Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pups leren lopen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Zanyah
Vaste gebruiker

pups leren lopen

Ongelezen bericht door Zanyah »

ER staat al een vraag over zwemmers van mij op het forum.De pups zijn vandaag 4 weken en lopen maar zo zo. Na het eten liefst in ligstand, spelen ze een paar minuutjes zonder zich echt druk te maken. ALs ze lopen dan doen ze dit een paar stappen en laten zich dan vallen.En dan heb ik het niet alleen over de zwemmers.Zo zoetjes aan begint de wanhoop te stijgen.
Ben ik te ongeduldig of heb ik hier gewoon te maken met super luie bullen?Graag adviezen om dit tuig in de benen te krijgen.
We hebben ze op vetbed liggen en proberen ze te laten lopen op vloerbedekking en op de achterkant hiervan. Op stoeptegels maar overal gaan ze op glijen. Met 4 weken kunnen ze toch redelijk lopen?
PHILA
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door PHILA »

Ook wij hebben pups die vandaag 4 weken zijn geworden - Markiesjes die op 21 juni geboren zijn - en alle pups lopen al aardig en proberen ook te hollen/rennen.

Een paar jaar geleden hadden wij een pup (maar 1 pup in het nest) die niet goed wilde lopen (geen afwijkingen, waarschijnlijk een lui exemplaar); die hebben we aan het lopen gekregen door een (klein) pluche balletje onder de buik te leggen en vervolgens naar ons toe te lokken - zo is de pup langzaam aan in de benen gekomen.

Hele brutale vraag, maar was je toevallig vorige week zaterdag met 2 pups bij de DA in Dieren?
Groetjes, Marian

en natuurlijk de "Veluws Markizaat Markiesjes" & BC Szuka!

Afbeelding

http://www.hetmarkiesje.nl
Nu ook: http://www.webdogs.nl
Zanyah
Vaste gebruiker

Klopt inderdaad! Hij heeft er twee in de tape gezet. De rest kan wel aardig lopen en stevig staan maar zijn volgens ons enorm lui.Maar we willen ze wel in beweging gaan krijgen. Misschien dat uw tip helpt!
PHILA
Vaste gebruiker

Aha, wat is de wereld dan klein :mrgreen: ik was er op dat moment met een bont teefje (de moederhond van onze pups) met een blaasontsteking :cry:
Groetjes, Marian

Afbeelding

Zanyah
Vaste gebruiker

hihi, ik zei mijn man al dat hij gesignaleerd was zaterdag. :zwaai: Hij wist het gelijk. klopt zegt ie zij zat er met een hond met blaasontsteking. Hoe is het met haar?
PHILA
Vaste gebruiker

Onze Odette heeft een antibioticakuurtje gehad; zaterdag laatste tabletje gegeven en helaas ging ze daarna weer heel veel drinken en plassen en had vannacht koorts, dus vanmorgen stonden we weer in Dieren :?

Hier zit het dus ook niet echt mee, maar met de pups gaat het gelukkig goed.

Veel sterkte met jullie pups en ik hoop dat ze snel door de werpkist zullen racen :P
Groetjes, Marian

Afbeelding

Zanyah
Vaste gebruiker

bedankt! Jij ook veel succes met mams en de pups. En we gaan goed ons best doen om er racemonsters van te maken.Maar het blijven natuurlijk wel bullen he.
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Nog even een kleine aanvulling op wat Marian (Phila) vertelde: we hadden zo´n hele kleine maat tennisbal, ze noemen het ook wel flyball-balletjes. Ik heb een foto gevonden: Bij www.kebo-ned.nl zijn ze te bestellen ;)

Afbeelding

Succes! en laat je even weten of het lukt? Ik heb het hier met Sable gedaan door haar te lokken met tartaar & rodischijven, waar even de kook over heen was geweest, dan rook het extra sterk, was er een extra stimulans om naar me toe proberen te komen. Door het balletje, kon ze niet op haar buik zakken en het balletje rolde met een handhulp redelijk makkelijk mee. ;)
Zanyah
Vaste gebruiker

Dat zullen we ook gaan proberen . Ze krijgen hier sind 2 dagen ook al Rodi en dat eten ze graag maar het liefste wel liggend voor de trog. We zetten ze dan ook al in de benen. We laten moeder er ook gewoon wat vaker bij zodat ze vaker wakker worden en laten ze dan staand lebberen.
Gaat ook wel redelijk goed moet ik zeggen.
Zanyah
Vaste gebruiker

Nu we een paar dagen verder zijn, is er ook al flinke vooruitgang geboekt.
Ze stappen ( als het niet te warm is) lekker in het rond.
Er is er een die het beslist niet zonder zijn tape kan , maar staat wel goed op zijn pootjes en doet af en toe een stapje vooruit. Dit kost nog wel energie maar hij heeft er ook lol in gelukkig :cheer:
Ik probeer er een foto bij te plaatsen maar weet niet hoe dit te doen. Ga ik weer even mee knutselen.
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Zanyah schreef:Nu we een paar dagen verder zijn, is er ook al flinke vooruitgang geboekt.
Ze stappen ( als het niet te warm is) lekker in het rond.
Er is er een die het beslist niet zonder zijn tape kan , maar staat wel goed op zijn pootjes en doet af en toe een stapje vooruit. Dit kost nog wel energie maar hij heeft er ook lol in gelukkig :cheer:
Ik probeer er een foto bij te plaatsen maar weet niet hoe dit te doen. Ga ik weer even mee knutselen.
Fijn dat het zo vooruitgaat! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”