Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Gewoon' ziek worden?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

'Gewoon' ziek worden?

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb steeds vaker het gevoel dat een huisdier niet meer ziek mág worden.
Bij het minste geringste kuchje wordt kennelhoest erbij gehaald ..............
Overgeven/diarree ............dieet!!!!!!!!!!!!,
2 dagen kreupel ......... HD, patella, ED?????????????

Ik ga met mijn kinderen ook niet om het minste geringste naar de huisarts, waarom dan wel naar de dierenarts??
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Sommige mensen voelen zich dar beter bij. Zelf ben ik geen renner en als ik ren dan is het ook echt nodig :mrgreen:
Af en toe denk ik ook wel eens van jee, daar ga je toch niet voor naar de dieenarts maar aan de andere kant denk ik dan ach, ze kijken in elk geval goed naar de hond om.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ik stap ook niet zo snel naar de DA , alleen als ik het echt niet vertrouw . Maar als er 1 erge pijn heeft ,dan sta ik gelijk bij hem op de stoep , ook al is het midden in de nacht. Doggen geven niet zo snel aan dat ze pijn hebben , dus als ze dat wel doen , kan je er haast zeker van zijn , dat het iets ergs is ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik ga ook niet snel naar de huisarts met de kinderen, maar die kunnen praten en dieren niet.
Ik denk dat men zelf heel goed kan aanvoelen of het ernst is of niet met je hond. Als ik iets niet vertrouw ga ik naar de DA, liever een keer te veel dan een keer te weinig.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

in het begin zat ik elke maand wel bij de da, maar dat leer je wel af.
Afbeelding
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

het ligt er aan wat je ervaringen zijn. Wij hebben duidelijk afgeleert om te zeggen al is het morgen nog zo gaan we naar de DA. We hadden een jong katje en die was een dagje ziek overgeven diaree de hele rimram. Dus me ouders al is het morgen nog zo gaan we naar de DA. De volgende morgen kwam dus niet meer. Het katje was overleden. Nou en daarna kijk je uit hoor. Je wilt niet nog een keer zo'n kleine lieverd verliezen. Dus al loopt breezer mank even naar de DA. deze keer was het dan niks (ze moest toch haar inentingen dus we moesten toch naar de DA) maar we zijn gewoon voorzichtiger geworden. Natuurlijk bij lassie is het meer van je hebt natuurlijk ouderdomkwaaltjes dus dan kijk je het eerst even aan.
doggies for ever
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is (afkloppen!!) een gezonde hond. Als zij dus ergens last van heb, hou ik het in de gaten.
Tot nu toe ben ik alleen nog bij de DA geweest voor haar jeuk (elke jaar, 3 jaar lang) en eenkeertje voor een bultje.

Ik ga liever een keer teveel naar de dokter, dan dat het te laat is!
Maar eerlijk gezegd, vraag ik het eerst op het forum. En dan pas maak ik echt een afspraak
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Ik heb inmiddels veel ervaring opgedaan en veel over medische zaken (boeken) bij o.a. honden gelezen omdat ik dit intressant vind, dus ook mij zul je niet zo snel naar de DA zien rennen mits de hond geen tekenen van pijn vertoont.

Maar kennis kun je alleen vergaren door er aan deel te nemen.
Die mensen die (zoals jij aangeeft) met een kuchje al bij de DA staan en daar te horen krijgen dat het een kriebeltje in de keel was zullen dat ook geen tweede keer meer doen.

En ik vind de andere twee voorbeelden die je aandraagt nou niet echt goede voorbeelden!

Want diaree cq overgeven kan duiden op dat de maagwand geirriteerd is en de beste remedie daarbij is bij een volwassen hond 24 uur vasten en bij een pup licht verteerbaar voedsel te geven... een soortement van dieet dus, zodat de maagwand of darmen de kans krijgen om zonder te hoeven werken (het verteren van voedsel) zich kan herstellen.

En sorry ook al ben ik dan geen paniekeend KWAAK :mrgreen: Als een van mijn honden twee dagen kreupel loopt en ik de pijn er binnen een dag niet uitgemasseerd krijg dan zit ik dus ook bij de DA.
Goed ik denk dan niet meteen aan het ergste zoals HD e.d. Maar ik laat er wel ff een arts naar kijken. Een hond die namelijk al twee dagen kreupel loopt en wat door de baas "verwaarloost" wordt daar bij kan de keupelheid na enkele dagen weer overgaan... maar de kreupelheid kan kan zelfs na jaren weer terugkomen in ergere mate.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ik volg meestal m'n gevoel en dat werkt voor mij prima.
Bij pijn heb je geen keus en ga je, meteen maar de rest wil ik zelf ook nog wel 't een en ander inzetten. Maar ik ken m'n grenzen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”