Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bloed en 'weefsel' bij braaksel..(vervolg)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

felicia
Zeer actief

bloed en 'weefsel' bij braaksel..(vervolg)

Ongelezen bericht door felicia »

Hoi allemaal,

ik vond net boven op de slaapkamer kots met bloed en stukjes weefsel ofzo erin...we proberen de dierenarts nu te bereiken maar die neemt (nog) niet op... wat kan dit nu zijn?
ik weet ook niet of het alva of ayka is..
alva wilde gisteren al niet eten en is erg zwakjes dus zij kan het zijn..
ayka is erg zwak op haar maag en kotst snel..dus zij kan het ook zijn alleen ze is erg levendig..

nog iets, ze hebben gisteren wormenpillen gehad. kan het daarvan zijn?

ik maak me toch echt zorgen hierover..wat denken jullie?
(ik ga trouwens om 2 uur naar de DA ze namen net op)
Laatst gewijzigd door felicia op 26 mei 2004 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

zou idd van de wormen kunnen zijn,
als ze een behoorlijke wormbesmetting hebben kan het er ook via de voorkant uitkomen als de pillen hun werk doen (hoeft niet alleen via de ontlasting)
zeker als je zegt stukjes weefsel, kunnen dat natuurlijk stukje worm zijn

zou het braaksel ff bewaren en bij de DA langs brengen en verder de honden ff goed in de gaten houden
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja wormen kan zeker en van de ontworming kunnen ze ook zeker braken.
Kan het iets zijn wat ze ergens hebben gegeten? In de tuin ofzo? het hoeft niet van de hond zelf te zijn hoor.
Sterkte en Beterschap (neem braaksel maar mee naar de DA)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
felicia
Zeer actief

hoi,

bedankt voor de reacties!
ik ben geweest en het was alva geweest die had gekotst ayka was er veel te levendig voor (at ook graag de brokjes die de dierenarts gaf :mrgreen: ), we hebben idd wat braaksel meegenomen, maar dat hoefde ze niet te zien..
ze had niks gezegd over stukjes worm, maar dat het waarschijnlijk een infectie was of "samenloop van omstandigheden" ze had geen koorts, maar wel een gevoelige buik..
ze heeft een misselijk onderdrukkend middel gehad en wordt nu op een dieet van rijst met kip gezet.. als het vrijdag nog steeds niet goed is gaan ze fotos van de buik maken.
misschien zijn het idd stukjes worm geweest? alleen ik kan me niet voorstellen dat ze zo erg besmet zou zijn, omdat we ze altijd geregeld ontwormen..naja ik hoop dat het maar snel over gaat. en we vrijdag niet terug hoeven.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zal duimen dat het met een sisser afloopt! :ok:
Vanmiddag las ik de titel van de topic en dacht meteen ''ja duh :roll: wat nu? natuurlijk direct naar de dierenarts'', maar toen ik de topic las, zag ik al dat je meteen contact had opgenomen ;) :mrgreen:

Sterkte en hopelijk valt het allemaal mee!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
felicia
Zeer actief

Stang schreef:Ik zal duimen dat het met een sisser afloopt! :ok:
Vanmiddag las ik de titel van de topic en dacht meteen ''ja duh :roll: wat nu? natuurlijk direct naar de dierenarts'', maar toen ik de topic las, zag ik al dat je meteen contact had opgenomen ;) :mrgreen:

Sterkte en hopelijk valt het allemaal mee!
haha ja de titel was een beetje ongelukkig gekozen :mrgreen:, maar het gaat nu gelukkig een stuk beter met r..ze heeft vanavond al wat rijst met kippebouillon gehad en alles binnengehouden..(de andere honden zijn ook gelijk verwend)
phoe je schrikt toch wel hoor. ik dacht gelijk als het nu maar niet een maagzweer of gezwel is ofzo..omdat ze ook al wat ouder is en eigenlijk is ze nooit ziek..
Afbeelding
felicia
Zeer actief

het ging dus weer slechter met alva en vanavond had ze eerst gedrukt, waarna er een soort plas met stukjes weefsel en bloed erin uit de anus kwam (soort kots alleen uit de anus).. wij dus weer naar de dierenarts (een hele ervaren man) geweest en wat blijkt: Alva is besmet met het Coronavirus en heeft "schaafwonden" in haar maag en darmen..vandaar dat het ook met braaksel en met de ontlasting meekwam. Het verklaart ook gelijk de stukjes weefsel..dat zouden darmvlokken en stukjes maag zijn geloof ik.

We moeten nu 4 keer per dag rijst geven met speciaal voedsel en dit 1 tot 2 maanden aanhouden.. dan moet het over zijn, hij zei ook dat het op dit moment heerst.. pff ik ben in ieder geval blij dat er nu tenminste een diagnose is gesteld en hoop dat het straks over 2 maanden over is..
hopelijk loopt het alsnog met een sisser af..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”