Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
knabbelen aan poot
Moderator: moderatorteam
-
Patricia Baerloo
- Vaste gebruiker
knabbelen aan poot
hallo allemaal
Onze Douscha zit regelmatig met d'r voortandjes in d'r vacht te nibbelen. Gewoon vachtverzorging denken we. Echter sinds kort doet ze het bijna de hele dag door en is er nu een kale, licht etterende plek op haar achterpoot ontstaan die steeds erger wordt. Ik ga maandag naar de dierenarts hoor, maar heeft een van jullie een idee hoe dit kan?
Is er misschien een verband te leggen met haar loopsheid, want vanaf die dag is ze het zo heftig gaan doen?
En wat moet ik met die wond aan (verbinden gaat niet want als ze gaat zitten, verschuift het verband)?
Alle tips welkom!
Onze Douscha zit regelmatig met d'r voortandjes in d'r vacht te nibbelen. Gewoon vachtverzorging denken we. Echter sinds kort doet ze het bijna de hele dag door en is er nu een kale, licht etterende plek op haar achterpoot ontstaan die steeds erger wordt. Ik ga maandag naar de dierenarts hoor, maar heeft een van jullie een idee hoe dit kan?
Is er misschien een verband te leggen met haar loopsheid, want vanaf die dag is ze het zo heftig gaan doen?
En wat moet ik met die wond aan (verbinden gaat niet want als ze gaat zitten, verschuift het verband)?
Alle tips welkom!
- Roos
- Zeer actief
misschien zat er al een klein wondje? Als dat is gaan jeuken/irriteren gaan ze er aan likken en dan kunnen ze het erger maken, waardoor misschien die plek is ontstaan? Tja ik roep ook maar wat hoor
Ze heeft geen vlooien? Kan het ook doorkomen.
Kan echt van alles zijn. Denk alleen niet dat het verband houdt met de loopsheid.
Het klinkt een beetje als een hotspot en dan moet je eigenlijk wel voorkomen dat ze er aan blijft likken/krabben.
In het ergste geval zal je haar een kap om moeten doen of een t-shirt aan ofzo.
Hier vindt je wat meer info:
http://www.schnauzervereniging.nl/hotspots.htm
http://www.hcderoedel.nl/honden.html#hotspot
Sterkte verder
Ze heeft geen vlooien? Kan het ook doorkomen.
Kan echt van alles zijn. Denk alleen niet dat het verband houdt met de loopsheid.
Het klinkt een beetje als een hotspot en dan moet je eigenlijk wel voorkomen dat ze er aan blijft likken/krabben.
In het ergste geval zal je haar een kap om moeten doen of een t-shirt aan ofzo.
Hier vindt je wat meer info:
http://www.schnauzervereniging.nl/hotspots.htm
http://www.hcderoedel.nl/honden.html#hotspot
Sterkte verder

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
hoi
als het wondje vochtig blijft dan bestaat er een kans dat het steeds erger wordt. Ik heb ooit een hond gehad met een hotspot ( en ik weet dus niet of je hond hier last van heeft) maar om de wond droog te houden heb ik toen een stukje vacht weggeschoren de wond ontsmet en een beetje mentol10 poeder erop gedaan tegen de jeuk.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je op een vochtige wond een beetje talkpoeder kunt doen...maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Misschien iemand anders hier wel?
succes ermee in ieder geval!
als het wondje vochtig blijft dan bestaat er een kans dat het steeds erger wordt. Ik heb ooit een hond gehad met een hotspot ( en ik weet dus niet of je hond hier last van heeft) maar om de wond droog te houden heb ik toen een stukje vacht weggeschoren de wond ontsmet en een beetje mentol10 poeder erop gedaan tegen de jeuk.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je op een vochtige wond een beetje talkpoeder kunt doen...maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Misschien iemand anders hier wel?
succes ermee in ieder geval!
-
Nancy
- Zeer actief
tsja dat kan heel veel zijn een allergie waardoor ze gaat bijten en inderdaad misschien een wondje wat er al zat.Soms is het voor sommige honden een soort obsessie.In dat geval kun je de hond het beste proberen af te leiden misschien.
Laatst gewijzigd door Nancy op 06 jul 2004 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Patricia Baerloo
- Vaste gebruiker
nou, jullie lijken gelijk te hebben. Volgens de dierenarts was het gewoon een wondje o.i.d. wat ze zelf nog erger gemaakt heeft. Maar niets om ons zorgen over te maken (allergie of zo). Wel had ze eigenlijk op meerdere plekken meer jeuk dan anders (o.a. oren) en dat zou volgens de dierenarts wel degelijk met de loopsheid te maken kunnen hebben onder invloed van de hormonen. Het is ook inderdaad toen begonnen.
Maar goed, ze heeft pillen tegen de jeuk en een zalfje voor haar wond en het lijkt al een stuk beter te gaan gelukkig.
Poeh, wat kun je je toch snel zorgen maken om zo'n beest...
grote, Patricia
Maar goed, ze heeft pillen tegen de jeuk en een zalfje voor haar wond en het lijkt al een stuk beter te gaan gelukkig.
Poeh, wat kun je je toch snel zorgen maken om zo'n beest...
grote, Patricia
-
Nancy
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij onze vorige hond dachten we aan vlooien, dus we hebben gepoedert en gestofzogen en gespoten en ik weet niet wat nog meer, maar de plekken werden groter.
Uiteindelijk bleek ze een allergie te hebben voor huisstofmijt (ik wist niet dat het kon).
Na gebruik van een bepaalde shampoo, gingen de wondjes langzaam weg, en ze heeft er nooit meer last van gehad...
Uiteindelijk bleek ze een allergie te hebben voor huisstofmijt (ik wist niet dat het kon).
Na gebruik van een bepaalde shampoo, gingen de wondjes langzaam weg, en ze heeft er nooit meer last van gehad...
-
Patricia Baerloo
- Vaste gebruiker