Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vage klachten, wat te doen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

memo
Actief

Vage klachten, wat te doen?

Ongelezen bericht door memo »

Hoi,

ik zit een beetje met Mees. Hij is niet helemaal lekker en ik zit te dubben of ik nu wel of niet naar de dierenarts moet gaan...
Maandag kon/wilde hij zijn staart niet optillen en toen ik het bekeek kwamen er druppels anaalkliervocht uit. Ik ben toen meteen naar de dierenarts geweest en die heeft het zaakje bekeken en uitgeknepen. Ze wilde geen antibiotica geven in eerste instantie, omdat het er helemaal niet ontstoken uitzag (mooi roze allemaal) en het anaalvlocht ook (behalve dat er wat bruine stukjes inzaten). Mees heeft de rest van de dag nog last gehad en leek midden op zijn staart een plek te hebben waar het pijn deed. De volgende dag echter was alles over en had hij geen problemen...alles prima dus. Woensdag had hij 1 keer diarree en daarna weer goede ontlasting en heeft hij slijn gekotst. Donderdag alles prima, niks gemerkt...alleen vandaag tilt hij zijn staart weer niet op (pas halverwege wandeling van uur begon hij hiermee) en zijn ontlasting ging van hard naar drek... Hij heeft gisteren zoals elke week Carnibest gehad en vanmorgen weer. Dag ervoor Duck, dagen daarvoor Cavom...zijn anus ziet er nog steeds mooi roze uit net als de directe omgeving, is alleen beetje viezig (maar kan van diarree komen). Zijn staarthuid is ook roze, alleen zitten er op sommige plekken oude minikorstjes...

Wat denken jullie, toch maar naar dierenarts?

bedankt alvast voor het meedenken!

Marije
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Heb je zijn temperatuur al eens gemeten. Verder denk ik dat je te veel met het voer varieert. Dan weer Carnibest, dan weer Duck en daarvoor Cavom. Persoonlijk denk ik dat je het bij een bepaald voer, of dat nu brokken of vlees is, moet houden.
Drinkt hij voldoende?
Mijn hond is ook wel eens wat minder in zijn hum, niet willen eten. Ik bekijk het meestal en het gaat vanzelf weer beter.
Ze krijgen bij mij alleen maar vlees van een bepaald vast merk.
succes met Mees
Nog even over die staart, het kan zijn dat hij hem heeft gekneusd, of ergens hard tegen aan geslagen heeft. Kan je je dat herinneren?
Laatst gewijzigd door Sisboo op 07 mei 2004 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als gevarieerd eten nog nooit eerder voor problemen heeft gezorgt kan ik me niet voorstellen dat dit nu ineens het probleem is. Of je moet hier net mee begonnen zijn.
De klachten (zoals het niet meer optillen van de staart) komen me niet bekend voor, durf ook geen advies te geven.
Als je goed contact heb met de DA zou ik die even bellen, misschien heeft die een idee wat het kan zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”