Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oormijt vraag
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
oormijt vraag
onze pup (nu 9 weken) heeft oormijt,waarschijnlijk van uit het nest,nu is mijn vraag ; hoe ontstaat oormijt? wat is er de oorzaak van?
en hebben alle pups uit die uit het zelfde nest komen het dan?
we hebben van de dierenarts een middel wat dagelijks in de oren moet worden aangebracht gedurende een week,dan een week overslaan en dan nog 3 dagen herhalen.
kan oormijt gevolgen hebben?
en hebben alle pups uit die uit het zelfde nest komen het dan?
we hebben van de dierenarts een middel wat dagelijks in de oren moet worden aangebracht gedurende een week,dan een week overslaan en dan nog 3 dagen herhalen.
kan oormijt gevolgen hebben?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oormijt is een mijt, een klein beestje dus. Het is enorm besmettelijk, dus je pupje heeft het uit het nest waarschijnlijk meegekregen door andere honden daar. Het is dus zeer waarschijnlijk dat ook de andere pups besmet zijn (wellicht verstandig om het aan je fokker door te geven, zodat hij/zij de andere eigenaren van de pups kan inlichten).
Behandeling door een dierenarts is absoluut noodzakelijk!!! Geen behandeling kan zeer ernstige gevolgen hebben voor het gehoor.
Mijn eigen ervaring, met Moritz die oormijt had, is dat het oor vaak gevoelig blijft voor infecties.
Behandeling door een dierenarts is absoluut noodzakelijk!!! Geen behandeling kan zeer ernstige gevolgen hebben voor het gehoor.
Mijn eigen ervaring, met Moritz die oormijt had, is dat het oor vaak gevoelig blijft voor infecties.
- sloeber
- Vaste gebruiker
Mijn hondje heeft momenteel ook oormijt. Ze heeft dit nog nooit gehad ( is 13 jaar). Kan zij besmet zijn door andere honden in de toilettage of door niet goed schoongemaakt materiaal? De dierenarts heeft haar oren met lauw water uitgespoten en een zalfje meegegeven (Oridermyl) dat ik om de twee dagen in haar oren moet aanbrengen.
In loving memory, labjes Bobientje en Sloeber
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
en voor alles wat daarmee te maken heeft ook de evenwichtsorganen. Ik zag laatst op tv een programma zoals dieren op spreekuur ofzo en die hond had het ook, was niet behandeld, en viel plots zo neer, kon niet meer opstaan tolde op z'n poten. Dus die mensen dachten dat hij een of andere aanval ofzo gehad had, bleek simpelweg onbehandelde zeer ernstige vorm van oormijt te zijn.Stang schreef:Behandeling door een dierenarts is absoluut noodzakelijk!!! Geen behandeling kan zeer ernstige gevolgen hebben voor het gehoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Rob*
- Zeer actief
Nou idd, mijn reutje had het als pupje en heeft altijd last aan hetzelfde oor, geen mijt maar wel heel gevoelig en vaak ook vuiler dan het andere oor, doe er een drupje teatree in en dan is het zo schoon, maar het blijft altijd gevoelig dat oor.Stang schreef:Oormijt is een mijt, een klein beestje dus. Het is enorm besmettelijk, dus je pupje heeft het uit het nest waarschijnlijk meegekregen door andere honden daar. Het is dus zeer waarschijnlijk dat ook de andere pups besmet zijn (wellicht verstandig om het aan je fokker door te geven, zodat hij/zij de andere eigenaren van de pups kan inlichten).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hangoren zeker? zijn vaak gevoeliger ervoor dan staande oren.Angel-eyes schreef:Nou idd, mijn reutje had het als pupje en heeft altijd last aan hetzelfde oor, geen mijt maar wel heel gevoelig en vaak ook vuiler dan het andere oor, doe er een drupje teatree in en dan is het zo schoon, maar het blijft altijd gevoelig dat oor.Stang schreef:Oormijt is een mijt, een klein beestje dus. Het is enorm besmettelijk, dus je pupje heeft het uit het nest waarschijnlijk meegekregen door andere honden daar. Het is dus zeer waarschijnlijk dat ook de andere pups besmet zijn (wellicht verstandig om het aan je fokker door te geven, zodat hij/zij de andere eigenaren van de pups kan inlichten).

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Rob*
- Zeer actief
Ja dag das echt gelul weer van jou he?Bij Boxers zijn de oren altijd gevoelig, vroeger werden ze ook gecoupeerd hoor en hadden ze vaker last ervanmalinois schreef:hangoren zeker? zijn vaak gevoeliger ervoor dan staande oren.Angel-eyes schreef:Nou idd, mijn reutje had het als pupje en heeft altijd last aan hetzelfde oor, geen mijt maar wel heel gevoelig en vaak ook vuiler dan het andere oor, doe er een drupje teatree in en dan is het zo schoon, maar het blijft altijd gevoelig dat oor.Stang schreef:Oormijt is een mijt, een klein beestje dus. Het is enorm besmettelijk, dus je pupje heeft het uit het nest waarschijnlijk meegekregen door andere honden daar. Het is dus zeer waarschijnlijk dat ook de andere pups besmet zijn (wellicht verstandig om het aan je fokker door te geven, zodat hij/zij de andere eigenaren van de pups kan inlichten).
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
da's geen gelul, mijn hond met hangoren heeft er veel en veel meer last van dan mijn hond met staande orenAngel-eyes schreef:Ja dag das echt gelul weer van jou he?Bij Boxers zijn de oren altijd gevoelig, vroeger werden ze ook gecoupeerd hoor en hadden ze vaker last ervanmalinois schreef:hangoren zeker? zijn vaak gevoeliger ervoor dan staande oren.Angel-eyes schreef:Nou idd, mijn reutje had het als pupje en heeft altijd last aan hetzelfde oor, geen mijt maar wel heel gevoelig en vaak ook vuiler dan het andere oor, doe er een drupje teatree in en dan is het zo schoon, maar het blijft altijd gevoelig dat oor.Stang schreef:Oormijt is een mijt, een klein beestje dus. Het is enorm besmettelijk, dus je pupje heeft het uit het nest waarschijnlijk meegekregen door andere honden daar. Het is dus zeer waarschijnlijk dat ook de andere pups besmet zijn (wellicht verstandig om het aan je fokker door te geven, zodat hij/zij de andere eigenaren van de pups kan inlichten).
Mijn eigen ervaring, met Moritz die oormijt had, is dat het oor vaak gevoelig blijft voor infecties..En ik maak ze altijd goed schoon, iedere dag effe de veger erdoorheen, bij sommige honden heb je dat nu eenmaal hoor?
waarom zijn boxeroren dan gevoeliger daarvoor dan een ander ras?
ik hoef ze niet elke dag te cleaneren, de hangoren 1 x per week de rest 1 x per 3 maanden maar dan is het eigenlijk alleen ter controle want er komt nooit wat uit...

-
Rob*
- Zeer actief
Ik moet mijn reu elke dag aan 1 kant schoonmaken omdat hij daar ooit een oormijtje had, slimme, heb ik net verteld of niet?Dat blijft blijkbaar gevoelig voor bepaalde dingen.malinois schreef:da's geen gelul, mijn hond met hangoren heeft er veel en veel meer last van dan mijn hond met staande orenAngel-eyes schreef:Ja dag das echt gelul weer van jou he?Bij Boxers zijn de oren altijd gevoelig, vroeger werden ze ook gecoupeerd hoor en hadden ze vaker last ervanmalinois schreef:hangoren zeker? zijn vaak gevoeliger ervoor dan staande oren.Angel-eyes schreef: Nou idd, mijn reutje had het als pupje en heeft altijd last aan hetzelfde oor, geen mijt maar wel heel gevoelig en vaak ook vuiler dan het andere oor, doe er een drupje teatree in en dan is het zo schoon, maar het blijft altijd gevoelig dat oor..En ik maak ze altijd goed schoon, iedere dag effe de veger erdoorheen, bij sommige honden heb je dat nu eenmaal hoor?
![]()
ik hoef ze niet elke dag te cleaneren, de hangoren 1 x per week de rest 1 x per 3 maanden maar dan is het eigenlijk alleen ter controle want er komt nooit wat uit...
Een Boxer heeft een OiD-gen bij zich wat zijn oor gevoeliger maakt dan bij andere honden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja slim ben ik inderdaad dat heb je nou heel goed gezienAngel-eyes schreef:Ik moet mijn reu elke dag aan 1 kant schoonmaken omdat hij daar ooit een oormijtje had, slimme, heb ik net verteld of niet?Dat blijft blijkbaar gevoelig voor bepaalde dingen.malinois schreef:da's geen gelul, mijn hond met hangoren heeft er veel en veel meer last van dan mijn hond met staande orenAngel-eyes schreef:Ja dag das echt gelul weer van jou he?Bij Boxers zijn de oren altijd gevoelig, vroeger werden ze ook gecoupeerd hoor en hadden ze vaker last ervanmalinois schreef: hangoren zeker? zijn vaak gevoeliger ervoor dan staande oren..En ik maak ze altijd goed schoon, iedere dag effe de veger erdoorheen, bij sommige honden heb je dat nu eenmaal hoor?
![]()
Een Boxer heeft een OiD-gen bij zich wat zijn oor gevoeliger maakt dan bij andere honden.
En nee, je hebt niet verteld dat je iedere dag z'n oortje moet schoonmaken... kan het in ieder geval niet terugvinden zo snel.
En ja het kan inderdaad dat een bepaalde hond er gevoelig voor is, maar is het dan voor het gehele ras zo, of voor de individuele hond?

-
Rob*
- Zeer actief
Een Boxer heeft OiD-gen dus het is voor het gehele ras dat ze last van hun oren hebben!malinois schreef:ja slim ben ik inderdaad dat heb je nou heel goed gezienAngel-eyes schreef:Ik moet mijn reu elke dag aan 1 kant schoonmaken omdat hij daar ooit een oormijtje had, slimme, heb ik net verteld of niet?Dat blijft blijkbaar gevoelig voor bepaalde dingen.malinois schreef:da's geen gelul, mijn hond met hangoren heeft er veel en veel meer last van dan mijn hond met staande orenAngel-eyes schreef: Ja dag das echt gelul weer van jou he?Bij Boxers zijn de oren altijd gevoelig, vroeger werden ze ook gecoupeerd hoor en hadden ze vaker last ervan.En ik maak ze altijd goed schoon, iedere dag effe de veger erdoorheen, bij sommige honden heb je dat nu eenmaal hoor?
![]()
Een Boxer heeft een OiD-gen bij zich wat zijn oor gevoeliger maakt dan bij andere honden.![]()
En nee, je hebt niet verteld dat je iedere dag z'n oortje moet schoonmaken... kan het in ieder geval niet terugvinden zo snel.
En ja het kan inderdaad dat een bepaalde hond er gevoelig voor is, maar is het dan voor het gehele ras zo, of voor de individuele hond?
Heb het wel verteld, nadat hij een oormijt heeft gehad is zijn oor nog meer gevoelig.
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je er snel bij bent niet, maar ze schijnen er daarna wel gevoeliger voor te zijn wat ik begrijp....Snorko schreef:dus een oormijt richt blijvende schade aan?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is een OiD-gen dan?Angel-eyes schreef:Een Boxer heeft OiD-gen dus het is voor het gehele ras dat ze last van hun oren hebben!malinois schreef:ja slim ben ik inderdaad dat heb je nou heel goed gezienAngel-eyes schreef:Ik moet mijn reu elke dag aan 1 kant schoonmaken omdat hij daar ooit een oormijtje had, slimme, heb ik net verteld of niet?Dat blijft blijkbaar gevoelig voor bepaalde dingen.malinois schreef: da's geen gelul, mijn hond met hangoren heeft er veel en veel meer last van dan mijn hond met staande oren![]()
Een Boxer heeft een OiD-gen bij zich wat zijn oor gevoeliger maakt dan bij andere honden.![]()
Heb het wel verteld, nadat hij een oormijt heeft gehad is zijn oor nog meer gevoelig.
ja dat heb je verteld maar niet dat je iedere dag z'n oor moet schoonmaken. dat staat nergens

-
Rob*
- Zeer actief
Een Boxer bezit een OiD-gen, dat is een Oost-indisch Doof gen!malinois schreef:wat is een OiD-gen dan?Angel-eyes schreef:Een Boxer heeft OiD-gen dus het is voor het gehele ras dat ze last van hun oren hebben!malinois schreef:ja slim ben ik inderdaad dat heb je nou heel goed gezienAngel-eyes schreef: Ik moet mijn reu elke dag aan 1 kant schoonmaken omdat hij daar ooit een oormijtje had, slimme, heb ik net verteld of niet?Dat blijft blijkbaar gevoelig voor bepaalde dingen.
ja dat heb je verteld maar niet dat je iedere dag z'n oor moet schoonmaken. dat staat nergens
Hebben dus altijd gehoor problemen he?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
8O maar daar hebben meer rassen last van geloof ik hoor.... ik ken er namelijk ook een aantal....Angel-eyes schreef:Een Boxer bezit een OiD-gen, dat is een Oost-indisch Doof gen!malinois schreef:wat is een OiD-gen dan?Angel-eyes schreef:Een Boxer heeft OiD-gen dus het is voor het gehele ras dat ze last van hun oren hebben!malinois schreef: ja slim ben ik inderdaad dat heb je nou heel goed gezien![]()
ja dat heb je verteld maar niet dat je iedere dag z'n oor moet schoonmaken. dat staat nergens![]()
Hebben dus altijd gehoor problemen he?