Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste hulp trommel

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Tienne
Vaste gebruiker

Eerste hulp trommel

Ongelezen bericht door Tienne »

Even kijken of jullie nog leuke tips hebben :wink:
We gaan over vier weken lekker op vakantie naar Oostenrijk, natuurlijk gaat Guido ook mee. Nu neem ik voor ons zelf altijd braaf een verbandtrommel mee. Nu vroeg ik me dus af, wat hebben jullie als "verbandtrommel" bij je voor je hond?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

tekentang, wondjesspul (dermapet), tekenband om, paspoort mee, en verder hebben ze daar ook Dierenartsen :wink:
Wat ik ook van te voren doe is kijken waar de dichtsbijzijnde DA zit.
Zodat als er iets is ik niet in een spoedsituatie moet gaan zoeken naar eerste hulp.
Tienne
Vaste gebruiker

De rest neemt niets mee op vakantie??
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tienne schreef:De rest neemt niets mee op vakantie??
Weinig aan eerste-hulp-spul. Niet voor de honden, en niet voor ons. Wij gaan wel meestal 'minimaal' op vakantie, dus geen ruimte voor uitgebreide eerste-hulp koffers. Maar ook nog nooit nodig geweest. Hier thuis ook niet trouwens, dus ik moet je eerlijk bekennen dat ons medicijn-kastje ook niet meer omvat dan wat overjarige jodium en wat pleisters :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik neem Wuilus nooit mee want dat gaat helaas niet. Ik zou als ik nu even brainstorm en uitgebreid trommeltje mee zou nemen, dan zou daarin het volgende zitten:

-extra riem, zwerfhond bv.
-fles waterstofperoxide om een evt bijtwond of andere infectieve wond direct mee uit te spoelen.
-tekentang
-drukverband bij evt grote wond

Waterstofperoxide en drukverband staan op nr 1 bij mij :ok:

Misschien nog een pincet, als je hond bv in glas trapt. Evt nog een schaar voor het een of ander.
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Jawel we sjouwen wat mee voor de honden... hoewel we in Spanje ook wel het e.e.a. standaard hebben liggen.

Zo wie zo 5 liter water, is het niet om te drinken dan is het wel handig voor andere dingen. Bijvoorbeeld om te koelen bij oververhitting of verbranding of wonden mee schoon te spoelen

Voor de rest tekenpen, hechtpleisters, ontsmettingsmiddel, verbandmateriaal, watten, spalkhoutjes, Aspivenin (= een aparaatje om slangengif of insectengif mee uit te zuigen) Schaar met stompe punt, Pincet, Bloedstelpende stift, Deken of laken (handig om de hond mee te vervoeren) washandjes (handig om met water de hond te koelen of om iets schoon te maken) Zakjes zout (voor evt te laten braken)
Oud T-shirt voor als de hond een wond heeft opgelopen zodat hij er niet bij kan, klein flesje shampoo om teer onder de poten mee af te wassen. Een was/spoel bak.
Verder nog SRL-creme en Arnica voor de hond in te masseren als hij zijn poot verstuikt heeft.
Tienne
Vaste gebruiker

BEdankt voor de tips, een heleboel had ik zelf ook altijd al bij me,maar toch weer slimme ideeen opgedaan. :idea:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”