Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is goed kattenvoer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gast

Wat is goed kattenvoer?

Ongelezen bericht door Gast »

Voor mijn honden kies ik bewust goed voer uit, zonder chemische toevoegingen en van een betrouwbare fabrikant. Bij de katten heb ik er eigenlijk nooit zo op gelet wat ze te eten krijgen, moet ik eerlijk bekennen. Ik zorg momenteel voor Pengo, die anderhalve maand was weggelopen en gelukkig, dankzij zijn chip en het dierenasiel in Hilversum, weer gevonden is. Hij is sterk vermagerd en eet ook niet geweldig. Hij is verder wel goed gezond. Ik wil hem eigenlijk iets anders gaan voeren dan de standaard Felix en Whiskas. Wie heeft er tips?
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

Felix en ander supermarktvoer is niet echt -je van het- (veel graan, weinig dierlijk eiwit, veel vraagteken-ingredienten).

Beter is al om een premium voer te kiezen en dan het liefste zonder alle troep (bijv. Felidae of Arden Grange, Innova, Nutro, California Natural, Nature's Variety, etc.).
Nog beter uiteraard is het voeren van compleet vers van bijv. Bibi, Carnibest, Prins of Bandit en het allerbeste is natuurlijk barf...maar katten raken erg snel gewend aan kleur- smaakstoffen en zijn nogal gewoontedieren, dus soms is het moeilijk ze te overtuigen. Op de barf-fora wordt hier op ingegaan.
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Die van mij doen het erg goed op Royal Canin Indoor en 1x in de week krijgen ze vers runderhart. Maar over de RC ben ik erg te spreken voor mijn katten, terwijl ik het mijn honden nooit meer zal geven :denken: :mrgreen:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

RC zit ook chemische toevoegingen in. Ik geef mijn katten Carnibest maar dat kan soms nogal een gedoe zijn om ze overgeschakeld te krijgen. Mijn inmiddels overleden poes heeft heel wat jaren brok gegeten en was in het begin een matige Carnibest eetster. Dan dacht je dat je er was, moest ze het een paar dagen gewoon niet, uiteindelijk wel volledig overgezet gekregen. Lotte kreeg ik toen ze bijna 16 weken was, maar dat heeft paar maanden geduurd eer ze Carnibest normaal at. Quinty komt uit een kattenopvang en is een jaar. Heeft al die tijd brok gehad, maar was hier binnen een paar dagen over op Carnibest. Hij liet zelfs een keer het blikvoer staan en pikte de Carnibest eruit. Dus het is even afhankelijk van je kat. Maar ik ben er erg over te spreken. Wat ik vooral zag bij Quinty was dat de vacht vrij snel meer glans kreeg en iets zachter werd.
Groetjes Lisa
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Wij voeren onze kat Carocat (net zoiets als Carocroc) en het bevalt heel erg goed.
In dit voer zitten ook geen chemische toevoegingen
Afbeelding
memo
Actief

Carocroc en Carocat is niet vrij van conserveringsmiddelen hoor! Vobra heeft ze alleen niet toegevoegd (gebruikt vobra-conserveringsmix of zoiets vaags...wat zou daar in zitten? :denken: ). De aangeleverde ingredienten bevatten wel conserveringsmiddelen...

Er staan nl. niet op de verpakking dat het geen conserveringsmiddelen bevat, maar wel dat ze ze niet hebben toegevoegd...

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

memo schreef:Felix en ander supermarktvoer is niet echt -je van het- (veel graan, weinig dierlijk eiwit, veel vraagteken-ingredienten).

Beter is al om een premium voer te kiezen en dan het liefste zonder alle troep (bijv. Felidae of Arden Grange, Innova, Nutro, California Natural, Nature's Variety, etc.).
Nog beter uiteraard is het voeren van compleet vers van bijv. Bibi, Carnibest, Prins of Bandit en het allerbeste is natuurlijk barf...maar katten raken erg snel gewend aan kleur- smaakstoffen en zijn nogal gewoontedieren, dus soms is het moeilijk ze te overtuigen. Op de barf-fora wordt hier op ingegaan.
Zijn die merken gewoon in een dierenspeciaal zaak te krijgen?
Ik zoek ook al maanden naar een goed voer zonder gekke dingen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Amira kreeg eerst Whiskas (want dat was ze gewend). Maar toen hebben ze de Whiskas iets aangepast en merkte ik dat ze het niet echt meer met smaak at. Ik heb toen Felix geprobeerd, maar hetzelfde verhaal. Mijn moeder kwam toen toevallig met een proefzakje Royal Canin aan. Waarom zij dat had gekregen snap ik niet, want ze heeft helemaal geen huisdieren, maar goed. Ik heb het Amira gegeven en ze vrat haar hele bak in een keer leeg :mrgreen: . Ik heb haar toen dus overgezet op de RC en dat eet ze echt met smaak. Ze ziet er verder hartstikke goed uit, dus voorlopig houd ik haar hier op. Af en toe wat kattenmelk / karnemelk / kwark of yoghurt als extraatje en mevrouw is dik tevreden bij ons :wink:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
memo
Actief

Rataplan schreef:
memo schreef:Beter is al om een premium voer te kiezen en dan het liefste zonder alle troep (bijv. Felidae of Arden Grange, Innova, Nutro, California Natural, Nature's Variety, etc.).
Zijn die merken gewoon in een dierenspeciaal zaak te krijgen?
Ik zoek ook al maanden naar een goed voer zonder gekke dingen.
Ja en nee.

Nutro is vrijwel in elke dierenwinkel wel verkrijgbaar, met betrekking tot bv. Arden Grange is het zo dat deze sporadisch te krijgen is (importeur is: http://www.renske.nl/ ). Net als Autarky, Acana, Hope Farms, Prins-versvoer en Felidae. Die laatste kun je echter direct bij importeur bestellen ( www.canidae-eu.com )

Innova en California Natural zijn ook via internet bestelbaar bij bijv. : www.pdbestel.nl , de importeur: http://www.foodforpets.nl/default/default.asp en bijv. www.animaal.nl

Verder heb je nog Solid Gold: http://www.solidgold.nl, wat ook nog maar heel sporadisch te krijgen is, maar ook weer rechtstreeks via importeur besteld kan worden.

Nature's Variety is vooralsnog alleen nog in Belgie te krijgen, maar zolang dit zo is kun je het bij importeur aldaar bestellen en hoef je geen verzendkosten te betalen: http://www.dierenbenodigdheden.be/N_fra ... _14-1.html

mbt de versvoeren, die werken via speciale verkooppunten, maar dat wist je al, lijkt mij ;)
Laatst gewijzigd door memo op 28 jul 2004 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Bedankt voor het uitgebreide antwoord :ok: Ik woon in Belgie en heb een grote dierenwinkel (zonder honden en katten :wink: ) gevonden daar ga ik eens goed aan het snuffelen en vragen :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

cyanide als supplement, dat lijkt me wel wat :devil: :wink: .
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik had een zakje Pro plan, Nutro en Bento gekocht voor Fro. Het liefste zou ik Nutro of Pro plan geven... maar hij wil de Bento :boos: (Bento is ook zonder chemische toevoegingen, maar er zijn enkele dingen die me storen).

Nu is Fro een heel matige eter, dus geef ik hem wat hij wil. Hij eet nog liever brokjes dan vlees :denken: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”