Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zee zwemmen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hanarts
Vaste gebruiker

Zee zwemmen

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: Als wij in Frankrijk zijn wil een van mijn honden ontzettend graag de zee in! Bearded Collies hebben lange haren en ik heb al een paar keer gemerkt dat hij na zo'n zwembeurt (ook al wordt ie gelijk onder de douche schoongespoeld) haren verliest! Ook krijgt hij veel zout water binnen, en natuurlijk diarrhee na die tijd. Hij is erg uitgelaten en wil constant het water in. Blijft slepen met stokken en we hebben een eigen drijvend bot gemaakt want de een na de andere bot/bal/frisbee verdween naar de zeebodem.
Jammer genoeg laten we hem nu de zee niet meer in maar de schade halen we in Holland wel in als hij in de Kraaijenbergse Plassen gaat zwemmen. Hebben nog meer honden hier problemen mee?
gr. :roll:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nee, mijn honden zijn ook gek op de zee en als we op vakantie aan zee zijn dan hebben ze de eerste dag inderdaad een beetje diaree, maar dat is daarna dan over, alsof ze eraan gewend raken. Hun vacht voelt dan de eerste paar dagen ook vettig aan (ik gooi ze namelijk niet onder de douche na het zwemmen :mrgreen: ) en daarna lijkt het juist wel of die hele vacht helemaal herstelt en zelfs mooier wordt.
Wat je bedoelt met haarverlies is me niet echt duidelijk, hoeveel haar verlies bedoel je? Want mijn honden verliezen ook haar, maar gewoon net als met douchen, dan komt er ook wel wat haar af wat los in de vacht zit. Maar als ze echt haar hele vacht laat vallen....? :denken:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ja dat beetje diaree kan, ze krijgen altijd wel wat zout water naar binnen, maar verder wordt de vacht van mijn honden juist weer heel mooi van het zeewater, maar ik heb kortharige honden :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Roelfien schreef:Nee, mijn honden zijn ook gek op de zee en als we op vakantie aan zee zijn dan hebben ze de eerste dag inderdaad een beetje diaree, maar dat is daarna dan over, alsof ze eraan gewend raken. Hun vacht voelt dan de eerste paar dagen ook vettig aan (ik gooi ze namelijk niet onder de douche na het zwemmen :mrgreen: ) en daarna lijkt het juist wel of die hele vacht helemaal herstelt en zelfs mooier wordt.
Wat je bedoelt met haarverlies is me niet echt duidelijk, hoeveel haar verlies bedoel je? Want mijn honden verliezen ook haar, maar gewoon net als met douchen, dan komt er ook wel wat haar af wat los in de vacht zit. Maar als ze echt haar hele vacht laat vallen....? :denken:
Onze honden zwemmen regelmatig in zee en daar hebben wij juist de voorkeur voor. Verharen doen ze nu evengoed wel en als ze nat zijn dan lijkt het altijd wel erger te zijn.
Maar de honden lijken schoner en frisser na het zwemmen in zee dan na het zwemmen in een meertje in het recreatiegebied hier in de buurt.
Onze jongste mag nu b.v. wel zwemmen maar niet door het zand lopen ploegen i.v.m. zijn knie. Dus naar het recreatiegebied om te zwemmen en ook daarna lijkt ie inenen zijn vacht eraf te gooien.
Denk wel dat een Beardie een kwetsbaardere vacht heeft dan een Golden als ik eerlijk ben. Maar ik denk dat Cloris wel gelijk heeft dat door het water loszittende haren versneld eruit gaan.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik ken ook een Bearded collie die zo ongeveer hier in Nederland met haar baasje op het strand woont en haar vacht is prima in orde.
Ik denk dat inderdaad veel vachtverlies vooral in een combinatie zeewater/warmte (het was op vakantie in frankrijk) best even voor kan komen. Maar ik zou me er geen zorgen over maken, tenzij je met je hond de volgende dag naar een show moet. :mrgreen:
Natte vacht laat inderdaad duidelijker zien dat er losse haren in de vacht zitten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Hanarts
Vaste gebruiker

Zee

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: Bedankt allemaal voor de tips. :ok:
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Onze Beardies raken ook flink aan de schijt van het zeewater, maar verder merk ik niks aan hun vacht. Die wordt juist lekker schoon en mooi wit (op de witte plekken dan, he :mrgreen: ). En ze vinden het echt geweldig in zee, dus wij laten ze lekker hun gang gaan tijdens de incidentele keren dat we aan zee zijn.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”