Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boef heeft al een paar dagen een open plek precies achter bij zijn staart knik! Bovenop dus. Heb hem nu een t shirt aan getrokken zodat hij er even niet aan kan zitten en de plek tot rust kan komen. Maar zie niet veel verbetering ! Heeft iemand hier ervaring mee hoe je dit het beste kan aanpakken? Wat voor spulletje je er eventueel op kan smeren? En kan je bij honden ook die betadine poeder spray gebruiken?
Mocht er geen verbetering in komen ga ik naar de da. Het wondje draagt nu ook echt. En ik mag er natuurlijk helemaal NIET aan zitten.
Danielle
Vlooien allergie misschien,ik heb vroeger een herder gehad die daar jaarlijks heel veel last van had,ze kreeg daarvoor een prikje van de d-arts en dat hielp heel goed
Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
kwam ik inderdaad tegen. ben gelijk gaan zoeken ook op google. Het zou het best kunnen zijn !!! Dus naar de da voor een antibiotica. Maar het rare is dat hij dinsdag ook antibiotica heeft gekregen voor iets anders en dat plekje zal er toen wel al gezeten moet hebben denk ik. Dus had die antibiotica daar toch ook op moeten reageren! Of niet?
Daniel schreef:kwam ik inderdaad tegen. ben gelijk gaan zoeken ook op google. Het zou het best kunnen zijn !!! Dus naar de da voor een antibiotica. Maar het rare is dat hij dinsdag ook antibiotica heeft gekregen voor iets anders en dat plekje zal er toen wel al gezeten moet hebben denk ik. Dus had die antibiotica daar toch ook op moeten reageren! Of niet?
Dat weet ik niet, ik ben geen Da. Maar wat ik wel weet, is dat Hotspot vrij snel kan optreden.
Volgens mij is niet elke antibiotica standaard overal geschikt voor, maar als ik jou was zou ik naar de dierenarts gaan. Voor alle zekerheid... Beterschap hoor.
Je moet er niks opsmeren, maar strooien en wel maïzena of bloem. Helpt perfekt.
Antibiotica helpt alleen tegen bacteriën en dan nog helpt nog niet elk middel tegen elke bacterie. Uitzoekwerk dus.
Maar om de wond te laten helen raad ik absoluut maïzena of bloem aan.
Om wonden te genezen wordt momenteel ook veel duoderm gebruikt bij dieren.
voor staarten een ideaal middel.
duoderm kan je dagen en zelfs een week tot 2 weken op de wond laten zitten.
Genezing gaat heel snel en over het algemeen blijven dieren hier wel vanaf!
ien schreef:Om wonden te genezen wordt momenteel ook veel duoderm gebruikt bij dieren.
voor staarten een ideaal middel.
duoderm kan je dagen en zelfs een week tot 2 weken op de wond laten zitten.
Genezing gaat heel snel en over het algemeen blijven dieren hier wel vanaf!