Knoeppie is ongeveer 3/3,5 maand geleden loops geweest.
Nu denk dat ze schijnzwanger is, ook al is het dan vrij laat.
Een kleine maand geleden heeft de DA het nog gecontroleerd, toen was er nog niets aan de hand.
Net lag ze op de bank en zag ik dat er vocht uit haar tepels kwam, ik kneep in haar tepels en uit een aantal tepels kwam doorzichtig vocht.
Is Knoeppie schijnzwanger?
De dierenarts zei ons dat als ze schijnzwanger zou worden we moesten zorgen dat ze niet teveel (...) binnen krijgt (iets in haar voer, we zijn alleen vergeten wat..).
Verder hebben we geen last van haar/heeft ze geen last, ze is heel lief, en ja, iets feller maar niet zo erg dat we haar iets moeten geven tegen de schijnzwangerschap.
Weet iemand wat ze nu niet teveel binnen mag krijgen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is ze schijnzwanger?
Moderator: moderatorteam
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Is ze schijnzwanger?
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Is ze schijnzwanger?
als je het zeker weet waarom geef je haar dan geen homeopatische druppels? Als ze echt melk gaat geven en haar tepels zetten op kan ze er misschien wel last van krijgen.... je moet er in ieder geval niet aanzitten en ook niet toelaten dat ze zelf er aan gaat zitten likken... want dat versterkt alleen de schijnzwangerschap maar... ja kan dit voorkomen door kamferspiritus op de tepels te smeren....Knoeppie schreef:Knoeppie is ongeveer 3/3,5 maand geleden loops geweest.
Een kleine maand geleden heeft de DA het nog gecontroleerd, toen was er nog niets aan de hand.
Net lag ze op de bank en zag ik dat er vocht uit haar tepels kwam, ik kneep in haar tepels en uit een aantal tepels kwam doorzichtig vocht.
De dierenarts zei ons dat als ze schijnzwanger zou worden we moesten zorgen dat ze niet teveel (...) binnen krijgt (iets in haar voer, we zijn alleen vergeten wat..).
Verder hebben we geen last van haar/heeft ze geen last, ze is heel lief, en ja, iets feller maar niet zo erg dat we haar iets moeten geven tegen de schijnzwangerschap.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Re: Is ze schijnzwanger?
Dat aanzitten was eenmalig, om te kijken of het echt zo was.malinois schreef:als je het zeker weet waarom geef je haar dan geen homeopatische druppels? Als ze echt melk gaat geven en haar tepels zetten op kan ze er misschien wel last van krijgen.... je moet er in ieder geval niet aanzitten en ook niet toelaten dat ze zelf er aan gaat zitten likken... want dat versterkt alleen de schijnzwangerschap maar... ja kan dit voorkomen door kamferspiritus op de tepels te smeren....Knoeppie schreef:Knoeppie is ongeveer 3/3,5 maand geleden loops geweest.
Maar er komt dus geen melk maar doorzichtig vocht uit..
Die druppels gaan we dan toch maar halen, thanx.
Groetjes Michaëla en Knoeppie