Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Antiloopsheidprik en schijnzwangerschap
Moderator: moderatorteam
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Antiloopsheidprik en schijnzwangerschap
Kan een teef schijnzwanger worden na een antiloopsheidprik? Ik heb sinds een week een herplaatser in huis die van de vorige eigenaar zo'n prik gekregen heeft. Volgens haar is dat nu zo'n 5 weken geleden. Maar nu komt er melk uit de teef haar tepels. Is dat normaal?
Groetjes van Charlotte

- laro
- Actief
Het is niet normaal, meestal komt dat alleen voor als de prik niet op het juiste moment gegeven is. Hij moet precies tussen de loopsheden in en ze zat er dan toch al te dicht tegenaan denk ik!
Die prikken zou ik trouwens niet meer laten geven hierna hoor, ze zijn erg slecht! Ze kunnen er eerder melkkliergezwellen en baarmoederontsteking, suikerziekte en ook spuit plekken van krijgen.
Probeer haar maar zoveel mogelijk af te leiden met uitlaten en spelletjes, dan is de schijnzwangerschap vaak eerder over!
:
Die prikken zou ik trouwens niet meer laten geven hierna hoor, ze zijn erg slecht! Ze kunnen er eerder melkkliergezwellen en baarmoederontsteking, suikerziekte en ook spuit plekken van krijgen.
Probeer haar maar zoveel mogelijk af te leiden met uitlaten en spelletjes, dan is de schijnzwangerschap vaak eerder over!

- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Nee, we laten haar de volgende keer lekker loops worden. Bloedvlekken stinken minder dan die melkdruppels die daarna zuur worden!laro schreef:Het is niet normaal, meestal komt dat alleen voor als de prik niet op het juiste moment gegeven is. Hij moet precies tussen de loopsheden in en ze zat er dan toch al te dicht tegenaan denk ik!
Probeer haar maar zoveel mogelijk af te leiden met uitlaten en spelletjes, dan is de schijnzwangerschap vaak eerder over!:

Groetjes van Charlotte

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maar dat wil niet zeggen dat ze niet schijnzwanger wordt als ze gewoon loops wordt...Sjalot schreef:
Nee, we laten haar de volgende keer lekker loops worden. Bloedvlekken stinken minder dan die melkdruppels die daarna zuur worden!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
O ja, natuurlijk!malinois schreef:maar dat wil niet zeggen dat ze niet schijnzwanger wordt als ze gewoon loops wordt...Sjalot schreef:
Nee, we laten haar de volgende keer lekker loops worden. Bloedvlekken stinken minder dan die melkdruppels die daarna zuur worden!

Nou ja dan maar bloedvlekken en melkvlekken.
Ik wil haar als het even kan niet castreren.
Ramyra is gecastreerd omdat ze tepelontstekingen kreeg na haar loopsheid, maar die is nu wel incontinent en na een buikoperatie bleek dat haar darmen en maag verkleefd te zijn. Waarschijnlijk ten gevolgen van die castratie.

Groetjes van Charlotte

- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
- laro
- Actief