Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmerssyndroom

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Zanyah
Vaste gebruiker

Zwemmerssyndroom

Ongelezen bericht door Zanyah »

Ik heb nog geen topic kunnen vinden over dit onderwerp dus wil ik hem graag voorleggen!
Ik volg al enige tijd dit forum maar heb zelf nog nooit echt een vraag gehad die niet is behandeld.
Nu heb ik op dit moment een nestje Engelse Bulldogjes van bijna 4 weken.
Er is een pupje dat een zwemmer blijkt te zijn. Zijn borstkast valt reuze mee maar de achterpootjes willen maar niet onder het lijfje komen.
DA was nog optimistisch maar het zit mij echt niet lekker. Hij vindt de pup te oud om te tapen.Wie o wie heeft er verder nog tips?
Oja , hij krijgt om de drie dagen vitamine D injecties en dan zou er verbetering in moeten komen :cry: . Helaas niet dus.De voorkant heeft hij erg veel kracht in. Ik kan zijn pootjes wel onder zijn lijfje kijken
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij hebben dit zelf ook eens gehad in een nest. De dierenarts gaf toen het advies om iedere dag even 10 minuutjes de achterpootjes bij elkaar drukken, onder het lichaam dus (niet te hardhandig natuurlijk). Wij hebben dit advies opgevolgd en het is helemaal goed gekomen

Nu moet ik wel zeggen dat onze pup toen jonger was. Misschien dat dat een verschil is.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hier staat wat informatie:

http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/D ... iatrie.htm

Ik zou heel snel beginnen met tapen, want de pup moet nu gaan leren lopen voordat het te laat is ! Hoezo vindt de DA het pupje te oud?

Ik heb een zwemmertje gehad en getaped, die liep na 3 dagen zelfstandig. Het pupje was 3 weken.
Zanyah
Vaste gebruiker

Pootjes zijn inmiddels getaped. En de dierenarts zegt dat het 100% goed gaat komen. Daar moet ik dan het vertrouwen dan ook in hebben.

We blijven oefenen! En ik hoop over enkele dagen goeie berichten te kunnen melden.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Zanyah schreef:Pootjes zijn inmiddels getaped. En de dierenarts zegt dat het 100% goed gaat komen. Daar moet ik dan het vertrouwen dan ook in hebben.

We blijven oefenen! En ik hoop over enkele dagen goeie berichten te kunnen melden.
Ik hoop het ook, ik duim ervoor :ok:
Zanyah
Vaste gebruiker

De website waar naar verwezen is spreekt voor zich! Het is mij nu helemaal duidelijk en heb goede hoop! :P
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

hoi ook ik heb een zwemmertje gehad in mijn nestje bulldogs ,die heb ik elke dag geholpen met zijn pootjes goed neer te zetten ,een paar keer per dag ,ook moet je de ondergrond in de werpbak ongelijk maken door er opgerolde sokken onder het kleed te leggen ,zo kunnen ze niet helemaal plat liggen ,en moeten ze kracht zetten met de achterpootjes om vooruit te komen of te lopen en dat is goed voor de spieropbouw ,ook heefdt het puppje een injectie gehad voor de spieren bij strikkers en het is helemaal goedgekomen ,je ziet er helemaal niets meer van ,susces.
Afbeelding
Zanyah
Vaste gebruiker

Dank je wel voor de adviezen. Het klopt dat het er vooral mee te maken heeft dat de hondjes over hobbels en bobbels moeten kruipen. Onze moederhond had in eerste instantie niet erg veel zin om voor het spul te gaan liggen dus legde we haar zelf elke twee uur neer om de pups te voeden. Hier was ze uiteindelijk helemaal aan gewend en vondt het prima zo. Maar de pups werden hier lui van. Volgens ons is dit de oorzaak geweest. Inmiddels zijn alle hondje normaal lopend naar hun nieuwe baasjes gegaan. We hebben het ene hondje ook therapie gegeven door middel van veel laten klauteren . ook op het gras gaat dat erg goed. We hebben ook een rubberen mat gekocht met een soort lussen waardoor hij niet meer kon glijden. Je zag elke dag grote vooruitgang. Gelukkig is alles dus goed gekomen!! :cheer: .Maar de volgde keer gaan er balen sokken in de werpkist!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”