Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Old English Mastiff
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Old English Mastiff
Wie heeft er hier een Old English Mastiff? Ik zou wel eens wat meer willen weten over dit ras, en dan voornamelijk of er ook bij dit ras exemplaren zijn die agressief zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord maar misschien dat er iemand is die hier wel ervaring mee heeft??
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Old English Mastiff
Hoi,Bindi schreef:Wie heeft er hier een Old English Mastiff? Ik zou wel eens wat meer willen weten over dit ras, en dan voornamelijk of er ook bij dit ras exemplaren zijn die agressief zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord maar misschien dat er iemand is die hier wel ervaring mee heeft??
Ik heb een Mastiff teefje van nu 8,5 maand...
Het is een onwijs lieve en zachtaardige tuttebel.
Over het algemeen genomen is de Mastiff ook een rustige en zachtaardige kolos...
Je vroeg of er exemplaren zijn die agressief zijn.
Iedere hond kan agressief reageren, dus ook een Mastiff.
Howel agressief gedrag bij de Mastiff maar weinig voorkomt.
Als een Mastiff agressief reageert, is het meestel angst-agressie...
Er zijn dus wel honden met angst of soms zelfs "extreme" angst.
Ik ben van mening dat je het je niet kunt veroorloven dat een Mastiff agressief gedrag vertoont.
(met geen enkele hond overigens..,maar bij dit formaat is de impact een stuk groter)
Als je dus serieus geinteresseert bent in een Mastiff.....
let er dan heel goed op dat de ouderdieren geen angst vertonen!
Bedenk wel: TERUGHOUDENDHEID IS GEEN ANGST.
Als je meer info wilt, neem dan eens contact op met de Mastiffclub.
(www.mastiffclub.nl - rasinfo)
Bezoek verschillende fokkers...
Ga op show kijken en met fokkers en liefhebbers praten en vraag naar hun ervaringen etc...
Je kunt mij natuurlijk ook een pb-tje sturen.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra

-
- Actief
Wij zouden een Mastiff gehad hebben, maar helaas was de teef niet drachtig...
Ooit hoop ik een Mastiff (of meerdere
) in huis te hebben, maar op dit moment hebben wij niet de tijd en de plaats voor meer honden (we hebben nu twee honden).
Ik vind het een geweldig ras en de Mastiffs die ik tot nu toe meegemaakt heb, bij fokkers thuis, op shows, etc. waren nooit agressief.
Ik sluit me geheel aan bij de reactie hierover van mijn voorganger!
Neem in ieder geval altijd contact op met de Mastiff Club! Mevrouw Ludemann doet de rasvoorlichting, zij is het beste 's avonds te bereiken en kan je veel vertellen! Zij praat net zoals de meeste liefhebbers graag over haar honden en de Mastiff in het algemeen!
Ooit hoop ik een Mastiff (of meerdere

Ik vind het een geweldig ras en de Mastiffs die ik tot nu toe meegemaakt heb, bij fokkers thuis, op shows, etc. waren nooit agressief.
Ik sluit me geheel aan bij de reactie hierover van mijn voorganger!
Neem in ieder geval altijd contact op met de Mastiff Club! Mevrouw Ludemann doet de rasvoorlichting, zij is het beste 's avonds te bereiken en kan je veel vertellen! Zij praat net zoals de meeste liefhebbers graag over haar honden en de Mastiff in het algemeen!
-
- geregistreerd lid
Ik kwam er dit weekend achter dat er vorige week een clubmatch is geweest van de Mastiffs, jammer dat ik dat net gemist heb :cry2: !!! Maar klopt het dat er zoveel verschil is in groote? Want ik heb zelfs gelezen van een exemplaar van 159 kilo 8O , en ik vond ook nog een site van een Mastiff die schoft 90 was en 100 kilo weegt! Zijn dit uitzonderingen en verschilt een teef in groote veel van een reu?? En hoe zit het met de beweging?? Zijn ze erg actief en temperamentvol en moeten ze dit kwijt in meerdere dagelijkse wandelingen of zijn ze ook tevreden als ze niet elke dag kilometers gaan lopen? Op de ene site staat namelijk dat ze toch wel veel beweging nodig hebben en op een andere site stond weer dat ze liever lui zijn dan moe :sleep: en echt overgehaald moeten worden om een rondje te doen! Dus, wat komt het dichtst bij de waarheid???
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit klopt niet helemaal, de Clubmatch is op 5 juni al geweest...Bindi schreef:Ik kwam er dit weekend achter dat er vorige week een clubmatch is geweest van de Mastiffs, jammer dat ik dat net gemist heb :cry2: !!! Maar klopt het dat er zoveel verschil is in groote? Want ik heb zelfs gelezen van een exemplaar van 159 kilo 8O , en ik vond ook nog een site van een Mastiff die schoft 90 was en 100 kilo weegt! Zijn dit uitzonderingen en verschilt een teef in groote veel van een reu?? En hoe zit het met de beweging?? Zijn ze erg actief en temperamentvol en moeten ze dit kwijt in meerdere dagelijkse wandelingen of zijn ze ook tevreden als ze niet elke dag kilometers gaan lopen? Op de ene site staat namelijk dat ze toch wel veel beweging nodig hebben en op een andere site stond weer dat ze liever lui zijn dan moe :sleep: en echt overgehaald moeten worden om een rondje te doen! Dus, wat komt het dichtst bij de waarheid???
Maar wil je toch graag veel Mastiffs zien, er is 12 sept. een Jonge Hondendag...
voor info...neem contact op met de club.
Verschil in grootte, ja dat is er zeker...
Tegenwoordig zie je steeds vaker hoge en smalle/ranke Mastiffs..
Zo hoort een Mastiff niet te zijn....
Lees de rasstandaard goed door!
Gemiddeld weegt een Mastiff teef. volwassen tussen de 75 - 85 kg en heeft een schofthoogte van zo', 75-80 cm.
Reuen hangen al gauw rond de 100 kg.. met een schofthoogte van 80 - 85 cm.
Het gewicht van 159 kg. wat jij noemt, is het gewicht van de zwaarste hond ter wereld en dat is een Mastiff (in Australie)
Het uiterlijk verschil tussen reu en teef is duidelijk aanwezig.
Dan de beweging....
Dit hangt voor een groot deel van jezelf en de individuele hond af.
Over het algemeen is de Mastiff inderdaad liever lui dan moe, maar je kunt een Mastiff ook wel redelijk actief houden.
Ikzelf heb nu een teefje van 8,5 maand.
Met haar heb dan ook redelijk gewandeld toen ze pup was en ik liep dan ook redelijk op tempo. (voor haar doen...)
Zij loopt nu met gemak een aantal km. per dag mee,
maar wanneer ik dat niet doe, vindt ze het ook wel best.
Laat je je pup vanaf het begin lekker met je mee laat sukkelen, zal de hond daar dus ook snel tevreden mee zijn.
Zelf heb ik dus een balans gevonden tussen geheel lui en actief gevonden.
Ik heb nu dus een rustige hond, die met gemak een aantal km. af kan leggen (niet dagelijks)
maar die het dus ook best vindt wanneer we dat niet doen.
De behoefte aan beweging hangt ook voor een groot deel van het "type" af.
Het je een zware Mastiff dan is de kans op een actieve hond, natuurlijk minder aanwezig,
dan wanneer je een ranke hoge Mastiff (niet volgens de rasstandaard dus) hebt.
Ik zou zeggen neem contact op met verschillende fokkers..
vraag naar het type wat hun hebben en welke maten/gewichten en energiebehoefte en karakter daarbij hoort!!!
Zo kun je het beste je keuze maken...
Als je meer info wilt, kun je me ook een pb-tje sturen...
Groetjes
Sandra

Sandra