Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaringen ipo
Moderator: moderatorteam
ervaringen ipo
ik ben er al langere tijd erover aan het denken om met onze Bo, mechelse herder 1 jr, ipo te gaan doen, maar ik zou graag wel wat ervaringen willen horen. Hoe vinden jullie het, wat is precies de werkwijze enz enz eigenlijk alles, hoe gaat het in zn werk...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zelf train ik sinds februari in Geldrop.
Met de clubleden heb ik overlegd hoe het beste met Marouck te gaan beginnen, aangezien ze wel wilde bijten maar niet wilde vasthouden. Daarnaast is Marouck heel druk en nogal prikkelgevoelig, ze is snel afgeleid.
De eerste weken heb ik voornamelijk gespeeld met haar op het veld, het trainingsveld moest heel leuk worden. Daarnaast begonnen met hele kleine spoortjes voor het speuren, en ik heb aanwijzingen gekregen hoe dat thuis te oefenen.
Heel langzaam ben ik wat appèl gaan lopen, maar wel heel veel spel en beloning tussendoor. Het bijten hebben ze heel geleidelijk opgevoerd, ze hebben haar helemaal als een pup behandeld en het dus vanaf de grond opgebouwd.
Nu speurt ze in een rechte lijn een meter of 50, tijdens het appèl lopen doe ik volgoefeningen, apporteren, zitten en liggen tijdens het volgen, het blijven en apporteren over de haag (nog wel met bal, niet met het blok).
Bij het bijten is ze nu zover dat ze op een jonge hondenmouw bijt en vasthoudt, ze vindt het echt leuk.
Bij IPO werken ze met een instructeur die dus echt kijkt wat je eventueel anders moet doen. Daarnaast veel praten, overleggen met anderen en nadenken over hoe iets aan te pakken.
Ik vind het in ieder geval heel leuk om te doen en Marouck ook.
Bij welke club ga je kijken?

Met de clubleden heb ik overlegd hoe het beste met Marouck te gaan beginnen, aangezien ze wel wilde bijten maar niet wilde vasthouden. Daarnaast is Marouck heel druk en nogal prikkelgevoelig, ze is snel afgeleid.
De eerste weken heb ik voornamelijk gespeeld met haar op het veld, het trainingsveld moest heel leuk worden. Daarnaast begonnen met hele kleine spoortjes voor het speuren, en ik heb aanwijzingen gekregen hoe dat thuis te oefenen.
Heel langzaam ben ik wat appèl gaan lopen, maar wel heel veel spel en beloning tussendoor. Het bijten hebben ze heel geleidelijk opgevoerd, ze hebben haar helemaal als een pup behandeld en het dus vanaf de grond opgebouwd.
Nu speurt ze in een rechte lijn een meter of 50, tijdens het appèl lopen doe ik volgoefeningen, apporteren, zitten en liggen tijdens het volgen, het blijven en apporteren over de haag (nog wel met bal, niet met het blok).
Bij het bijten is ze nu zover dat ze op een jonge hondenmouw bijt en vasthoudt, ze vindt het echt leuk.
Bij IPO werken ze met een instructeur die dus echt kijkt wat je eventueel anders moet doen. Daarnaast veel praten, overleggen met anderen en nadenken over hoe iets aan te pakken.
Ik vind het in ieder geval heel leuk om te doen en Marouck ook.

Bij welke club ga je kijken?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Geldrop vind ik een fijne vereniging.
Niet teveel leden dus ook aandacht genoeg als je dat nodig hebt, en een topafrichter aanwezig, altijd prettig
als beginner, je kunt er veel van leren.

Groetjes Inge

ik heb een tijd terug ook contact gehad met leende, maar k vond diej man als niej zo aardig...en die man uit son was super veel uitleg nam de tijd...totdat ik op de site van de ...weet ff niej meer hoe dat heet, die verening van sporten met je hond...zag ik ook dat er een in geldrop zat. Moet nog ff kijken, dichterbij zit er volgens mij helemaal niks....
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Son is de vereniging in Eindhoven? HSV de Lichtstad?
Daar zitten wat meer leden en zijn ook zeer goede africhters aanwezig.
Welke je ook kiest, we komen elkaar vast wel eens tegen dan.
Daar zitten wat meer leden en zijn ook zeer goede africhters aanwezig.
Welke je ook kiest, we komen elkaar vast wel eens tegen dan.

Groetjes Inge

- eliza
- Actief

Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan

hier ook ipo begonnen bij 4maanden
nu doe ik het inmiddels al 4maand maar ben 1maand gestopt door problemen op de club . nu sinds 3weken terug begonnen met een andere pakwerker en het gaat uitstekend zowel als armmouw en beenmouw . ik ga van het ipo prog afwijken want ik wil beveiliging doen en . daarom laten we hem nu ook op het been en later op het ganse pak bijten
de hond vind het leuk en ik doe het ook wel graag.
ik kan het ook alleen maar aanraden want de band tussen de hond en jouw wordt hierdoor alleen maar sterker als een team je kunt niet zonder mekaar
nu doe ik het inmiddels al 4maand maar ben 1maand gestopt door problemen op de club . nu sinds 3weken terug begonnen met een andere pakwerker en het gaat uitstekend zowel als armmouw en beenmouw . ik ga van het ipo prog afwijken want ik wil beveiliging doen en . daarom laten we hem nu ook op het been en later op het ganse pak bijten

ik kan het ook alleen maar aanraden want de band tussen de hond en jouw wordt hierdoor alleen maar sterker als een team je kunt niet zonder mekaar
neen de hond leert er te gehoorzamen de mouw is een speeltje (de beloning) vergelijk het met een snoepje of een aai . er zijn weinig of geen valse honden op mijn club een valse hond is eerder een angstbijter na mijn mening die je aanvalt in de rug . een ipo hond is een controleerbare en gehoorzame hondNaNzZz schreef:misschien een hele stomme vraag en een beetje kort door de bocht...wordt een hond er vals gemaakt? ik hoor dit veel in mijn omgevingmaar naar mijn idee is dit niet zo....? of wel?

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Absoluut niet!NaNzZz schreef:misschien een hele stomme vraag en een beetje kort door de bocht...wordt een hond er vals gemaakt? ik hoor dit veel in mijn omgevingmaar naar mijn idee is dit niet zo....? of wel?
De hond moet zelfs sociaal zijn, anders haalt ie nooit zijn VZH, een voorwaarde om verder te kunnen met het IPO-programma.
De hond wordt gek gemaakt op de mouw zodra de mouw weg is is het gewoon weer een normaal hondje.
Groetjes Inge

doe vooral rustig in het begin stel veel vragen aan de pakwerker .NaNzZz schreef:haha
dank jullie voor de uitleg...het begint toch wel heel erg te kriebelen om snel naar ipo te gaan kijken hihi heb deze week 3 rijlessen ingepland...wil mn rijbewijs
ik stelde ook veel vragen aan de pakwerker waarop hij nors andwoorde ik ben geen dierenarts .
nu train ik veel lekkerder met een andere pakwerker zit al 25jaar in het vak hij geeft me uitleg op al mijn vragen . daar zou ik ook vooral aandacht aan schenken . veel succes in ieder geval

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Wij doen hier met onze Duitsers ook IPO. Tibby nu inmiddels een half jaartje en ze gaat kei goed.
Miep onze pup speurt sinds een maandje ook en wordt een beetje opgejut met en zemen lap (nu tijdelijk niet want ze is aan het wisselen).
Ik vind het een heerlijke sport en je krijgt een hele goed band met je hond.
Over het vals zijn, ja valse honden maak je als je niet weet waar je mee bezig ben. De meeste honden worden gewoon thuis vals gemaakt en zeker niet op de training.
Een valse hond daar kan je ook niet mee trainen. Ze halen hun VZH niet, dus kunnen geen IPO doen, zijn onbetrouwbaar dus de pakwerker wil ze niet hebben. Nee hij IPO leren ze op een mouw bijten. Het is wat mijn voorganger al zegt een beloning, een spelletje. De hond gaat rivieren (de pakwerker zoeken doe verstopt staat achter eenverstek) en als hij de man heeft gevonden en aangeblaft heeft, mag hij als beloning bijten. Zonder mouw zijn het gewone honden waarmee je lekker kan kroelen en spelen. Sterker nog de honden hebben een heel goed appél en de band met de baas is sterk, dus gewoon op straat is het juist een fijne hond in de omgang.
Ik hoor dat je in de buurt van Inge woont, dus als je daar bij haar op de vereniging ga kijken, zal je wel goed terecht komen.
Maar neem een vereniging waar je je prima bij voelt, die de tijd voor jou en je hond nemen en zeker ook waar je vragen kan stellen.
Ik heb helaas een verkeerde club gehad, het was maar 2 maanden, maar ze hebben een hoop fout geleerd aan onze Tibby en daar heb je meer dan 2 maanden voor nodig om het eruit te krijgen.
In ieder geval veel succes met het zoeken naar een vereniging en hopelijk horen we leuke verhalen en zien we mooie foto's het is echt een kei leuke sport om te doen.
Miep onze pup speurt sinds een maandje ook en wordt een beetje opgejut met en zemen lap (nu tijdelijk niet want ze is aan het wisselen).
Ik vind het een heerlijke sport en je krijgt een hele goed band met je hond.
Over het vals zijn, ja valse honden maak je als je niet weet waar je mee bezig ben. De meeste honden worden gewoon thuis vals gemaakt en zeker niet op de training.
Een valse hond daar kan je ook niet mee trainen. Ze halen hun VZH niet, dus kunnen geen IPO doen, zijn onbetrouwbaar dus de pakwerker wil ze niet hebben. Nee hij IPO leren ze op een mouw bijten. Het is wat mijn voorganger al zegt een beloning, een spelletje. De hond gaat rivieren (de pakwerker zoeken doe verstopt staat achter eenverstek) en als hij de man heeft gevonden en aangeblaft heeft, mag hij als beloning bijten. Zonder mouw zijn het gewone honden waarmee je lekker kan kroelen en spelen. Sterker nog de honden hebben een heel goed appél en de band met de baas is sterk, dus gewoon op straat is het juist een fijne hond in de omgang.
Ik hoor dat je in de buurt van Inge woont, dus als je daar bij haar op de vereniging ga kijken, zal je wel goed terecht komen.
Maar neem een vereniging waar je je prima bij voelt, die de tijd voor jou en je hond nemen en zeker ook waar je vragen kan stellen.
Ik heb helaas een verkeerde club gehad, het was maar 2 maanden, maar ze hebben een hoop fout geleerd aan onze Tibby en daar heb je meer dan 2 maanden voor nodig om het eruit te krijgen.
In ieder geval veel succes met het zoeken naar een vereniging en hopelijk horen we leuke verhalen en zien we mooie foto's het is echt een kei leuke sport om te doen.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
bedankt voor je bericht tibby, en ik ga zeker naar een club waar ik me goed voel!
Ik denk wel dat onze Bo dat heel leuk zal vinden, er is destijds door de fokker al gezegd dat is een goede. De vader van bo hoort volgens mij bij de top, dus het zit al in zijn bloed.
Maar ik denk dat als ik kan beginnen bo bijna 2 jaar is, is dit niet te oud om met ipo te beginnen?
Ik denk wel dat onze Bo dat heel leuk zal vinden, er is destijds door de fokker al gezegd dat is een goede. De vader van bo hoort volgens mij bij de top, dus het zit al in zijn bloed.
Maar ik denk dat als ik kan beginnen bo bijna 2 jaar is, is dit niet te oud om met ipo te beginnen?
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer: