Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scheren
Moderator: moderatorteam
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Scheren
Heeft hier iemand ervaring met het scheren van je hond?
Ik ga het komende week voor het eerst zelf doen. Het is elke keer weer een drama bij de trimsalon en Bobby hoeft nergens meer terug te komen, hahahhaha.
Affijn, ik weet wel zeker dat hij van mij zoiets wel toelaat, dus om hem een plezier te doen ga ik het proberen.
Ik heb een goede tondeuse besteld en als het goed is heb ik die woensdag binnen en kan ik aan de slag gaan.
Iemand nog tips en/of ervaringen?
Groetjes,
Anita
Ik ga het komende week voor het eerst zelf doen. Het is elke keer weer een drama bij de trimsalon en Bobby hoeft nergens meer terug te komen, hahahhaha.
Affijn, ik weet wel zeker dat hij van mij zoiets wel toelaat, dus om hem een plezier te doen ga ik het proberen.
Ik heb een goede tondeuse besteld en als het goed is heb ik die woensdag binnen en kan ik aan de slag gaan.
Iemand nog tips en/of ervaringen?
Groetjes,
Anita
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Hoi,
Ik heb eigenlijk geen tips voor je in die zin. Wel een vraag. Ben jij wel 's bij trimsalons geweest die met meer man rondlopen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jouw Bobby niet te behandelen is. De gekste draken kregen wij binnen, maar ze gingen allemaal prima verzorgd en goed behandeld de deur uit. Ben je met 2 of 3 man met een hond bezig. 2 die gelijktijdig ieder een kant trimmen en 1 die de hond afleidt. De keren daarna ging het steeds beter.
Even over het scheerapparaat; heb je een goeie speciaal voor honden? Die zijn nl. behoorlijk prijzig, zeker wat de koppen betreft. Moet je wel goed weten of je dit wilt blijven doen.
Misschien toch een tip; het lichaam scheren met de haargroei mee, de poten scheren tegen de haargroei in. Voorzichtig in de liezen en de hals. Letten op dubbele huid, goed uit elkaar trekken. Voor de eerste keer zou ik het koppie van je hond niet doen. Kun je beter bijeffileren evenals de staart, zou ik ook met de effileerschaar doen. De bovenkant van de voetjes ook niet scheren, moet je wel even bijknippen. Bij een hondenscheerapparaat (bv. Esculaep werkt kop 3 het lekkerst).
In de trimsalon is de volgorde scheren, wassen/drogen, en afscheren etc.
Zou in jouw geval niet eerst wassen, maar gelijk die tondeuse erover en klaar.
Ik wens je heel veel succes.
:
Ik heb eigenlijk geen tips voor je in die zin. Wel een vraag. Ben jij wel 's bij trimsalons geweest die met meer man rondlopen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jouw Bobby niet te behandelen is. De gekste draken kregen wij binnen, maar ze gingen allemaal prima verzorgd en goed behandeld de deur uit. Ben je met 2 of 3 man met een hond bezig. 2 die gelijktijdig ieder een kant trimmen en 1 die de hond afleidt. De keren daarna ging het steeds beter.
Even over het scheerapparaat; heb je een goeie speciaal voor honden? Die zijn nl. behoorlijk prijzig, zeker wat de koppen betreft. Moet je wel goed weten of je dit wilt blijven doen.
Misschien toch een tip; het lichaam scheren met de haargroei mee, de poten scheren tegen de haargroei in. Voorzichtig in de liezen en de hals. Letten op dubbele huid, goed uit elkaar trekken. Voor de eerste keer zou ik het koppie van je hond niet doen. Kun je beter bijeffileren evenals de staart, zou ik ook met de effileerschaar doen. De bovenkant van de voetjes ook niet scheren, moet je wel even bijknippen. Bij een hondenscheerapparaat (bv. Esculaep werkt kop 3 het lekkerst).
In de trimsalon is de volgorde scheren, wassen/drogen, en afscheren etc.
Zou in jouw geval niet eerst wassen, maar gelijk die tondeuse erover en klaar.
Ik wens je heel veel succes.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:

bo voor

bo na
yep ik scheer mijn mannetje altijd zelf, maar vergis je niet, het is niet "simpel' , er zijn al hele goede tips gegeven hierboven, doe het rustig aan, en begin op een hogere stand (ik neem idd aan dat je een hondentondeuse hebt) kijk idd heel erg goed uit bij de liezen, oksel en overige huid plooien, is erg akelig als dat verkeerd gaat

let er ook op dat , wanneer je een tijdje bezig bent, de tondeuse niet te warm word....is ook niet echt prettig voor de hond...
nou wil je nog meer tips, roep maar, succes
-
- Zeer actief
Mag ik vragen waarom jij dit hondje scheert?yamie schreef:
bo voor
bo na
yep ik scheer mijn mannetje altijd zelf, maar vergis je niet, het is niet "simpel' , er zijn al hele goede tips gegeven hierboven, doe het rustig aan, en begin op een hogere stand (ik neem idd aan dat je een hondentondeuse hebt) kijk idd heel erg goed uit bij de liezen, oksel en overige huid plooien, is erg akelig als dat verkeerd gaat![]()
let er ook op dat , wanneer je een tijdje bezig bent, de tondeuse niet te warm word....is ook niet echt prettig voor de hond...
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor dat magMaaike schreef: Mag ik vragen waarom jij dit hondje scheert?

daarnaast, en tja das persoonlijk, vind ik hem kort mooier hahaha, maar goed das dus bijkomstigheid....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou nee niet standaard, er kunnen redenen zijn waarom iemand zijn hond scheert, maar als het alleen om het gemak of de mooiigheid gaat, vind ik dat geen goede zaak, dan zeg ik, neem dan een ander ras, bij mij scheelt het weer mijn bo is geen rastbeast schreef:Worden Golden Retrievers ook geschoren? Bij ons in de buurt loopt iemand met een Golden Retriever en opeens was hij zijn volle haarbos kwijt! Lijkt nu net een Labrador......

vind een beetje gevaarlijk om te zegeen dat je met een 3 moet scheren en dat de poten tegen het haar groei in moet scheren.
Ja als je een hele kale hond wilt moet je dat zo doen,maar mischin wilt de vraagstelster geen kale hond.
En 3 tegen de haar in is gewoon kaal!!!!!!
en als je de poten tegen scheert met 3 maar de voetjes niet dan houd die toch giga sloffen toch aan(want met de efi krijgje het niet zo kort als met de scheer)
Hoeveel cm wil je het haar hebben?
ik zou toch naar een andere trimmer gaan proberen, want een hond scheren of knippen doe je niet zomar, toch een studie voor aanleg en vooral ervaring.
Maar goed wil jje het toch zelf doen begin met de grootste scheer kop, korter kan altijd haar kun je niet meer eraan plakken.
Ja als je een hele kale hond wilt moet je dat zo doen,maar mischin wilt de vraagstelster geen kale hond.
en als je de poten tegen scheert met 3 maar de voetjes niet dan houd die toch giga sloffen toch aan(want met de efi krijgje het niet zo kort als met de scheer)
ik zou toch naar een andere trimmer gaan proberen, want een hond scheren of knippen doe je niet zomar, toch een studie voor aanleg en vooral ervaring.
Maar goed wil jje het toch zelf doen begin met de grootste scheer kop, korter kan altijd haar kun je niet meer eraan plakken.
Met een driekop scheer je een hond absoluut niet kaal. En de poten scheer je toch echt van beneden naar boven tegen 't haar in. Wat ik wel vergeet erbij te zetten (toch wel belangrijk detail!) is dat de achterpoten tot aan de sprong tegen de haarrichting in worden geschoren. Dus het bovenbeen wordt wel met de haarrichting mee geschoren.lupa schreef:vind een beetje gevaarlijk om te zegeen dat je met een 3 moet scheren en dat de poten tegen het haar groei in moet scheren.
Dat is het mooiste effect om de hond gelijkmatig geschoren te krijgen.
Bij een hond die geen problemen geeft, kun je makkelijk de voetjes meescheren. Maar in dit geval zou ik dat absoluut niet doen. Het risico van plots inscheren bij een worsteling met de hond is eerder gebeurd dan met de effileer is mijn ervaring. En grote sloffen hou je er echt niet aan over, hoor. Kun je met de effileer net zo glad krijgen als je zelf wil.
Het enige waar ik wel met je in meega is dat je misschien wel moet beginnen met een wat grotere kop, 5 of 7. Dan kan je altijd zelf nog besluiten of je hem korter wil.
En ja, ook ik zou aanraden verder te zoeken naar een goeie trimsalon.
We hebben er niet voor niets voor geleerd.
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben inderdaad al bij een trimsalon geweest waar er drie mensen liepen. Ook dat was een blammage. Het heeft ook zeer zeker te maken met het verleden van Bobby en dat hij erg aan mij hangt. Zodra ik dus weg ga gaat de angst overheersen. Als ik er wel bij ben gaat het goed tot ze bij zijn kop komen. Affijn, ik wel niet dat mijn hond met bloeddoorlopen ogen van de tafel afkomt.
Dan probeer ik het dus liever zelf!
Ik heb in overleg met een heel goede trimster besproken welke tondeuse ik het beste kan gebruiken. Heb zelf gekozen voor de 3mm scheerkop, maar dat is een kwestie van smaak.
Ik ben van plan om Bobby eerst zelf te gaan knippen, zodat ik het meeste haar in lengte kwijt ben en daarna ga ik hem dus scheren.
We zullen zien waar het schip strand.......
In ieder geval bedankt voor de tiips tot nu toe
Dan probeer ik het dus liever zelf!
Ik heb in overleg met een heel goede trimster besproken welke tondeuse ik het beste kan gebruiken. Heb zelf gekozen voor de 3mm scheerkop, maar dat is een kwestie van smaak.
Ik ben van plan om Bobby eerst zelf te gaan knippen, zodat ik het meeste haar in lengte kwijt ben en daarna ga ik hem dus scheren.
We zullen zien waar het schip strand.......
In ieder geval bedankt voor de tiips tot nu toe

- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe ging het jou af de eerste keer dat je Bo zelf deed?yamie schreef:
bo voor
bo na
yep ik scheer mijn mannetje altijd zelf, maar vergis je niet, het is niet "simpel' , er zijn al hele goede tips gegeven hierboven, doe het rustig aan, en begin op een hogere stand (ik neem idd aan dat je een hondentondeuse hebt) kijk idd heel erg goed uit bij de liezen, oksel en overige huid plooien, is erg akelig als dat verkeerd gaat![]()

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja daar ging wel wat aan vooraf, ik heb zelf ook bij een trimsalon 'gewerkt' (heb geen trim diploma hoor)dus eerst goed kijken, daarna onder begeleiding oefenen, op meerdere rassen en vachttypes..JoviGirlAnita schreef:Hoe ging het jou af de eerste keer dat je Bo zelf deed?yamie schreef:
bo voor
bo na
met de 3 tegen noem ik het kaal.
tegen scheren hangt van de vacht af en van wat je wilt, dat bedoel ik te zeggen.
malthesertjes en enz enz scheer je niet tegen de haren in daar doe je een laag model bv. of een hoge model waar je de poten niet sceert maar in model knipt of je maakt een puppyknip.
Dus het hangt van de vacht af ik zou personlijk de hond die op de kleine foto zie dus niet tegen scheren, maar ja het is een kwestie van smaak :p:
de hond op de grote foto die moet je tegen het haar inscheren, voor de simpel reden dat het anders geen haar mee gaat(te glad).
in mijn trimsalon houden wel rekening met de verschillende vachten en ik wil alleen je maar waarschuwen dat een 3 mischin wel erg kort is.
maar jovi laat even weten hoe het gegaan is
tegen scheren hangt van de vacht af en van wat je wilt, dat bedoel ik te zeggen.
malthesertjes en enz enz scheer je niet tegen de haren in daar doe je een laag model bv. of een hoge model waar je de poten niet sceert maar in model knipt of je maakt een puppyknip.
Dus het hangt van de vacht af ik zou personlijk de hond die op de kleine foto zie dus niet tegen scheren, maar ja het is een kwestie van smaak :p:
de hond op de grote foto die moet je tegen het haar inscheren, voor de simpel reden dat het anders geen haar mee gaat(te glad).
in mijn trimsalon houden wel rekening met de verschillende vachten en ik wil alleen je maar waarschuwen dat een 3 mischin wel erg kort is.
maar jovi laat even weten hoe het gegaan is
Laatst gewijzigd door Gast op 13 jun 2004 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
quote Met een driekop scheer je een hond absoluut niet kaal. En de poten scheer je toch echt van beneden naar boven tegen 't haar in. Wat ik wel vergeet erbij te zetten (toch wel belangrijk detail!) is dat de achterpoten tot aan de sprong tegen de haarrichting in worden geschoren. Dus het bovenbeen wordt wel met de haarrichting mee geschoren.quote
?????? ligt het aan me of is dit tegenstrijdig????
tot aan de sprong tegen de haarrichting dus de bovenbeen wel met de haarricting??????????
als je een hond scheert tegen de haarrichting neem je de sprong niet mee omdat het haar daar al minimaal is.dus heeft geen nut om daar te scheren.
deze techniek die je beschrijft is bedoelt voor goldens, labradors, cavaliers enz enz en andere glad harig.
De gplden worden tegen het haar in geschoren omdat de mensen een labrador willen.
Ben niet me eens en ik weiger golden te scheren en labradors.
?????? ligt het aan me of is dit tegenstrijdig????
tot aan de sprong tegen de haarrichting dus de bovenbeen wel met de haarricting??????????
als je een hond scheert tegen de haarrichting neem je de sprong niet mee omdat het haar daar al minimaal is.dus heeft geen nut om daar te scheren.
deze techniek die je beschrijft is bedoelt voor goldens, labradors, cavaliers enz enz en andere glad harig.
De gplden worden tegen het haar in geschoren omdat de mensen een labrador willen.
Ben niet me eens en ik weiger golden te scheren en labradors.
Pardon? Waar heb jij 't over, zeg. Het tegen 't haar inscheren van de poten kun je op vooral Maltesers en Bouvier-achtigen en poedels toepassen, maar zeker ook op andere langharige rassen. Waar jij het nu over hebt is het in model zetten van een hond en daar gaat de vraag van de topicstelster niet over. Zij wil haar hond in z'n geheel scheren en dat is heel wat anders.
En hoe kom je er in godsnaam bij dat ik een voorstander ben van het scheren van Goldens en Labradors, of andere rassen die je normaal niet mag scheren. Daar ben ik juist fel tegenstander van, maar als zij 't zelf graag wil doen, moet ze dat zelf weten. Ik heb zelf ooit een Golden geweigerd die geschoren moest worden en ik weiger ook zeker Labradors. Wel voor het uitplukken, maar scheren is echt uit den boze.
Jij mag jouw mening hebben en iedere trimmer past andere technieken toe, maar wees wel to the point alsjeblieft.
En hoe kom je er in godsnaam bij dat ik een voorstander ben van het scheren van Goldens en Labradors, of andere rassen die je normaal niet mag scheren. Daar ben ik juist fel tegenstander van, maar als zij 't zelf graag wil doen, moet ze dat zelf weten. Ik heb zelf ooit een Golden geweigerd die geschoren moest worden en ik weiger ook zeker Labradors. Wel voor het uitplukken, maar scheren is echt uit den boze.
Jij mag jouw mening hebben en iedere trimmer past andere technieken toe, maar wees wel to the point alsjeblieft.
en waar lees je dat ik het over jou heb?????? 8O 8O
en heb ook nergens gelezen dat de vraagstelster de hond in zijn geheel wilt scheren
en natuurlijk kun je malthesertjes tegen de haar in scheren(of ze daar mooi van worden?) maar vindje het niet gevaarlijk om te zeggen tegen iemand die nog nooit een tondeuse heeft gehad in de hand"scheer alles tegen met de 3"?
en nog maals ik had het helemaal niet over jou!! ik heb alleen gezegd dat ik tegen het scheren ben van lab en goldens.
maar ik stop nu met deze discussie,
en heb ook nergens gelezen dat de vraagstelster de hond in zijn geheel wilt scheren
en natuurlijk kun je malthesertjes tegen de haar in scheren(of ze daar mooi van worden?) maar vindje het niet gevaarlijk om te zeggen tegen iemand die nog nooit een tondeuse heeft gehad in de hand"scheer alles tegen met de 3"?
en nog maals ik had het helemaal niet over jou!! ik heb alleen gezegd dat ik tegen het scheren ben van lab en goldens.
maar ik stop nu met deze discussie,
Laatst gewijzigd door Gast op 13 jun 2004 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dit is een aantwoordt op yami
de kleine foto bedoel ik de avater(de kleinen foto aan de linkerkant)
de grote foto bedoel ik jou hondje.
Als ik de kleine foto zie, vraag ik me af hoe de hond eruit gaat zien als je tegen scheert met een 3 , wat ga je dan met de hoofd doen?
ik weet het wel, maar weet de vraagstelster het? straaks heeft ze een zeerkorte(mag geen kaal zeggen :p: ) geschoren hond met een giga kop die erop geschroefd is :p:
Als ik de kleine foto zie, vraag ik me af hoe de hond eruit gaat zien als je tegen scheert met een 3 , wat ga je dan met de hoofd doen?
ik weet het wel, maar weet de vraagstelster het? straaks heeft ze een zeerkorte(mag geen kaal zeggen :p: ) geschoren hond met een giga kop die erop geschroefd is :p:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dan moet ik je toch even corrigeren, je schrijft dat het hondje op de grote foto (mijn bo) tegen de haren in geschoren moet worden, das niet waar, deze hond word altijd met de haren mee geschoren....lupa schreef:dit is een aantwoordt op yami

Hoi,yamie schreef:dan moet ik je toch even corrigeren, je schrijft dat het hondje op de grote foto (mijn bo) tegen de haren in geschoren moet worden, das niet waar, deze hond word altijd met de haren mee geschoren....lupa schreef:dit is een aantwoordt op yami
Even nog 1 reactie van mijn kant voordat er misverstanden ontstaan.
Het tegen 't haar inscheren is alleen voor de POTEN bedoeld, niet voor het lichaam zelf. Op de poten staat het haar dichter op elkaar en kun je goed in de randen van de elleboogpijp en kuitbeen komen. Scheren op zich is nog een hele techniek, dus als je niet zeker bent begin er dan alsjeblieft niet aan. En ga voor goed advies naar een trimsalon.

ik zeg niet dat Bo tegen geschoren moet worden, maar als je een 5 gebruikt en tegen scheert zal die mooier worden(dat is mijn mening), meesta; worden deze vachten dan tegen geschoren, dat bedoeld ik alleen maar!!!!
voor de rest herhaal ik wat ik al eerde gezegdt heb, vind gevaarlijk om te adviseren om met een 3 te gaan scheren!!!
vooral voor iemand die nooit een tondeuse in de hand heeft gehad en een hond die een hele andere vacht en bouw heeft dan bv BO.
als je de hond scheert met een 3 wat gaat jovi doen met de kop?
en zoals Golden al adviseert ga aub naar een trimmer voordat je voor verassingen komt te staan waar je ongelofelijk spijt van krijgt.
vermoeinde discussie zeg

voor de rest herhaal ik wat ik al eerde gezegdt heb, vind gevaarlijk om te adviseren om met een 3 te gaan scheren!!!
vooral voor iemand die nooit een tondeuse in de hand heeft gehad en een hond die een hele andere vacht en bouw heeft dan bv BO.
als je de hond scheert met een 3 wat gaat jovi doen met de kop?
en zoals Golden al adviseert ga aub naar een trimmer voordat je voor verassingen komt te staan waar je ongelofelijk spijt van krijgt.
vermoeinde discussie zeg

Ja Lupa i.d.d. vermoeiend. Ik reageer al haast nooit op dit soort vraagstellingen en het is ook de laatste kee dat ik 't doe.
Het is absoluut niet makkelijk om een hond zomaar even te trimmen, ook al lijkt scheren de makkelijkste optie. De techniek van 't scheren is ook nog een vak apart en nog moet alles in verhouding met 't lichaam staan.
Daar is ook ervaring met effileerwerk voor nodig om die proporties te verkrijgen. Er gaat niet voor niets een opleiding van een jaar aan vooraf en pas met 2 jaar mag je zeggen dat je enigszins ervaring hebt. Mijn mening blijft dan nog steeds dat als je weet dat je een trimhond hebt, stuur hem dan naar een deskundig iemand en ga er niet zelf aan prutsen. Ook al heb je een probleemhond, er zijn echt wel goeie trimmers die daar goed mee overweg kunnen.
Het is absoluut niet makkelijk om een hond zomaar even te trimmen, ook al lijkt scheren de makkelijkste optie. De techniek van 't scheren is ook nog een vak apart en nog moet alles in verhouding met 't lichaam staan.
Daar is ook ervaring met effileerwerk voor nodig om die proporties te verkrijgen. Er gaat niet voor niets een opleiding van een jaar aan vooraf en pas met 2 jaar mag je zeggen dat je enigszins ervaring hebt. Mijn mening blijft dan nog steeds dat als je weet dat je een trimhond hebt, stuur hem dan naar een deskundig iemand en ga er niet zelf aan prutsen. Ook al heb je een probleemhond, er zijn echt wel goeie trimmers die daar goed mee overweg kunnen.
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohjee, wat een tumult is hierover ontstaan......... ik voel me gewoon een beetje schuldig....... dat is dus NIET mijn bedoeling hoor!
Ik zal eerst even zeggen dat ik geen model in mijn hond wil. Behalve zijn kop. Ik wil wat wenkbrauwen laten staan en ook op zijn bekkie lang laten, dus als een Schnauzer ongeveer. Zijn staart ga ik ook echt niet kort maken, want dan is het net een rattenstaart. Die knip ik dus bij.
De laatste keer heb ik Bobby van de tafel gehaald toen zijn pootjes, koppie en staart nog geknipt moesten worden. Dat heb ik thuis gedaan en was best goed gelukt. Wie weet denken trimster daar anders over, maar ik had er in ieder geval een goed gevoel bij
.
Het is niet zo dat ik 'gewoon' even kies om mijn hond zelf te scheren hoor. Integendeel! Ik zou het veel liever hebben als ik hem gewoon naar de trimsalon kon brengen. Maar zoals ik al zei is dat echt een DRAMA. Ik wil niet dat Bobby met bloeddoorlopen ogen op die tafel staat en compleet buiten adem is en KAPOT van vermoeidheid is als hij thuis komt. Dat is niet mijn manier van met mijn hond omgaan. Jammer genoeg werkt het niet, dus dan zou ik toch een oplossing moeten vinden toch?
Bobby heeft erg veel last van de warmte, dus ik doe hem ook geen plezier als ik zijn haren lang laat.
Affijn, ik heb dus met een aantal mensen op de hondenclub gesproken die het ook zelf bij hun hond doen. Ze zeggen dat het de eerste keer behoorlijk zwaar is, maar dan het daarna makkelijker gaat. En eens moet voor mij ook de eerste keer zijn immers.
Bobby is gekruist met een Bouvier en Briard, maar zijn vacht heeft verreweguit het meeste weg van een Briard.
De keren dat Bobby is geschoren werd dat gedaan met een 3 mm. Dat vond ik het mooiste resultaat, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
De eerste trimster heeft Bobby zijn poten gewoon geschoren en dat ging goed. Ze knipte alleen rondom ff bij.
Nahja, ik wacht met smart op de tondeuse en ga uiteraard ff vertellen hoe het is gegaan.
En ik krijg ook nog een soort handleiding meegestuurd voor het scheren, dus het zou toch wel lukken????????????
Groetjes,
Anita
Ik zal eerst even zeggen dat ik geen model in mijn hond wil. Behalve zijn kop. Ik wil wat wenkbrauwen laten staan en ook op zijn bekkie lang laten, dus als een Schnauzer ongeveer. Zijn staart ga ik ook echt niet kort maken, want dan is het net een rattenstaart. Die knip ik dus bij.
De laatste keer heb ik Bobby van de tafel gehaald toen zijn pootjes, koppie en staart nog geknipt moesten worden. Dat heb ik thuis gedaan en was best goed gelukt. Wie weet denken trimster daar anders over, maar ik had er in ieder geval een goed gevoel bij

Het is niet zo dat ik 'gewoon' even kies om mijn hond zelf te scheren hoor. Integendeel! Ik zou het veel liever hebben als ik hem gewoon naar de trimsalon kon brengen. Maar zoals ik al zei is dat echt een DRAMA. Ik wil niet dat Bobby met bloeddoorlopen ogen op die tafel staat en compleet buiten adem is en KAPOT van vermoeidheid is als hij thuis komt. Dat is niet mijn manier van met mijn hond omgaan. Jammer genoeg werkt het niet, dus dan zou ik toch een oplossing moeten vinden toch?
Bobby heeft erg veel last van de warmte, dus ik doe hem ook geen plezier als ik zijn haren lang laat.
Affijn, ik heb dus met een aantal mensen op de hondenclub gesproken die het ook zelf bij hun hond doen. Ze zeggen dat het de eerste keer behoorlijk zwaar is, maar dan het daarna makkelijker gaat. En eens moet voor mij ook de eerste keer zijn immers.
Bobby is gekruist met een Bouvier en Briard, maar zijn vacht heeft verreweguit het meeste weg van een Briard.
De keren dat Bobby is geschoren werd dat gedaan met een 3 mm. Dat vond ik het mooiste resultaat, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
De eerste trimster heeft Bobby zijn poten gewoon geschoren en dat ging goed. Ze knipte alleen rondom ff bij.
Nahja, ik wacht met smart op de tondeuse en ga uiteraard ff vertellen hoe het is gegaan.
En ik krijg ook nog een soort handleiding meegestuurd voor het scheren, dus het zou toch wel lukken????????????
Groetjes,
Anita
Laatst gewijzigd door JoviGirlAnita op 14 jun 2004 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
- JoviGirlAnita
- Zeer actief
- Contacteer:
je kamt de ponny naar voren en vanaf de knobbel op de hoofd scheer je tot de aanzet van de staart, je volgd het haar dus de flanken gaan met het haar mee, poten scheer je ook mee(ik scheer mee, anderen scheren tegen) let daar op voor de lizen en het vel tussen flanken en poot dat is een gevaarlijk gebied om te scheren.
ik zou dan personelijk alles mee scheren ook de voetjes, daarna ga je ze rond maken met de voeten schaar.
Onder de bek(bij de hals aanzet) scheer je naar beneden ook dus tussen de poten, daarna til je een oor op en net onder het oor scheer je naar beneden richting schouderblad.
Hoofd als een schnauzer is gevaarlijk als je geen ervaring hebt want je moet dan scheren dicht bij de ogen en de mond hoeken, maar goed de lijnen zijn dan van af de oog hoek naar beneden naar de mond hoek zorg dat de bek dicht is(vergeet de tong niet binnen te laten houden),en let ign op voor de lip, die is heel makkelijk open te scheren!!!!!!!!!! strak houden.
nou ja dat is het een beetje ongeveer, kun je daarna een foto hier plaatsen, ben wel erg niuwsgierig geworden
ik zou dan personelijk alles mee scheren ook de voetjes, daarna ga je ze rond maken met de voeten schaar.
Onder de bek(bij de hals aanzet) scheer je naar beneden ook dus tussen de poten, daarna til je een oor op en net onder het oor scheer je naar beneden richting schouderblad.
Hoofd als een schnauzer is gevaarlijk als je geen ervaring hebt want je moet dan scheren dicht bij de ogen en de mond hoeken, maar goed de lijnen zijn dan van af de oog hoek naar beneden naar de mond hoek zorg dat de bek dicht is(vergeet de tong niet binnen te laten houden),en let ign op voor de lip, die is heel makkelijk open te scheren!!!!!!!!!! strak houden.
nou ja dat is het een beetje ongeveer, kun je daarna een foto hier plaatsen, ben wel erg niuwsgierig geworden