Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rottweiler
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Rottweiler
Ik ben op zoek naar info
Mijn HUsky is 3 maand geleden overleden en al die tijd werd er in ons gezin overlegd welke andere waakhond er zou moeten komen. Wij wonen erg afgelegen dus... Wij hebben zaterdag een pup, nu ja, hij weegt zo'n 15 kg zeker, Rottweiler aangeboden gekregen. Klein schoonheidsfoutje ( witte vlek op borstkas) maar dat stoort ons niet. Rudy, tja zo was zijn naam, is super lief maar kent niks, heeft nog nooit een leiband omgehad en is niet zindelijk. Op onze hoeve hoeft dat niet zo'n probleem te zijn maar ik wil hem wel (ook) in huis kunnen houden. Ik heb hem nu 2 nachten onder de veranda, overdag loopt hij gewoon mee in het huis en op het ( afgesloten erf) tussen de Yorkies ( 3 stuks en MINI's) wat geen probleem geeft.
Nu mijn vragen:
Is een Rottweiler van 5,5 maand nog ( gemakkelijk) zindelijk te krijgen?
Hij gaat al wel zitten als ik het hem vraag maar roep ik hem bij zijn naam dan ................ soms lijkt het of hij net het omgekeerde doet. Nu zijn wij geen beginnelingen ( altijd Duitse en Mechelse herders ) maar een Rottweiler nooit. Moet ik ergens speciaals rekening mee houden? Wie geeft mij raad ?
Mijn HUsky is 3 maand geleden overleden en al die tijd werd er in ons gezin overlegd welke andere waakhond er zou moeten komen. Wij wonen erg afgelegen dus... Wij hebben zaterdag een pup, nu ja, hij weegt zo'n 15 kg zeker, Rottweiler aangeboden gekregen. Klein schoonheidsfoutje ( witte vlek op borstkas) maar dat stoort ons niet. Rudy, tja zo was zijn naam, is super lief maar kent niks, heeft nog nooit een leiband omgehad en is niet zindelijk. Op onze hoeve hoeft dat niet zo'n probleem te zijn maar ik wil hem wel (ook) in huis kunnen houden. Ik heb hem nu 2 nachten onder de veranda, overdag loopt hij gewoon mee in het huis en op het ( afgesloten erf) tussen de Yorkies ( 3 stuks en MINI's) wat geen probleem geeft.
Nu mijn vragen:
Is een Rottweiler van 5,5 maand nog ( gemakkelijk) zindelijk te krijgen?
Hij gaat al wel zitten als ik het hem vraag maar roep ik hem bij zijn naam dan ................ soms lijkt het of hij net het omgekeerde doet. Nu zijn wij geen beginnelingen ( altijd Duitse en Mechelse herders ) maar een Rottweiler nooit. Moet ik ergens speciaals rekening mee houden? Wie geeft mij raad ?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
- Vaste gebruiker
Ik ben al op zoek naar een cursus.Zal wel een beetje moeilijk worden want die zijn hier op zondag en dan ben ik van dienst - ik moet groomen voor mijn zoon - Ondertussen zit Rudy hier 2 dagen en vandaag ben ik er in gelukt hem al 3 keer alles buiten te laten doen.( op één ongelukje na)
Hij slaapt in de veranda, gelukkig maar, en vanmorgen was het daar een puinhoop. 3 kwartier werk voor alles weer keurig was.
Ik krijg het idee dat hij als jongere pup al een keertje bij iemand in huis was. Hij zat zeker niet alleen in de kennel waar ik hem gehaald heb en kreeg voldoende indrukken en aandacht maar toch is hij " verlegen " Ik heb bv. een rasloos hondje die opeens ontdekt heeft dat ze de Yorkie-gang moet verdedigen ( tegen wat want Rudy is de vriendelijkheid zelf) en wat doet Rudy als Plush effe een grom in zijn richting plaatst? Ja, hij loopt weg ! Ben benieuwd of dat mijn nieuwe waker wordt ????? Toch is hij een schat van een lobbes, snapt niks, kent niks maar is o zo blij met de vriendelijke aai van ons.
Hij slaapt in de veranda, gelukkig maar, en vanmorgen was het daar een puinhoop. 3 kwartier werk voor alles weer keurig was.
Ik krijg het idee dat hij als jongere pup al een keertje bij iemand in huis was. Hij zat zeker niet alleen in de kennel waar ik hem gehaald heb en kreeg voldoende indrukken en aandacht maar toch is hij " verlegen " Ik heb bv. een rasloos hondje die opeens ontdekt heeft dat ze de Yorkie-gang moet verdedigen ( tegen wat want Rudy is de vriendelijkheid zelf) en wat doet Rudy als Plush effe een grom in zijn richting plaatst? Ja, hij loopt weg ! Ben benieuwd of dat mijn nieuwe waker wordt ????? Toch is hij een schat van een lobbes, snapt niks, kent niks maar is o zo blij met de vriendelijke aai van ons.
- Daisy@
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Daisy@
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ook ik heb Rottweilers. Op dit moment heb ik een teef die in het begin absoluut niet waaks was, ze liep voor alles weg en alles was maar raar en vreemd. Nu is ze ondertussen alweer 1,5 jr en wordt wel steeds waakser!
Goed dat je een cursus gaat volgen, kan nooit kwaad. En zindelijk worden moet kunnen hoor, wat hierboven al gezegd wordt, het is nog maar een pup!
Succes met hem
Goed dat je een cursus gaat volgen, kan nooit kwaad. En zindelijk worden moet kunnen hoor, wat hierboven al gezegd wordt, het is nog maar een pup!
Succes met hem

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
- Vaste gebruiker
Ik doe mijn best, loop elke 2 uur met hem op het erf. Schijnt redelijk te lukken. Raar maar Rudy - k snap wel dat omdat hij pup is nog geen poot heft - hij zet achterpoten open om te plassen , zakt niet eens een stukje door de benen.
Vanmiddag toch maar even mijn vriending, onze vet, laten kijken naar hem want hij heeft diarre. Hij kreeg een prik antibiotica en een prik Buscopan - een erg pijnlijke injectie - maar geen kik, rolde zich op zijn rug, liep verder naar zijn mand en begon daar te piepen. Voorlopig staat hij op dieet van pasta of rijst met kip of vis. Gelukkig lust hij het. Misschien is de diarre door verandering van voeding, veranderin van omegeving enzv.
We zien wel of hij dominant wordt of niet.Mascotte mijn Yorkie reu is zeer zeker dominant tegen andere reuen, groot of klein maakt niks uit. Soms is dat geen gezicht die kleine York van 2 kg tegen een gigante massa hond. Meestal gaat de gigante massa hond een andere richting uit. Gelukkig haal je een Yorkie zo van de grond weg.Met een Rottweiler zal me dat iets meer moeite kosten.
Vanmiddag toch maar even mijn vriending, onze vet, laten kijken naar hem want hij heeft diarre. Hij kreeg een prik antibiotica en een prik Buscopan - een erg pijnlijke injectie - maar geen kik, rolde zich op zijn rug, liep verder naar zijn mand en begon daar te piepen. Voorlopig staat hij op dieet van pasta of rijst met kip of vis. Gelukkig lust hij het. Misschien is de diarre door verandering van voeding, veranderin van omegeving enzv.
We zien wel of hij dominant wordt of niet.Mascotte mijn Yorkie reu is zeer zeker dominant tegen andere reuen, groot of klein maakt niks uit. Soms is dat geen gezicht die kleine York van 2 kg tegen een gigante massa hond. Meestal gaat de gigante massa hond een andere richting uit. Gelukkig haal je een Yorkie zo van de grond weg.Met een Rottweiler zal me dat iets meer moeite kosten.
-
- geregistreerd lid
Hehe zo kom ik hier ook nog eens.carra schreef:Hij is een lobbes ! Met de Yorken doet hij erg voorzichtig en lief. Ik hou het wel in de gaten natuurlijk. Is een Rottweiler reu erg dominant tegen andere reuen? Mijn Yorkie reu is ook redelijk dominant tegen andere reuen maar tegen deze niet ( is ook nog maar een puppie he) We zien wel.
Of een Rottie Reu dominant is...JA! (al zijn er natuurlijk uitzonderingen)
Toen de mijne 5,5 jaar was kon ik dat toen al zien, hij liet zich niet afschrikken door andere, grotere honden.
Nu nog altijd niet

Die zindelijkheid dat komt vanzelf wel en ook dat met zijn pootjes open staan is niet zo erg denk ik.
En dat waakse? Daar kun je nu nog niet over oordelen. Mijn Rottie is nu 19,5 maanden en is op heel korte tijd erg waaks beginnen te worden. Korte tijd => 1 a 2 maanden.
Het duurt wel even, dus gun ze maar wat tijd.
Succes ermee
-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
Ik begin " erin " te geloven. Hij plast alleen nog buiten. De rest ... tja dat kan ik hem niet kwalijk nemen want hij heeft een darmontsteking. Vet is gisteren geweest en hij voelt zich vandaag al weer helemaal goed maar toch nog beetje krampjes. Gelukkig, hij eet de pasta met vis en/of kip met bijgevoegde medicijn netjes op.