Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebroken poot en stoeien met zware honden.
Moderator: moderatorteam
- FoN
- Actief
Gebroken poot en stoeien met zware honden.
7 weken geleden heeft mijn DD haar poot gebroken. Ze heeft er nu een ijzeren plaatje in en twaalf schroefjes om de boel aan elkaar te houden, en volgens de DA mag ze nu gewoon weer lekker rennen en doen, maar wel eerst eventjes weer langzaam opbouwen.
We hebben ook een Am. Bulldog, en die twee stoeiden altijd zoooooo wild... Ze smeten elkaar echt in't rond door enzo... De bulldog is uit logeren, zodat de DD goed kon herstellen van de breuk, maar wanneer kunnen we hem weer terug introduceren, of kunnen we dat beter helemaal niet doen..?
Ik ben zelf bang dat die poot het niet trekt, dat wilde gestoei en gedoe, en dat ze op de een of andere manier de boel beschadigd...
Kan dat of maak ik me weer es teveel zorgen..?
We hebben ook een Am. Bulldog, en die twee stoeiden altijd zoooooo wild... Ze smeten elkaar echt in't rond door enzo... De bulldog is uit logeren, zodat de DD goed kon herstellen van de breuk, maar wanneer kunnen we hem weer terug introduceren, of kunnen we dat beter helemaal niet doen..?
Ik ben zelf bang dat die poot het niet trekt, dat wilde gestoei en gedoe, en dat ze op de een of andere manier de boel beschadigd...
Kan dat of maak ik me weer es teveel zorgen..?
Het riesenschnauzer forum!
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze oudste golden heeft in 2000 ook haar poot gebroken. (ze is onder de auto gekomen en had een gecompliceerde breuk in haar voorpoot) Deze breuk is vast gezet met een plaat. Wij moesten haar 10 weken aan de lijn uitlaten. Ze mocht niet rennen of spelen. Na 10 weken mochten we de bewegingen wat verder uitbreiden. Wij hebben haar dus na 10 weken pas weer los gelaten, maar ook toen nog niet laten spelen met andere honden. Dit na een aantal weken pas weer toe gelaten. Onze golden is in Utrecht geopereerd en bovenstaande was dus advies van Utrecht.
Ik zou de twee honden van jou, denk ik nu nog niet met elkaar laten spelen. Probeer het uit te bouwen, eerst weer voorzichtig los, dan eens spelen met andere honden (niet te wild) en dan het contact langzaam opbouwen met je eigen hond.
Je kunt het natuurlijk ook even voorleggen aan je dierenarts dat je je toch enigzsinds zorgen maakt en hem vragen hoe dit op te lossen
Veel suc6 met je honden
Ik zou de twee honden van jou, denk ik nu nog niet met elkaar laten spelen. Probeer het uit te bouwen, eerst weer voorzichtig los, dan eens spelen met andere honden (niet te wild) en dan het contact langzaam opbouwen met je eigen hond.
Je kunt het natuurlijk ook even voorleggen aan je dierenarts dat je je toch enigzsinds zorgen maakt en hem vragen hoe dit op te lossen

Veel suc6 met je honden
- FoN
- Actief
Ik heb voor volgende week dinsdag een afspraak bij de da gemaakt, zal het dan eens met hem overleggen.
Ze speelt nu al wel met de twee kleine hondjes hier, maar dat gaat er ook heel voorzichtig aan toe. Los laat ik d'r alleen 15 minuutjes op een grasveld, laat 's nachts als er geen andere mensen en honden zijn, want ze moet echt d'r energie dan eventjes kwijt. En verder zijn het 5-minuten plaswandelingetjes, voor de deur.
Ik merk wel dat ze vreselijk gefrustreerd is dat ze niets mag en ook d'r energie nergens in kwijt kan, ze had ook vanaf 1 dag na de operatie al nergens meer echt last van, omdat alles aan elkaar was gezet en dus in feit de breuk weer gemaakt was, wilde toen al meteen weer spelen en doen...
Ze speelt nu al wel met de twee kleine hondjes hier, maar dat gaat er ook heel voorzichtig aan toe. Los laat ik d'r alleen 15 minuutjes op een grasveld, laat 's nachts als er geen andere mensen en honden zijn, want ze moet echt d'r energie dan eventjes kwijt. En verder zijn het 5-minuten plaswandelingetjes, voor de deur.
Ik merk wel dat ze vreselijk gefrustreerd is dat ze niets mag en ook d'r energie nergens in kwijt kan, ze had ook vanaf 1 dag na de operatie al nergens meer echt last van, omdat alles aan elkaar was gezet en dus in feit de breuk weer gemaakt was, wilde toen al meteen weer spelen en doen...
-
- Zeer actief
Ik zie dat Indy net 16 maanden is dus nog volop in de groei. Dan zou ik het zelf heel rustig gaan opbouwen want de botten moeten nog zolang mee en met die grote moet je toch extra voorzichtig zijn.
7 weken is wel wat aan de weinige kant om nu al te laten ravotten en rennen.
7 weken is wel wat aan de weinige kant om nu al te laten ravotten en rennen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- FoN
- Actief
Ik ben vandaag dus weer bij de DA geweest, er zijn weer 2 foto's gemaakt en alles is perfect geheeld. Ze mag, in de loop van de tijd, de stoeipartijtjes weer gaan opbouwen, maar wel langzaamaan... De bulldog blijf nog even uit logeren, half July verhuizen we, en dan gooien we het hele zootje weer bij elkaar. Vandaag dus, met toestemming DA naar 't strand geweest, kijken of ze zwemmen wilde, maar daar voelde ze (verrassing!) helemaal niets voor, ze heeft een rondje gerend op't zand, en is toen in de schaduw blijven liggen: / 't Was natuurlijk ook veel te heet, dus niet gek ook, maar we hadden gehoopt dat ze wat zou zwemmen of waden, om de spieren weer wat op te bouwen.
Achteraf hoor je dan wat de DA dacht toen ze binnen gebracht werd...
Voor de foto gemaakt was toen de DA alleen de boel van buiten had gezien was ie er van overtuigd dat ze zou moeten worden ingeslapen... Na het zien van de 1ste foto dacht ie dat 't gewricht geraakt was, maar dat ze alles wel aan elkaar zouden kunnen knutselen maar binnen 2 jaar tijd kreupel zou zijn door de arthritis, en toen ie de 2de foto zag zag ie dat 't gewricht net gemist was, maar dat het niet 1 mooie breuk was, maar een verzameling losse stukjes bot... Hij had er iig niet veel vertrouwen in, maar was heeel tevreden over het resultaat, ook zoals ze nu loopt en alles, hij had zelf evrwacht dat ze nog wat stijfjes zou lopen enzo, maar ze huppelt weer echt... De foto's waren perfect, alles was precies goed geheeld, zelfs 't kuitbeentje waar ze niets aan gedaan hadden.
Over een jaar mogen alle schroefjes en plaatjes en dingetjes er weer uit, we beginnen maar vast weer te sparen
En ze willen ons pas over een jaar weer terug zien. Laten we 't hopen...
Achteraf hoor je dan wat de DA dacht toen ze binnen gebracht werd...
Voor de foto gemaakt was toen de DA alleen de boel van buiten had gezien was ie er van overtuigd dat ze zou moeten worden ingeslapen... Na het zien van de 1ste foto dacht ie dat 't gewricht geraakt was, maar dat ze alles wel aan elkaar zouden kunnen knutselen maar binnen 2 jaar tijd kreupel zou zijn door de arthritis, en toen ie de 2de foto zag zag ie dat 't gewricht net gemist was, maar dat het niet 1 mooie breuk was, maar een verzameling losse stukjes bot... Hij had er iig niet veel vertrouwen in, maar was heeel tevreden over het resultaat, ook zoals ze nu loopt en alles, hij had zelf evrwacht dat ze nog wat stijfjes zou lopen enzo, maar ze huppelt weer echt... De foto's waren perfect, alles was precies goed geheeld, zelfs 't kuitbeentje waar ze niets aan gedaan hadden.
Over een jaar mogen alle schroefjes en plaatjes en dingetjes er weer uit, we beginnen maar vast weer te sparen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Hughy
- Zeer actief
er is toch wel nog een optie? : verbieden te stoeien. direkt ingrijpen als ze willen gaan stoeien en ze afleiden....
Hughy had weken geleden een ontsteking in zijn elleboog, dus ze mochten van ons ook niet stoeien, of samen rennen. Wat nog moeilijker voor Hughy was, dat hij ook niet het water in mocht.
Hughy had weken geleden een ontsteking in zijn elleboog, dus ze mochten van ons ook niet stoeien, of samen rennen. Wat nog moeilijker voor Hughy was, dat hij ook niet het water in mocht.