Dat overdadig gras eten, zeker dat hysterische is toch een vorm van stress.
Jackie, mijn boerenfoxje doet dat de laatste jaren ook. Hij mag het niet, maar hij is zo razendsnel dat ie al weer een hap genomen heeft voordat je hem kunt corrigeren. En als ik hem dan corrigeer doet ie het juist.
Hij heeft ook zijn hele leven al gras gegeten en hij heeft er geen last van, ligt waarschijnlijk ook aan zijn uiterlijk, het is een echt koe, hij geeft alleen geen melk

Maar het is de laatste jaren wel erger geworden. Bij hem is het een combi van Toby, die te dominant voor hem is en toch ook een beetje het kwijtraken van grip op zijn omgeving door de ouderdom.
Nel, als ze al zoveel gras eet zou ik haar niet ook nog spercieboontjes geven, dat is dus dubbelop vezels zonder inhoud.
Heeft ze heel erg veel last van haar nieren? Want wellicht kun je daar toch nog eens naar laten kijken. Wellicht dat ze toch bepaalde dingen wel mag eten: stukjes gedroogde lever, pens, en dergelijke. Dan kun je haar toch eens wat anders geven en dat zou op haar nieren geen negatieve werking hoeven te hebben.
Maar ik zou daarnaast ook eens uitzoeken waar dat hysterische vandaan komt. Want wellicht dat het hysterische gedrag, haar nieren en het graseten heel veel met elkaar te maken hebben.
Wellicht dat je eens kunt gaan praten met Tannetje Koning, holistisch dierenarts
http://www.holistischedierenartsen.nl/p ... onlijk.asp
Want het klinkt alsof je dalmaatje gewoon niet lekker in haar vel zit.
Succes.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby