Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Immunologische reactie op honddolheidsenting????

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Immunologische reactie op honddolheidsenting????

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Hoi,

Iemand('s hond :tong: ) hier al eens last van gehad??
Bas dus wel(vlgs de dierenarts) bij de tweede enting.
Ben benieuwd of het vaker voorkomt en wat de klachten dan zijn en wat het jaar erop(andere entstof) en of dat niet die reactie geeft???????? :piew

Groetjes,

Nanda, bas en gossa
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn eerste hond Floor, heeft toen een heel ernstige reactie op de hondsdolheidenting gehad. Schuim op de bek, wegdraaiende ogen en door de poten zakken. Het is nu al bijna 30 jaar geleden, maar ik zie het nog zo voor me, ik dacht echt dat m'n hondje dood ging. We zijn toen 's nachts nog naar de dierenarts geweest, waar hij een tegeninjectie heeft gehad. Hierna heb ik hem niet meer tegen hondsdolheid laten enten, dus ik weet niet wat een tweede enting doet.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier krijgen ze nooit meer rabies , bij ons ging Eagle een jonge dog dood een uur na de enting :cry: .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

hoi,

We willen graag naar frankrijk op vakantie en dan is de rabiës enting helaas verplicht :twisted: .

Maar na deze verhalen riskeer ik het dan liever niet en blijf dan volgend jaar lekker in eigen land :pffff: .

Wat ik dan wel raar blijf vinden is dat het dan pas bij de tweede enting gebeurd.
Bas kon ineens s'ochtends niet meer op zijn achterpoten staan(een week na de enting), direct naar de dierenarts, maar met pijnstillers/ontstekingsremmers was het de volgende dag al veel beter :ok: .

groetjes,
Nanda, Bas en Gossa
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

vuilnisbas schreef:hoi,

We willen graag naar frankrijk op vakantie en dan is de rabiës enting helaas verplicht :twisted: .

Maar na deze verhalen riskeer ik het dan liever niet en blijf dan volgend jaar lekker in eigen land :pffff: .

Wat ik dan wel raar blijf vinden is dat het dan pas bij de tweede enting gebeurd.
Bas kon ineens s'ochtends niet meer op zijn achterpoten staan(een week na de enting), direct naar de dierenarts, maar met pijnstillers/ontstekingsremmers was het de volgende dag al veel beter :ok: .

groetjes,
Nanda, Bas en Gossa
Vraag je DA om een bewijs dat hij de enting heeft gehad ,zonder dat hij hem geeft , hij kan de vloeistof toch de lucht inspuiten ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

jip007 schreef:
vuilnisbas schreef:hoi,

groetjes,
Nanda, Bas en Gossa
Vraag je DA om een bewijs dat hij de enting heeft gehad ,zonder dat hij hem geeft , hij kan de vloeistof toch de lucht inspuiten ;)
een dierenarts doet dit niet zomaar..als jullie dierenartsen weten die dit wel doet stuur mij maar een pb!!
Ik zoek ze.
alleen als een hond niet meer geent mag worden i.v.m ziekte zijn ze bereid om een verklaring af te geven [moeten ze wel!]of bovenstaande wel te doen ;)
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet niet ogf die van mij het zou doen, ik denk het wel. hij heeft ook de datum verandert odat wij niet wisten dat het minimaal 30 dagen van te voren moest. wij waren 11 dagen van te voren bij hem en hij heeft de datum anders gezet
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Dit wist ik dus niet. Wij gaan over een week of twee naar belgie en tommie heeft ook een rabies enting gehad. Hoe groot is het risico dat je hond in het buitenland ook daadwerkelijk hondsdolheid oploopt?
Con
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Con »

Mijn tweede hond (toen nog een pup, de derde enting) raakte in shock op een cocktailenting. Een flinke shock!!
Ze heeft een paar tegen-entingen gehad en alles is goed gekomen.

Ik was dus bang toen ze dit jaar het weer zou krijgen, maar gelukkig niet!
Ze was wel een beetje misselijk, maar gelukkig geen shock.

Het kan liggen aan de vloeistof waar de enting in zit. Het is moeilijk te achterhalen, mits de fabrikant onlangs de samenstelling heeft gewijzigd.
Als er dan ook meer gevallen bekend zouden zijn, kan het daar aan liggen.
Maar als dat niet zo is, is het moelijk te achterhalen.

In ieder geval bij de volgende enting even je dierenarts er op wijzen en een kwartiertje nablijven in de wachtkamer bij de dierenarts, voor het geval dat...
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Mijn hond reageert zeer heftig op entingen, reden waarom ik alleen nog maar Rabies geef (ivm reizen naar Frankrijk).

Wat erg goed helpt (en mijn hond heeft nu dus geen reakties meer op de enting!!) is een Thuja-kuurtje, te beginnen 3 tot 4 dagen voor de enting, en dit vol te houden voor 3 dagen na de enting.

Thuja oertinctuur ( 2 tot 3 maal daags 5 druppels, afhandelijk van de grootte van de hond) is te koop bij de drogist of reform zaak, van het merk VSM.

Peet
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”