Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overgeven en ziek na Frontline Spot On pipet
Moderator: moderatorteam
Overgeven en ziek na Frontline Spot On pipet
Bobje vanochtend een pipet 10-20 kg in zijn nek gegeven....
Uren later ging hij steeds overgeven.
Hij piept nu en slaapt.
Nooit meer die rotzooi!
Ik had het al een tijd niet meer gebruikt maar zag nu 1 vlo springen en met de komende hete dagen.....
Ik dacht zo voor de zomer is het misschien tot wel goed.
iemand ervaring hiermee? Gaat dit vanzelf over?
Doet het gif dit???
Hij piept nu en slaapt.
Nooit meer die rotzooi!
Ik had het al een tijd niet meer gebruikt maar zag nu 1 vlo springen en met de komende hete dagen.....
Doet het gif dit???
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Vreemd, nog nooit meegemaakt zelfs niet met onze gevoeligste honden.
Heeft hij eraan kunnen slikken?
Hij is zwaarder dan 10 kilo ?? Dan lijkt het me toch goed. En je hebt het produkt al eens gebruik zonder problemen? Als je het eerder of vaker hebt gebruikt dan ik dat het toeval is met iets anders maar als je je er toch zorgen om maakt of dat het echt heftig is zou ik even de d.a. bellen.
Maria :E
Heeft hij eraan kunnen slikken?
Hij is zwaarder dan 10 kilo ?? Dan lijkt het me toch goed. En je hebt het produkt al eens gebruik zonder problemen? Als je het eerder of vaker hebt gebruikt dan ik dat het toeval is met iets anders maar als je je er toch zorgen om maakt of dat het echt heftig is zou ik even de d.a. bellen.
Maria :E
Hij is 11,5 kg. Flink uitgevallen Shih Tzu Maltheser hè
ik heb het echt in zijn nek gedruppeld tussen de schouderbladen op twee verschillende plaatsen, volgens mij kan ie daar helemaal niet bij.
Ik heb in ieder geval niet gezien dat ie er aan probeerde te likken.
Hij keek ook een beetje duf uit zijn ogen, maar vanavond knapte hij alweer op en zat in de gang naar zo'n zwierding met tennisbal te kijken :I
en dan weer naar mij.....
Nog wat met hem gespeeld, hij kreeg pas laat wat trek, toen een beetje brokjes gegeven, eerst 1/2 rijstwafel.
Het gaat dus wel beter. Op zich is het niet echt een gevoelig hondje, hij heeft zelden overgegeven alleen als ie een bot had gehad waar hij een stuk van af getrokken had een keertje. En hij is nu 1 jaar en 8 maanden dus :p:
Hij heeft wel sinds 3 dagen Energique......

ik heb het echt in zijn nek gedruppeld tussen de schouderbladen op twee verschillende plaatsen, volgens mij kan ie daar helemaal niet bij.
Ik heb in ieder geval niet gezien dat ie er aan probeerde te likken.
Hij keek ook een beetje duf uit zijn ogen, maar vanavond knapte hij alweer op en zat in de gang naar zo'n zwierding met tennisbal te kijken :I
en dan weer naar mij.....

Nog wat met hem gespeeld, hij kreeg pas laat wat trek, toen een beetje brokjes gegeven, eerst 1/2 rijstwafel.
Het gaat dus wel beter. Op zich is het niet echt een gevoelig hondje, hij heeft zelden overgegeven alleen als ie een bot had gehad waar hij een stuk van af getrokken had een keertje. En hij is nu 1 jaar en 8 maanden dus :p:
Hij heeft wel sinds 3 dagen Energique......
- Hugo
- Actief
Wanneer je de pipet van Frontline goed op brengt, dus haren uit elkaar en dan de pipet leegdrukken op twee plaatsen op zijn/haar schouderbladen is er niets aan de hand en kunnen ze er nooit bij komen.EvavT schreef:Hij heeft wel sinds 3 dagen Energique......
Wanneer je nu ook zegt dat hij ander voer heeft is het niet zo gek dat hij aan de diarree is, de hele darmflora wordt namelijk omgegooid en de ene hond is dan sneller aan de diarree dan de ander.

U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ja, ben ook wel benieuwd. Ik hou ook niet van al die chemische toestanden.EvavT schreef:linlin schreef:gewoon geen gif op je hond aanbrengen. nooit.
Wat gebruik jij als antivlo antiworm?????
Had pas een tekenband gekocht. Stinken dat ding. Hij hielp wel, maar ik heb hem weggegooid, vies chemisch goedje....
Maar ja...hij heeft nu wel veel last van teken....
- Roos
- Zeer actief
Incidentele bijwerkingen frontline spot on:
Kan inderdaad een reactie zijn geweest op de frontline of toeval/samenloop van omstandigheden.
Maar voor de zekerheid niet meer geven dus.
Ik gebruik het ook wel eens voor mijn honden en die hebben nergens last van gelukkig.
- locomotieproblemen
respiratoire effecten
excitatie
slaperigheid
braken
Kan inderdaad een reactie zijn geweest op de frontline of toeval/samenloop van omstandigheden.
Maar voor de zekerheid niet meer geven dus.
Ik gebruik het ook wel eens voor mijn honden en die hebben nergens last van gelukkig.

- felicia
- Zeer actief
wij hebben er ook nooit last van gehad met frontline, maar spuiten het erop ipv spot on, zodat we het beter kunnen regelen.
je schrijft dat je hond 11,5 kilo is, misschien was het een soort overdosis omdat ie voor honden van 10 tot 20 kilo is.
maar ik zou idd wat anders gaan proberen of overstappen op de spuitflacons van frontline.
je schrijft dat je hond 11,5 kilo is, misschien was het een soort overdosis omdat ie voor honden van 10 tot 20 kilo is.
maar ik zou idd wat anders gaan proberen of overstappen op de spuitflacons van frontline.
voor vlooien en teken zou je eventueel teetrea olie kunnen gebruiken.EvavT schreef:linlin schreef:gewoon geen gif op je hond aanbrengen. nooit.
Wat gebruik jij als antivlo antiworm?????
gebruik ik nu ook voor qyan omdat hij 2 maanden terug ook een reactie had op de frontline, werd erg sloom en kreeg ene kale plek waar ik de frontline had gebruikt.
met teetrea vind ik trouwens geen teken en met frontline had hij ze gewoon.
ontwormen weet ik geen alternatieven voor je, dat doe ik niet als het niet nodig is. ik laat iedere 3 a 4 maanden zijn ontlasting controleren (3 dagen achter elkaar, dus 3 dagen ontlasting om een zo goed mogelijk beeld te krijgen).
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Overgeven en ziek na Frontline Spot On pipet
Karzan werd ook altijd ziek van die druppeltjes. Ook overgeven.EvavT schreef:Bobje vanochtend een pipet 10-20 kg in zijn nek gegeven....
Hij piept nu en slaapt.
Nooit meer die rotzooi!
Doet het gif dit???
In het begin ging het wel maar hij kon er steeds slechter tegen.
- Noa
- Vaste gebruiker