Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ga zo met Rimpel naar de Dierenarts (allergie) Vraag!
Moderator: moderatorteam
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ik ga zo met Rimpel naar de Dierenarts (allergie) Vraag!
Hallo allemaal,
Hieronder staat ook al een topic over Rimpel met zijn rode pootjes en buik...maar ik ga dus straks naar de DA toe...
Ik had daarnet even gebeld en ik kon wel even komen naar het inloopspreekuur.
Hij had het erover dat ie dan een spuit kon krijgen zodat de huid tot rust kon komen, wat is dit voor een spuit?
Weet iemand dit?
Sharpei's mogen namelijk geen corticosteroiden, corsisonen, hydrocortisonen of prednisolon hebben...deze medicijnen trekken vocht uit het bindweefsel en Rimpel gaat er dan uitzien als een mislukte herdershond (omdat ie een masiefe kop heeft en dat dan weg gaat)...
Iemand enig idee? Na die spuit kunnne we dan een strategie gaan bepalen zegt de DA...ik zie het wel vanmiddag!
Groetjes Hilje
Hieronder staat ook al een topic over Rimpel met zijn rode pootjes en buik...maar ik ga dus straks naar de DA toe...
Ik had daarnet even gebeld en ik kon wel even komen naar het inloopspreekuur.
Hij had het erover dat ie dan een spuit kon krijgen zodat de huid tot rust kon komen, wat is dit voor een spuit?
Weet iemand dit?
Sharpei's mogen namelijk geen corticosteroiden, corsisonen, hydrocortisonen of prednisolon hebben...deze medicijnen trekken vocht uit het bindweefsel en Rimpel gaat er dan uitzien als een mislukte herdershond (omdat ie een masiefe kop heeft en dat dan weg gaat)...
Iemand enig idee? Na die spuit kunnne we dan een strategie gaan bepalen zegt de DA...ik zie het wel vanmiddag!
Groetjes Hilje
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
qyan
- mercedes2803
- Zeer actief
qyan schreef:waarschijnlijk een prednison/ prednisolone spuit om de jeuk te stoppen, dit zou rimpel dus niet mogen hebben.
mhhh, daar was ik dus ook al bang voor....
maar goed, ik heb net ook contact gehad emet een sharpeikenner 1 e klas die bio resonantie doet...als het tot een test gaat komen dan gaan we daar naartoe...dit is alllemaal super diervriendelijk en ook meer de homeopatische kant op (waar ik de laatste jaren toch echt wel een voorstander van ben geworden...hihhihiiihh, eerder vond ik het maar kolder en onzin maar ik zie er nu wel de goede dingen van!)
Ik ga toch wel even heen zometeen, maar Rimpel krijgt geeeeen spuitjes met die rare benamingen! peins er niet over!
ZIj kunnen misschien toch een beetje bekijken wat het is...
Groetjes Hilje
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als hij een spuitje dreigt te krijgen gewoon even vragen wat het voor iets is en aangeven waarom je niet wilt dat hij steroïden e.d. krijgt.mercedes2803 schreef:qyan schreef:waarschijnlijk een prednison/ prednisolone spuit om de jeuk te stoppen, dit zou rimpel dus niet mogen hebben.
maar goed, ik heb net ook contact gehad emet een sharpeikenner 1 e klas die bio resonantie doet...als het tot een test gaat komen dan gaan we daar naartoe...dit is alllemaal super diervriendelijk en ook meer de homeopatische kant op (waar ik de laatste jaren toch echt wel een voorstander van ben geworden...hihhihiiihh, eerder vond ik het maar kolder en onzin maar ik zie er nu wel de goede dingen van!)
Ik ga toch wel even heen zometeen, maar Rimpel krijgt geeeeen spuitjes met die rare benamingen! peins er niet over!
Groetjes Hilje
Denk dat je dan wat rustiger bij de d.a. staat want voor ons leken klinken alle namen van dat soort injecties raar
-
qyan
- mercedes2803
- Zeer actief
Idd, bij de bioresonantie therapie sporen ze het probleem op (is ook uitgebreider dan een allergietest) en wordt er een behandelprogramma op touw gezet. (met omega vetzuren en dergelijke) het gaat veel dieper en uitgebreider in op de problematiek...qyan schreef:spuitjes zijn leuk en halen de jeuk weg, maar bestrijden niet de oorzaak.
het helpt even, maar als er een oorzaak te vinden is zou dat natuurlijk fijn zijn.
en misschien idd de homeopatische kant op.
hoop dat jullie erachter komen wat het is.
gr wendy
dus ik vraag me af of ik wel zo'n spuitje wil...
Ik ga toch maar even heen om te laten kijken wat ze er van vinden maar zal dan wel zeggen dat ik geen enge spuitjes wil en dat we het op de homeopatische manier willen gaan proberen.
Begrijpen ze wel want ik ben er zo vaak geweest die kennen me zo onderhand van havert tot gort hihihihi! En ik wil het beste voor mijn kindje Rimpel...
Groetjes en bedankt!
- mercedes2803
- Zeer actief
Zoals ik al in mijn reactie op Qyan zei, ik ga niet voor de spuitjes met steroiden...ik vraag eerst inderdaad!Branka schreef:Als hij een spuitje dreigt te krijgen gewoon even vragen wat het voor iets is en aangeven waarom je niet wilt dat hij steroïden e.d. krijgt.mercedes2803 schreef:qyan schreef:waarschijnlijk een prednison/ prednisolone spuit om de jeuk te stoppen, dit zou rimpel dus niet mogen hebben.
Groetjes Hilje
Denk dat je dan wat rustiger bij de d.a. staat want voor ons leken klinken alle namen van dat soort injecties raar![]()
Ik wilde toch even op je berichtje reageren!
- mercedes2803
- Zeer actief
Ben bij de DA geweeest, volgens mij vond ie me nogal eigenwijs hihihiihih! Hij had dus idd een steroide willen spuiten...maar dat wilde ik dus niet.
Ik heb dermapet meegekregen om te smeren.
Ik heb nog weer contact gehad met de vrouw van de bio resonantie en zij vermoedt dus dat hij een grasallergie heeft of zo...maar ja, een grasallergie staat nooit op zichzelf en zeker niet bij peitjes..ze heeft deze dingen al vaker bij de hand gehad en ze vermoedt dat er een tarwe allergie bij onder zit.
Hij krijgt nu Energique nummer 1 maar ze adviseerde ons over te stappen op nummer 4, daar zitten namelijk geen granen maar rijst in!
Ook goed opletten met tarweproducten dus!
Hij is nogal een kieskouwer, dus dat komt wel goed, ik weet precies wat hij eet!
Ze zegt dat we met een paar weken echt resultaat moeten zien, zo niet dan gaan we bij haar langs om eens verder te kijken!
Zo, ik ben weer een stuk wijzer en een beetje gerustgesteld!
We gaan aan de slag en jullie horen het nog van ons!
Groetjes Hilje en Rimpel
Ik heb dermapet meegekregen om te smeren.
Ik heb nog weer contact gehad met de vrouw van de bio resonantie en zij vermoedt dus dat hij een grasallergie heeft of zo...maar ja, een grasallergie staat nooit op zichzelf en zeker niet bij peitjes..ze heeft deze dingen al vaker bij de hand gehad en ze vermoedt dat er een tarwe allergie bij onder zit.
Hij krijgt nu Energique nummer 1 maar ze adviseerde ons over te stappen op nummer 4, daar zitten namelijk geen granen maar rijst in!
Ook goed opletten met tarweproducten dus!
Hij is nogal een kieskouwer, dus dat komt wel goed, ik weet precies wat hij eet!
Ze zegt dat we met een paar weken echt resultaat moeten zien, zo niet dan gaan we bij haar langs om eens verder te kijken!
Zo, ik ben weer een stuk wijzer en een beetje gerustgesteld!
We gaan aan de slag en jullie horen het nog van ons!
Groetjes Hilje en Rimpel
-
qyan
hoop dat energique nr 4 wat verlichting geeft.
eventueel zou je ook carnibest kunnen voeren, maken ook gebruik van rijst (gepofte rijst dacht ik)
hoop iig voor jullie dat er snel een juiste oorzaak wordt gevonden en dat je er iets aan kunt doen.
wat je eventueel ook zou kunnen proberen tegen de jeuk is teetrea creme, of calendula om te verzachten.
succes
gr wendy
eventueel zou je ook carnibest kunnen voeren, maken ook gebruik van rijst (gepofte rijst dacht ik)
hoop iig voor jullie dat er snel een juiste oorzaak wordt gevonden en dat je er iets aan kunt doen.
wat je eventueel ook zou kunnen proberen tegen de jeuk is teetrea creme, of calendula om te verzachten.
succes
gr wendy
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
een grasallergie gaat niet over met Energique nr 4, ik zou als ik jouw was een test laten doen.
macho had ook een gras pollenallergie nu is hij onder behandeling bij da opmeer in hoek van holland en het gaat heel erg goed,
ben begonnen in april met een test en hom.medicijnen.
hij krijg bibi en canidea brokken en zijn huid ziet er weer mooi roze uit.
hij heeft nog wel eens jeuk vooral als het gras net gemaaid is maar het gaat steeds beter.
iedere 4 weken wordt er een speekseltest gedaan en worden de medicijnen bijgesteld.
macho had ook een gras pollenallergie nu is hij onder behandeling bij da opmeer in hoek van holland en het gaat heel erg goed,
hij heeft nog wel eens jeuk vooral als het gras net gemaaid is maar het gaat steeds beter.
iedere 4 weken wordt er een speekseltest gedaan en worden de medicijnen bijgesteld.
- mercedes2803
- Zeer actief
Nee, ik weet dat het niet over gaat met energique nummer 4, maar het is ook de bedoeling om te kijken of het enigszins werkt, zo niet dan gaan we naar haar toe om verder te kijken!aschra schreef:een grasallergie gaat niet over met Energique nr 4, ik zou als ik jouw was een test laten doen.
Alles voor Rimpel om hem weer lekker in zijn velletje te krijgen! hihihihi
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ik snap iets niet, waarom laat je niet gewoon een allergie test doen? dan weet je precies wat je moet behandelen. Zij DENKT dat hij een pollenallergie heeft, maar ze weet het niet zeker. Ik zou toch voor zekerheid gaan als ik jou was. Misschien krijgt hij nu wel van alles en helpt het niet en blijkt het om iets heel anders te gaan.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- mercedes2803
- Zeer actief
Omdat Rimpel op dit moment niet erg veel last heeft willen we dus eerst nummer 4 proberen. Vetzuren krijgt hij al en we willen het dus eerst eens een paar weken aankijken hoe dat gaat.jholsheimer schreef:ik snap iets niet, waarom laat je niet gewoon een allergie test doen? dan weet je precies wat je moet behandelen. Zij DENKT dat hij een pollenallergie heeft, maar ze weet het niet zeker. Ik zou toch voor zekerheid gaan als ik jou was. Misschien krijgt hij nu wel van alles en helpt het niet en blijkt het om iets heel anders te gaan.
Het is iets dat veel voorkomt bij peitjes (de onderliggende tarwe allergie).
Als het binnen nu en een paar weken niets beter is dan gaan we naar haar toe en wordt hij bij haar (op een diervriendelijke manier) getest op allergien door middel van biorenesantie therapie (zie internet voor meer info) Mensen hebben er ook veel baat bij en het is veel vriendelijker dan allemaal naaldjes en stofjes!
Maar hij heeft geen spuit gehad (wilde ik niet) en omdat hij nu dus ook al de hele dag niet meer gekrabt heeft (na dermapet) wil ik het toch even aankijken. Naar de DA ga ik zowiezo niet voor een allergietest en die kunnen ook niets anders dan een spuit met steroiden...maar wat ik zeg...hij heeft er eigenlijk geen last van...ik zag rood en irritatie en wilde er meteen wat aan doen en niet gaan zitten wachten tot het erger wordt...ik ben er dus heel vroeg bij en dan heb je eventjes om wat uit te proberen!
komt dus ook bij dat ze niet van de geldklopperij is en je direct daarheen laat vliegen om van alles uit te spoken! Voelt toch wel fijn!
Maar ik snap je ongerustheid...ik zou bij een ander waarschijnlijk ook denken...MENS ga heen als hij last heeft!
Maar wat ik zeg...hij krabt vandaag de hele dag al niet en de afgelopen week ook maar een keer of wat per dag...het is dus nog niet erg en om erger te voorkomen proberen we dit dus!
- mercedes2803
- Zeer actief
Nog bedankt! Ik wist dit al...en ideaal is het niet, maar zalf waar prednison niet geconctreerd aanwezig is lijkt me niet zo slecht als een rechtstreekse spuit met steroiden!Xhrista schreef:Dermapet is ook een hormoniale zalf (even op Google gekeken),dus misschien moet je daar ook mee uitkijken.Zeg het maar even.
Gr. Christa
Rimpel heeft de hele dag niet gekrabt...jahoe!
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Ik snap het ook wel, wij hebben ook eerst zelf geprobeerd met visolie en andere voeding etc. Alleen, het komst steeds terug. Soms heeft odin ook perioden dat hij nergens last van heeft, maar het komt weer terug, vooral als het pollen is.
Maar goed, ik hoop dat je wat bereiken kan voor je hond.
Maar goed, ik hoop dat je wat bereiken kan voor je hond.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Zyrtec of Cetirizine
Kijk eens bij de topic: update Zyrtec! Zeker het proberen waard. Succes.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
- mercedes2803
- Zeer actief
Re: Zyrtec of Cetirizine
Anja v.S. schreef:Kijk eens bij de topic: update Zyrtec! Zeker het proberen waard. Succes.
mhh klinkt interessant! waar kan ik dat krijgen? drogist? en dat kan ook gewoon aan Rimpel geven?
- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je koopt het bij apotheek of drogist. (Stofnaam is Cetirizine en merknaam Zyrtec). Ik heb het voorgeschreven gekregen, ruim een jaar geleden voor mijn cavalier. Pad heeft ook prednison moeten gebruiken tegen de jeuk. Ikzelf heb toen gevraagd aan de d.a. of ik zyrtec mocht proberen omdat ik datzelf tegen allerlei allergiën gebruikte. Zij was net terug van een opleiding in Amerika en daar werden goede resultaten geboekt met cetirizine ipv prednison. Paddy moest gebruiken: de 1e dag 2 keer 1 tablet en de overige dagen 2 keer daags een halve. Merk je na een week geen verschil, dan werkt het dus niet. Morah (ik hoop dat ik het goed schrijf) heeft het nagevraagd bij haar d.a. die er in eerste instantie niet veel heil in zag. Haar hond moest 2 keer daags een hele. Een Shar-pei moet denk ik, dezelfde dosering hebben als een cavje. Bij Paddy bleek het achteraf aan de voeding te liggen. Hij heeft nu ruim een half jaar hypo-allergeenvoer gegeten en nu is hij over op Fokker lam/rijst en energique. Geen jeuk meer, gelukkig. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om uit te zoeken waar het aan lag. Succes Mercedes. P.s. heb je de andere topic over allergieën ook gelezen?
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
- mercedes2803
- Zeer actief
Dank je wel voor je uitleg...en ja, ik heb al meerder topics over allergieen gelezen hier op het hondenforum, veel nuttige tips!Anja v.S. schreef:Je koopt het bij apotheek of drogist. (Stofnaam is Cetirizine en merknaam Zyrtec). Ik heb het voorgeschreven gekregen, ruim een jaar geleden voor mijn cavalier. Pad heeft ook prednison moeten gebruiken tegen de jeuk. Ikzelf heb toen gevraagd aan de d.a. of ik zyrtec mocht proberen omdat ik datzelf tegen allerlei allergiën gebruikte. Zij was net terug van een opleiding in Amerika en daar werden goede resultaten geboekt met cetirizine ipv prednison. Paddy moest gebruiken: de 1e dag 2 keer 1 tablet en de overige dagen 2 keer daags een halve. Merk je na een week geen verschil, dan werkt het dus niet. Morah (ik hoop dat ik het goed schrijf) heeft het nagevraagd bij haar d.a. die er in eerste instantie niet veel heil in zag. Haar hond moest 2 keer daags een hele. Een Shar-pei moet denk ik, dezelfde dosering hebben als een cavje. Bij Paddy bleek het achteraf aan de voeding te liggen. Hij heeft nu ruim een half jaar hypo-allergeenvoer gegeten en nu is hij over op Fokker lam/rijst en energique. Geen jeuk meer, gelukkig. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om uit te zoeken waar het aan lag. Succes Mercedes. P.s. heb je de andere topic over allergieën ook gelezen?
Gelukkig zijn we met Rimpel al aardig op de goede weg...hij zit al ruim een jaar op Energique nummer 1 en sinds vandaag op nummer 4, daarvoor heeft hij altijd op Lam en Rijst van Smolke gezeten...hij heeft dus altijd goed voer gehad! Hij krijgt daarbij zalmolie met de omega vetzuren en voor de rest krijgt hij niet veel speciaals! Het is een kieskouwer hihihihhi! Dus hij lust maar weinig van al dat grappige spul bij de dierenwinkels!
Hij heeft nooit echt problemen gehad, maar ik vind het wel sneu voor hem dat ie af en toe jeuk heeft...omdat we eigenlijk vanaf het begin af aan goed hebben gezeten met de voeding hoeft het daar niet aan te liggen...het is misschien maar een klein ding wat we een beetje aan moeten passen om Rimpel jeukvrij te krijgen helemaal! Nou, dan wil ik er wel achter komen hoe het zit hoor!
Groetjes en bedankt allemaal! Ik hou jullie op de hoogte!
- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mercedes, let ook eens op waar Rimpel loopt. Paddy heeft soms ook nog wat jeukklachten maar hij ruikt, plast en poept altijd in de brandnetels. Moet ook echt zijn hoopje op zo'n bosje doen. Let tijdens het uitlaten maar eens op, wat je onderweg zo tegenkomt. Meestal dus netels. Fijn weekend nog.
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
dit kan je ook helpen.
hier is een link voor de hooikoorts berichten die kan je per email binnen krijgen en het helpt jezelf heel veel om bepaalde grassen of bomen zoveel mogelijk te vermijden. je vult je postcode in en je krijg de berichten voor de volgende dag automatisch binnen.
http://www.weeronline.nl/homepage/hoorikoortsmail.htm
hier is een link voor de hooikoorts berichten die kan je per email binnen krijgen en het helpt jezelf heel veel om bepaalde grassen of bomen zoveel mogelijk te vermijden. je vult je postcode in en je krijg de berichten voor de volgende dag automatisch binnen.
http://www.weeronline.nl/homepage/hoorikoortsmail.htm