Maar nu is mijn vraag zou dat buiten dus ook gelden?? Ben echt bang dat ik haar weer ergens los laat en dat ze um peert.
Was er trouwens ook vergeten bij te vertellen dat ik in me panieke bui er achteraan gerend was he

Moderator: moderatorteam
Heb helaas geen tuin..honiahaka-kuckunniwi schreef:heb je tuin waar je het kan oefenen?
dan zou je daar het kunnen oefenen. dan heb je weer meer prikkels dan binnen. en dan zo uitbreiden naar de straat.
heb je geen tuin, kun je het bv met de lange lijn proberen buite.
succes!
Ik zou het ook gewoon met lange lijn proberen. Maar omdat het hier om JR gaat zou ik wel een hele lichte lijn pakken. Ze moet eigenlijk niet goed voelen dat ze die lijn nog omheeft. Laat de lijn maar gewoon achter haar aanslepen. Op het moment dat ze de benen willen nemen ga je op de lijn staan. Dan roep je haar bij je. Komt ze netjes bij je, dan belonen. Komt ze niet, dan haal je haar met de lange lijn "binnen".Suzanne19 schreef:Heb helaas geen tuin..honiahaka-kuckunniwi schreef:heb je tuin waar je het kan oefenen?
dan zou je daar het kunnen oefenen. dan heb je weer meer prikkels dan binnen. en dan zo uitbreiden naar de straat.
heb je geen tuin, kun je het bv met de lange lijn proberen buite.
succes!
Toen ik nog met haar op curcus zat hadden we met lange lijn geoefend.. De eerste keer liep ze me achterna totdat ze doorhad dat ze tog nog aan een lijn zat2e keer bleef ze netjes zitten en toen ik me omdraaie kwam ze vrolijk voor en ging zitten.