Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GG-examen: rashondenlogboek of werkboekje?

Moderator: moderatorteam

cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

GG-examen: rashondenlogboek of werkboekje?

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik wil eind september het Beginners-GG examen doen. Daar heb je dus een rashondenlogboek of werkboekje voor nodig. Een rashondenlogboekje is dus voor rashonden met een NHSB nummer (wat ik ervan heb begrepen) en een werkboekje voor rasloze honden (ook stamboomloze?)
Rakker is een Jack Russell Terriër en is geboren in mei 1999, volgens mij was de Jack Russell toen nog niet officieel erkend, maar voorlopig erkend? Rakker heeft dus wel een stamboom, maar daar staat dus op: Dit afstammingsbewijs is geen officiële stamboom. En waar het NHSB nummer moet staan, staan: VR (voorlopige registratie) en dan een nummer. Het is wel een papier van de Raad van Beheer, alleen niet officieel. Maar ik weet nu niet wat ik moet hebben, een logboekje of een werkboekje? Ik dacht eerst een werkboekje, maar omdat ze dus toch iets heeft wat op een NHSB nummer lijkt, en ze dus wel is ingeschreven (lijkt me) en de Jack Russell nu wel is erkend, zit ik nu te twijfelen of ze toch een logboekje moet hebben :denken:

Weet iemand wat ik nu moet hebben? Ik denk dat ik morgen even ga bellen, maar misschien zijn hier mensen die dezelfde twijfel hebben/hadden :wink:
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

denk dat je toch effe moet bellen wil je het zeker weten, want ik twijfel nu ook wat juist zou zijn.
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

speurneus carola schreef:denk dat je toch effe moet bellen wil je het zeker weten, want ik twijfel nu ook wat juist zou zijn.
Ja, ik zit nu ook te twijfelen wie ik moet bellen :roll: (ja, ik ben lastig :wink:) De KNK Cynophilia of de Raad van Beheer. Ik denk dat ik maar voor de Raad van Beheer ga, want die gaan over de logboekjes volgens mij, en daar staat het tel. nummer op de site :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Misschien weet Marieke het, want Markiesjes hebben ook een VR
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Misschien weet Marieke het, want Markiesjes hebben ook een VR
Ik hoop dat ze dit leest dan ;) Maar Jack Russells zijn nu wel erkend dacht ik, Rakker zal wel net daarvoor geboren zijn, weet niet of zij dan ook is erkend.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

cindy1986 schreef:
Inge schreef:Misschien weet Marieke het, want Markiesjes hebben ook een VR
Ik hoop dat ze dit leest dan ;) Maar Jack Russells zijn nu wel erkend dacht ik, Rakker zal wel net daarvoor geboren zijn, weet niet of zij dan ook is erkend.
Markiesjes zijn ook erkend. :wink: Zodra een nieuw ras erkend wordt wordt het stamboek geopend. Alle honden die dan worden aangekeurd krijgen een voorlopige registratie oftewel een bijlage van het stamboek. Pas enkele generaties daarna (volgens mij pas 3 generaties daarna) krijgen de nakomelingen uit die honden met bijlage-stambomen een erkende FCI-stamboom. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Een rashondenlogboekje moet je hebben ;)

Even stamboom aangetekend opsturen naar de Raad van Beheer, geld overmaken. Briefje erbij in dat je het begin september nodig hebt (anders doen ze er nog wel eens lang over :roll: ) En dan heb je hem snel weer terug :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

vr is ook erkend dus.............ik heb ook een jack teef met vr ( en ook met g-0 , g-1 en nhsb :mrgreen: )

en wat marieke zegt klopt.... en misschien heel nieuwschierig en of topic maar waar komt jou jackie vandaan??
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Marieke* schreef:Een rashondenlogboekje moet je hebben ;)

Even stamboom aangetekend opsturen naar de Raad van Beheer, geld overmaken. Briefje erbij in dat je het begin september nodig hebt (anders doen ze er nog wel eens lang over :roll: ) En dan heb je hem snel weer terug :wink:
Ja, ik heb net gebeld, en dat moet ik inderdaad hebben :wink: Dank je! :ok:
Nu moet ik ook een nieuwe stamboom hebben :roll: Mijn moeder had dat nog niet laten doen, we zijn namelijk verhuisd, maar ze zei dat als ik erbij zette dat ik hem dan nodig heb, dat het dan waarschijnlijk wel lukt.
Dank je voor de informatie!
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:vr is ook erkend dus.............ik heb ook een jack teef met vr ( en ook met g-0 , g-1 en nhsb :mrgreen: )

en wat marieke zegt klopt.... en misschien heel nieuwschierig en of topic maar waar komt jou jackie vandaan??
Leuk! Je hoort heel vaak dat Jacks niet goed luisteren, maar ik vind het echte werkhondjes :ok: Rakker is wel het kleinste hondje in de groep, tussen al die groten :mrgreen:

Rakker komt uit de Heurne (ligt in Gelderland) Die mensen zijn (of waren) aangesloten bij de Jack Russell Terriër club in Nederland. Maar ze hebben geen kennelnaam. Waar komt die van jou vandaan?
Afbeelding
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Leuk dat je Jack russel zo goed luistert! Volgens mij ligt het ook echt wel aan de baas hoor,of ze goed luisteren, denk je niet...
Ik doe ook cynophilia met mijn Engelse bulldog, maar ik weet niks over een logboekje. Kun je me er iets meer over vertellen?

alvast bedankt Ingrid
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
Inge
Zeer actief
Contacteer:

bullet schreef:Leuk dat je Jack russel zo goed luistert! Volgens mij ligt het ook echt wel aan de baas hoor,of ze goed luisteren, denk je niet...
Ik doe ook cynophilia met mijn Engelse bulldog, maar ik weet niks over een logboekje. Kun je me er iets meer over vertellen?

alvast bedankt Ingrid
Als je wedstrijden gaat lopen heb je een rashondenlogboek nodig (als je hond een stamboom heeft). Bij behendigheidswedstrijden van cynophilia heb je daarnaast ook een startlicentie nodig, die is een jaar geldig :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Inge schreef:
bullet schreef:Leuk dat je Jack russel zo goed luistert! Volgens mij ligt het ook echt wel aan de baas hoor,of ze goed luisteren, denk je niet...

alvast bedankt Ingrid
Als je wedstrijden gaat lopen heb je een rashondenlogboek nodig (als je hond een stamboom heeft). Bij behendigheidswedstrijden van cynophilia heb je daarnaast ook een startlicentie nodig, die is een jaar geldig :wink:
Ook bij GG en flyball wedstrijden heb je een startlicentie nodig.
Jan
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

alvast bedankt Ingrid
Ja, dat denk ik ook. Maar mijn Golden Retriever luistert weer helemaal niet zo goed :denken:

Wat doe je dan bij Cynophilia? Voor een examen heb je een rashondenlogboekje nodig (die is trouwens bij de Raad van Beheer aan te vragen) als je een rashond met stamboom hebt, bij Cynophilia moet je een werkboekje aanvragen, als je hond geen stamboom heeft.

Ik doe trouwens volgende week geen examen, maar ben van plan dat van het voorjaar te doen. Ik geef nog te veel extra commando's, en de andere honden trainen al veel langer GG dan Rakker, we zitten nu net 2 weken in de Beginners GG cursus namelijk :wink: Nu zitten we bij de slechtsten van de groep, en ik doe pas examen als we bij de beteren horen :pffff: Heb ik ook genoeg tijd om alle dingen die niet moeten af te leren :wink:
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Heb je dit boekje dan ook nodig als je bij de FHN G&G examen doet? En wat als je niet zo'n boekje hebt?
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Dibbes schreef:Heb je dit boekje dan ook nodig als je bij de FHN G&G examen doet? En wat als je niet zo'n boekje hebt?
nee
Jan
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Dibbes schreef:Heb je dit boekje dan ook nodig als je bij de FHN G&G examen doet? En wat als je niet zo'n boekje hebt?
Volgens mij niet, anders moet je ff kijken op www.fhn.nl Daar staat het denk ik wel op :wink:
Als je niet zo'n boekje hebt mag je geen examen doen denk ik (als het examen van Cynophilia is)
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

janinca2002 schreef:
nee
OK, da's duidelijk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”