Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wagenziek

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

angeleye
nieuw lid

wagenziek

Ongelezen bericht door angeleye »

Beste vrienden,

wij zouden graag eens geregeld met onze honden naar een ver bos gaan om goede wandelingen te kunnen maken,
maar van zodra onze jongste pup in de auto komt begint zij al zenuwachtig te worden.
en na tien minuten hebben we weer prijs,
dan heeft ze weer gekotst :?
ook al hebben we geprobeerd om wat te wachten met het eten tot na de rit maar ook dit heeft hetzelfde resultaat.
we nemen ze nu ongeveer al een maand s'avonds mee in de auto om eens blokje om te rijden maar elke keer hebben wij prijs :jank:
weet er iemand nog een heel goed middeltje om dit te kunnen afleren??
wij zijn een beetje ten einde raad en we willen zo graag eens wat verder rijden om naar een groot bos te gaan :cry2:

ps elke keer als we het proberen staan de ramen een klein beetje open

groetjes vanwege tochca en angel
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sam gaf standaard na een kwartier over.

mij is ooit verteld dat dit een stresssignaal is.

daarbij is mij toen verteld dat je eigenlijk zolang door moet rijden totdat er niks meer is om over te geven.

dit zou aan de hond laten zien dat hij ook zonder overgeven niet doodgaat in de auto :mrgreen:

dat vond ik een beetje zielig en ik heb hem een reispilletje gegeven en ben naar belgie gegaab (2 uur rijden) onderweg 1x gestopt.

door het pilletje heeft hij natuurlijk niet overgegeven, maar om nou bij elk ritje die hond vol pillen te duwen...

terugweg ook nog pillen gegeven..

en sindsdien kan ik uren autorijden en hij doet niks meer. het heeft dus geholpen.

laten zien dat het ook kan zonder overgeven en bij mij was het toen over

succes!
Afbeelding
angeleye
nieuw lid

pilletje

Ongelezen bericht door angeleye »

hartelijk bedankt voor je reactie,

ik heb dat nog nooit gehoord van zo'n pilletje tegen wagenziekte,
en ben blij dat er toch 1 remedie is.
kan je die pilletjes zo gaan halen bij de apotheker en wat kosten ze ongeveer?
nietdat ik dit elke keer ga doen, want ga dat zeker eens proberen om gewoon te blijven rijden... ;)
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Beste manier is om niet te reageren en gewoon leuke dingen gaan doen met de auto.Soms kan het heel duren voor het over gaat,bij onze reu ruim een jaar of misschien wel langer,weet ik niet meer zo goed.Die was wel echt reisziek,want ook uren daarna was hij nog sloom.Je hebt ook honden waar het echt tussen de oren zit,die zijn eigenlijk vanaf het moment dat ze uit de auto komen het meteen kwijt.
In nederland wordt er inderdaad Primatoer gegeven,gewoon bij drogist of apotheker te koop,weet niet wat daarvoor bij jullie is.Niet vergeten dat het toch zeker wel een uur inwerktijd heeft.
Zelf hebben we allerlei pillen en truckjes geprobeerd,niks hielp,dus toen maar gewoonblijven rijden en opruimen,die van ons poepte er ook nog bij in het begin.Dit loste we op door na een minuut of 10 te stoppen en uit te laten,dat hielp de auto wat schoner te houden.
Veel succes en gewoon naar dat lekkere bos gaan en niet reageren op gekwijl en gekots.

Gr. Christa
kirstenroos
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kirstenroos »

wij hebben 3 honden en alldrie zijn ze wagenziek :?
wij houden er altijd erg veel rekening mee bv als we weten dat we ergens naartoe gaan met de honden een tijdje voordat we gaan rijden geen eten meer geven.
soms komt het natuurlijk weleens voor dat we onverwachts weggaan en dan moet je maar hopen dat het goed gaat.
Voor de lange reizen ( 12 a 15 uur ) krijgen ze bij ons altijd prodier van vsm.
dat is een klein beetje stress verminderend en ze worden niet meer misselijk.
Wij gebruiken dit nu al ongeveer 5 jaar en bij ons werkt het het beste!

veel succes ermee!
onder de fundering van je werk ligt het strand

Afbeelding
omasjanie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door omasjanie »

Tara was vanaf het ophalen ziek, kwijlen, overgeven. We hebben daarna eerst het langzaam opbouwen van wennen aan de auto gedaan met leuk spelen en alleen er in zitten, daarna een heel klein stukje rijden maar zodra de auto van zijn plaats kwam .......
Daarna zo'n stukje leer achter de auto, homeopatische pillen .. niets hielp en het werd steeds moeilijker om haar in de auto te krijgen, zodra het woord auto viel of ik de sleutel pakte kroop ze weg in de verste hoek van het huis.
Tot slot ben ik begonnen met reistabletjes die ook voor mensen gebruikt worden, een kwart tabletje en het gaat goed, langzaam aan begint de weerstand tegen de auto te verdwijnen.
Ik probeer af en toe een klein ritje zonder maar dan is het gelijk weer mis en is de weerstand tegen de auto in volle hevigheid terug.
Dus voorlopig ga ik er mee door en hoewel ik pillen zowel voor mezelf als voor dieren helemaal niets vind zie ik haar genieten in het bos, aan het strand en daar kunnen we niet komen zonder auto.
Ik koop de reistabletjes bij de apotheek, eigen merk van de apotheek en weet niet wat ze kosten.
Groetjes Sjanie en een poot van mijn Drent
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”