hij ook wel middeltjes had tegen wagenziekte maar dat hij dat liever niet geeft omdat de hondjes er ook slaperig van kunnen worden en omdat hij liever geen pillen geeft als het niet nodig is.
Ik heb maar weer afdekzeil en dekens in de auto gegooid...
als een hond 1x in de auto heeft gezeten en niet over gegeven heeft dan is het over. hij moet namelijk snappen dat autorijden ook kan zonder overgeven.
bij sam werkte het!
in het begin begon het altijd al na 5 minuten.
toen we naar belgie op vakantie gingen heb ik pilletjes bij de DA gehaald voor de heen en terugweg.
natuurlijk door de pilletjes niet overgegeven.
toen gekeken of de theorie juist was en jawel hoor!
sam heeft nooit meer pilletjes gehad en heeft nooit meer overgegeven!
lola is helemaal niet wagenziek dus daar hoef ik niet mee te prutsen
Heb er hier 2 gehad die echt super erg wagen ziek waren, maar die hebben nooit overgegeven.
Wel kwijlen en zeveren echt dat heel de kennel zeik en zeik nat was.
De spagetie slierten hingen aan de bekkies, terwijl een staff niet kwijlt
Ook zaten ze helemaal van de wereld in een hoekje
Maar zodra ze uit de auto waren was het ook echt over
De eerste keer dat ik het mee maakte dacht ik dat mijn hond vergiftigd was ( had er nl 5 gehad die nergens last van hadden, en toen kwam er wel een die het had)
Maar het is gewoon over gegaan en nou is er niets meer aan de hand
Vaak is het zo dat ze door moeten hebben dat ze "mee moeten kijken" en niet het boompje of wat dan ook moeten volgen
Doe het zelf maar eens dat je iets volgt en dan weer focussen op iets anders dan wordt je ook zo misselijk als een konijn
Meestal groeien ze er wel over heen
De ene heeft iets langer nodig als de andere
Zo'n rubberenstrip kan ook weleens helpen.
Heeft met statischelading te maken.
Vraag niet hoe het precies zit, want dat weet ik niet.
Haica is nooit wagenziek geweest, maar had wel last van hevig kwijlen.
Toen wij zo'n rubberenstrip onder de auto hadden gedaan, was het wel over.
Is maar een ideetje.