Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hierkomen.

Moderator: moderatorteam

Suzanne19
Actief

Hierkomen.

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

Een half jaartje geleden ongeveer is lucky 2 keer weggelopen voor heen kon ik altijd met haar los lopen, Samen naar de container, In het bos enzv. Nu durf ik dat dus niet meer.. Ik ben thuis druk aan het oefenen met het comando ''hier'' Dat gaat al een paar maanden goed. :mrgreen:

Maar nu is mijn vraag zou dat buiten dus ook gelden?? Ben echt bang dat ik haar weer ergens los laat en dat ze um peert.

Was er trouwens ook vergeten bij te vertellen dat ik in me panieke bui er achteraan gerend was he :?
Afbeelding

Groetjes Suzanne
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

heb je tuin waar je het kan oefenen?
dan zou je daar het kunnen oefenen. dan heb je weer meer prikkels dan binnen. en dan zo uitbreiden naar de straat.

heb je geen tuin, kun je het bv met de lange lijn proberen buite.

succes!
Suzanne19
Actief

honiahaka-kuckunniwi schreef:heb je tuin waar je het kan oefenen?
dan zou je daar het kunnen oefenen. dan heb je weer meer prikkels dan binnen. en dan zo uitbreiden naar de straat.

succes!
Heb helaas geen tuin..

Toen ik nog met haar op curcus zat hadden we met lange lijn geoefend.. De eerste keer liep ze me achterna totdat ze doorhad dat ze tog nog aan een lijn zat :roll: 2e keer bleef ze netjes zitten en toen ik me omdraaie kwam ze vrolijk voor en ging zitten.
Afbeelding

Groetjes Suzanne
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Suzanne19 schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef:heb je tuin waar je het kan oefenen?

succes!
Heb helaas geen tuin..

Toen ik nog met haar op curcus zat hadden we met lange lijn geoefend.. De eerste keer liep ze me achterna totdat ze doorhad dat ze tog nog aan een lijn zat :roll: 2e keer bleef ze netjes zitten en toen ik me omdraaie kwam ze vrolijk voor en ging zitten.
Ik zou het ook gewoon met lange lijn proberen. Maar omdat het hier om JR gaat zou ik wel een hele lichte lijn pakken. Ze moet eigenlijk niet goed voelen dat ze die lijn nog omheeft. Laat de lijn maar gewoon achter haar aanslepen. Op het moment dat ze de benen willen nemen ga je op de lijn staan. Dan roep je haar bij je. Komt ze netjes bij je, dan belonen. Komt ze niet, dan haal je haar met de lange lijn "binnen".
Op deze manier leert ze dat je ook buiten controle over haar hebt.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

inderdaad lange lijn eraan... heb je er altijd nog controle over....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suzanne19
Actief

Oke dankje voor de tips ik ga het verder oefenen met lange lijn :ok:
Afbeelding

Groetjes Suzanne
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Inderdaad een lange lijn eraan, maar neem iets mee waar hij gek van is, een speeltje. Roep je hond, heb je zijn aandacht, laat dan het speeltje zien en lok hem uit om te spelen en roep 'hier'. Als hij komt mag hij even SAMEN MET JOUW met het speeltje spelen, dat is dan meteen een beloning!!

Je moet ervoor zorgen dat de band tussen jou en de hond wat sterker wordt. Dit moet je niet verkeerd opvatten, je kunt heel goed zijn voor je hond maar toch niet zo'n sterke band hebben. Je hond moet voor jou kiezen boven alle andere prikkels die hij opvangt.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”