Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ga op vakantie en neem mee.......

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

bench
geregistreerd lid

ik ga op vakantie en neem mee.......

Ongelezen bericht door bench »

binnenkort gaan we lekker op vakantie met ons Benchke we hebben al het nodzakelijke al geregeld (inentingen e.d.) maar wat moeten we volgens jullie niet vergeten..

dus wat is onmisbaar voor de hond tijdens een vakantie!

ben benieuwd..
Afbeelding
Marion.

Re: ik ga op vakantie en neem mee.......

Ongelezen bericht door Marion. »

bench schreef:binnenkort gaan we lekker op vakantie met ons Benchke we hebben al het nodzakelijke al geregeld (inentingen e.d.) maar wat moeten we volgens jullie niet vergeten..
dus wat is onmisbaar voor de hond tijdens een vakantie!
Wij waren laatst hun favoriete speeltjes vergeten. Miep moet altijd met een bever rondzeulen, en Saar valt in slaap terwijl ze op het bolle schild van een schildpad tult. Heel stom dus dat we die vergeten waren!

Maar goed, het ligt eraan wat voor vakantie je hebt. Waar ga je heen? Tekentang standaard in je zak zou ik zeggen. Boterhamzakjes ook, zeker als je op een camping staat. Grondpin misschien met een 10-meter lijn eraan? Als je naar een hotel of huisje gaat, zou ik eigen dekbedovertrekken meenemen. Die modderpoten op een smetteloos wit dekje staat zo slordig...
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Als je naar de camping gaat kun je niet zonder een pin met lange lijn :p: Verder neem ik meestal kun eigen dekentje of kussen mee.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lysette schreef:Als je naar de camping gaat kun je niet zonder een pin met lange lijn :p: Verder neem ik meestal kun eigen dekentje of kussen mee.
Die grondpin neem ik overigens altijd voor niets mee. Wij gaan ook nooit in het hoogseizoen, dus we zoeken altijd een plekje aan de rand van een camping. Meiden liggen altijd los. Ligt uiteraard wel heel erg aan de hond.

Maar iets met hun eigen geur van thuis (dus deken, kussen, speeltje) neem ik wel altijd mee. Saar kent de tent wel, maar als Miep iets 'eigens' in de slaapcabine of hotelkamer ontdekt, dan is het gelijk goed ;)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Lysette schreef:Als je naar de camping gaat kun je niet zonder een pin met lange lijn :p: Verder neem ik meestal kun eigen dekentje of kussen mee.
Die grondpin neem ik overigens altijd voor niets mee. Wij gaan ook nooit in het hoogseizoen, dus we zoeken altijd een plekje aan de rand van een camping. Meiden liggen altijd los. Ligt uiteraard wel heel erg aan de hond.

Maar iets met hun eigen geur van thuis (dus deken, kussen, speeltje) neem ik wel altijd mee. Saar kent de tent wel, maar als Miep iets 'eigens' in de slaapcabine of hotelkamer ontdekt, dan is het gelijk goed ;)
Floor en Benno lagen ook wel veel los moet ik zeggen maar als het wat drukker was was het wel fijn als ze ff vast konden. Ook als ik mijn tanden ging poetsen ofzo vond ik het wel handig als ze ff vast konden. Floor en Benno trouwens niet :mrgreen:

bench
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bench »

ik zal even wat meer info geven:

We zitten niet op een camping.. we hebben een bungalow gehuurd en hieromheen hebben we 800m2 eigen terein (kan benchke lekker ravotten)
tekentang, inentingen, anti vlo, speeltjes, eten, mandje, intern. paspoort hebben we al klaarliggen om mee te nemen.

botherhammenzakjes (goeie tip.. bijna vergeten)

Oh die grondpin.. waar krijg je die?? bench is nl nogal erg sterk aan het worden dus een hij moet nogal stevig zijn!
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Een kokertje aan de halsband met je mobiele nummer er in voor het geval je hem kwijt raakt.

Wat wij ook altijd doen voordat we naar het buitenland gaan is checken op internet waar er een dierenarts in de buurt zit van ons vakantieadres.
Even het adres/telefoonnummer noteren en in zijn boekje bewaren. Scheelt je een hoop stress voor als er echt wat aan de hand is.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

bench schreef:ik zal even wat meer info geven:

We zitten niet op een camping.. we hebben een bungalow gehuurd en hieromheen hebben we 800m2 eigen terein (kan benchke lekker ravotten)
tekentang, inentingen, anti vlo, speeltjes, eten, mandje, intern. paspoort hebben we al klaarliggen om mee te nemen.

botherhammenzakjes (goeie tip.. bijna vergeten)

Oh die grondpin.. waar krijg je die?? bench is nl nogal erg sterk aan het worden dus een hij moet nogal stevig zijn!
Grondpinnen hebben ze bij de dierenwinkel. Ze zijn echt supersterk :ok:

Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik zou wel even het adres opschrijven de dichtsbijzijnde dierenartspraktijk voor het geval er zich iets voordoet.
vergeet niet om een hangertje aan de halsband/tuigje te doen in geval van weglopen met het adres van thuis en de camping.
een extra halsband/riem voor het geval deze stukgaat.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Nancy schreef:Ik zou wel even het adres opschrijven de dichtsbijzijnde dierenartspraktijk voor het geval er zich iets voordoet.
vergeet niet om een hangertje aan de halsband/tuigje te doen in geval van weglopen met het adres van thuis en de camping.
een extra halsband/riem voor het geval deze stukgaat.
riemen, inderdaad.
Diesel heeft vorig jaar 2 riemen kapot getrokken. Gewoon uit spanning als hij er op een drukke parkeerplaats weer uit mocht. Gelukkig had ik er dus 3 bij me. (zaten in de hondendoos)
We hebben bij de DA/dierenspeciaalzaak aldaar DE riem gekocht.
De reis verliep met hem trouwens verder vlekkeloos hoor. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”