In hoeverre kan dit kwaad bij de hond? Hij likt er aan maar door de vacht heen kan ik niks zien.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wespensteek
Moderator: moderatorteam
- Rossi
- Zeer actief
Wespensteek
Rossi en Menno zijn net aangevallen door wespen of bijen.
In hoeverre kan dit kwaad bij de hond? Hij likt er aan maar door de vacht heen kan ik niks zien.
Groeten van Angel en Rossi.

- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
Ik heb gezocht in de langharige vacht.
Ik kan wel een bult vinden op de linkerachterpoot. Deze is wat rood. Helaas kan ik niet zien of er een angel inzit.
Helpt azijn ook bij honden?
Rossi is nu heel rustig. (niks voor hem anders wil hij altijd spelen).
De ademhaling is wel constant.
Ik heb verder op internet ook gekeken maar heb begrepen dat voor zover het niet in de mond of op de neus is, kan het niet zoveel kwaad.
Ik hou hem goed in de gaten.
Ik kan wel een bult vinden op de linkerachterpoot. Deze is wat rood. Helaas kan ik niet zien of er een angel inzit.
Helpt azijn ook bij honden?
Rossi is nu heel rustig. (niks voor hem anders wil hij altijd spelen).
De ademhaling is wel constant.
Ik heb verder op internet ook gekeken maar heb begrepen dat voor zover het niet in de mond of op de neus is, kan het niet zoveel kwaad.
Ik hou hem goed in de gaten.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Westertoren
- Vaste gebruiker
- Rossi
- Zeer actief
- Annet
- Zeer actief
- Roos
- Zeer actief
Wat een rotbeesten zijn het ook die wespen.
Hou Rossi maar even goed in de gaten, maar als ik het zo hoor, valt het wel mee
Meestal als laatste redding van de wesp die dan dus ook dood gaat.
Roma is twee keer in de bek gestoken door een wesp (bij de tweede keer zat de angel nog in haar tong, leuk karweitje om die eruit te wriemelen)
en ook een paar keer in haar poten, waarbij dus ook een paar keer de angel er nog in zat.
En ze leert er niks van helaas, want ze probeerde gisteren nog weer een wesp te vangen 8O
Hou Rossi maar even goed in de gaten, maar als ik het zo hoor, valt het wel mee
bij een wespensteek kan er wel degelijk een angel achterblijven!Annet schreef:Bij een wespensteek blijft er geen angel achter, dat gebeurt wel bij een bijensteek. Een bij gaat dan ook dood na een steek, een wesp niet.
Meestal als laatste redding van de wesp die dan dus ook dood gaat.
Roma is twee keer in de bek gestoken door een wesp (bij de tweede keer zat de angel nog in haar tong, leuk karweitje om die eruit te wriemelen)
en ook een paar keer in haar poten, waarbij dus ook een paar keer de angel er nog in zat.
En ze leert er niks van helaas, want ze probeerde gisteren nog weer een wesp te vangen 8O

- Rossi
- Zeer actief
Zo te zien valt het ook wel een beetje mee.
Hij eet gewoon zijn brokken op.
En wil ook mee wandelen.
Alleen verder is hij erg rustig en komt hij niet met zijn bal langs (anders voortdurend).
Zijn poot houdt hij een beetje stijf.
Waarschijnlijk had Rossi een wespennest gevonden. De wespen vielen echt aan. Menno is dus ook gestoken.
Inderdaad rotbeesten.
Hij eet gewoon zijn brokken op.
En wil ook mee wandelen.
Alleen verder is hij erg rustig en komt hij niet met zijn bal langs (anders voortdurend).
Zijn poot houdt hij een beetje stijf.
Waarschijnlijk had Rossi een wespennest gevonden. De wespen vielen echt aan. Menno is dus ook gestoken.
Inderdaad rotbeesten.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik heb Azaron in huis, maar dat wordt verkocht voor mensen,
ik weet niet of dat bij een hond ook helpt, heb het gelukkig nog niet uit hoeven proberen. Maar dat het heel goed helpt weet ik wel.
Ons buurjongetje was gestoken door een bij of wesp, hij gilde alles aan elkaar, want het deed hem erge pijn, ik ben toen snel met mijn tube Azaron naar hem toe gegaan, zijn vader smeerde wat Azaron op de pijnlijke plek, en de pijn was meteen weg.
ik weet niet of dat bij een hond ook helpt, heb het gelukkig nog niet uit hoeven proberen. Maar dat het heel goed helpt weet ik wel.
Ons buurjongetje was gestoken door een bij of wesp, hij gilde alles aan elkaar, want het deed hem erge pijn, ik ben toen snel met mijn tube Azaron naar hem toe gegaan, zijn vader smeerde wat Azaron op de pijnlijke plek, en de pijn was meteen weg.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Rossi
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
- vinkje
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
DA is niet ongerust.
Wel in de gaten houden, zegt de beste man.
Tijdens het uitgaan is Ros wel zijn vrolijke zelf. En hij eet goed. Moet vanzelf weer goed komen.
Als hij morgen niet wat actiever is binnenshuis dan ga ik naar het spreek uur. Is niks voor Rossi dat ie niet met z'n balletje aan komt.
Wel in de gaten houden, zegt de beste man.
Tijdens het uitgaan is Ros wel zijn vrolijke zelf. En hij eet goed. Moet vanzelf weer goed komen.
Als hij morgen niet wat actiever is binnenshuis dan ga ik naar het spreek uur. Is niks voor Rossi dat ie niet met z'n balletje aan komt.

- vinkje
- Zeer actief
O gelukkig dat hij goed eet en buiten heel vrolijk is.
Ja die van mij is ook helemaal gek van ballen.
Mijn Golden is vandaag ook rustiger dan anders, zolang ik hem heb is dat de tweede keer dat hij een rustige dag heeft.
Hij heeft vandaag pas een keer met een bal lopen showen voor mij. Hij ligt op zijn gemakkie met zijn kop op de vensterbank naar buiten te kijken, ze zijn hier in het straatje de huizen aan het schilderen, ze zijn nu aan de overkant bezig, en daar ligt hij naar te kijken.
Ja die van mij is ook helemaal gek van ballen.
Mijn Golden is vandaag ook rustiger dan anders, zolang ik hem heb is dat de tweede keer dat hij een rustige dag heeft.
Hij heeft vandaag pas een keer met een bal lopen showen voor mij. Hij ligt op zijn gemakkie met zijn kop op de vensterbank naar buiten te kijken, ze zijn hier in het straatje de huizen aan het schilderen, ze zijn nu aan de overkant bezig, en daar ligt hij naar te kijken.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Rossi
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Een bijenstek kan sowieso geen kwaad, is alleen vervelend omdat het pijnlijk kan zijn.
Een bij laat nooit zijn angel achter, een wesp daarentegen kan dit wel doen, waarna hij idd zal sterven.
Kijk dus altijd goed of er een angel inzit, zonee, niets aan de hand.
Om te kijken of je hond een allergisch reactie heeft kan je in de bek kijken of de slijmvliezen blauw zijn, dit duidt op een allergische reactie.
Helaas hebben wij teveel ervaring met wespen/bijensteken aangezien onze vreselijke jachthond *kucht* op alles jaagt wat beweegt en vooral vliegende dingen zijn erg leuk
Een bij laat nooit zijn angel achter, een wesp daarentegen kan dit wel doen, waarna hij idd zal sterven.
Kijk dus altijd goed of er een angel inzit, zonee, niets aan de hand.
Om te kijken of je hond een allergisch reactie heeft kan je in de bek kijken of de slijmvliezen blauw zijn, dit duidt op een allergische reactie.
Helaas hebben wij teveel ervaring met wespen/bijensteken aangezien onze vreselijke jachthond *kucht* op alles jaagt wat beweegt en vooral vliegende dingen zijn erg leuk
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Charlotte*
- Zeer actief
bijen laten altijd een angel achter...aan deze angel zitten weerhaakjes die ervoor zorgen dat de angel in de huid blijft hangen, er zit ook een stukje zenuw met daaraan een klein gifzakje. Als de angel dan vast zit in de huid van het slachtoffer wordt er dmv de zenuw het gif uit het zakje gestuwd.Knoeppie schreef: Een bij laat nooit zijn angel achter, een wesp daarentegen kan dit wel doen, waarna hij idd zal sterven.
Daarom is het ook verstandig om de angel uit de huid te "vegen" zou je deze vastpakken met een pincet dan knijp je in 1 keer het gifzakje leeg.