Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incongruentie van de elleboog wel of niet erfelijk?
Moderator: moderatorteam
- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Incongruentie van de elleboog wel of niet erfelijk?
Hallo,
Heeft iemand van jullie ervaring met Incongruentie van de elleboog bij honden en of dit wel of niet erfelijk is?
Heeft iemand van jullie ervaring met Incongruentie van de elleboog bij honden en of dit wel of niet erfelijk is?
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor de goede orde, ik weet niet of er OCD of patella-luxatie mee bedoeld wordt, want dat komt wel behoorlijk voor in bepaalde lijnen.idorh schreef:Gelukkig komt dit niet voor bij de Saarlooswolfhond.tiborh schreef:helaas,erfelijk!
marleen en de doggies
Gr Bertus.
En volgens de goude fokster is het niet erfelijk en komt het door de eigenaren.
Gr Bertus
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dacht dat jij altijd zo goed was met Google Bertus?
Dan kan je snel vinden wat het precies is.En of het bij een SWH ooit is geconstateerd weet ik niet.Wel weet ik dat er een aantal zijn geopereerd aan de ellebogen,maar waarvoor weet ik niet.
In dit geval kan het nooit aan de eigenaren liggen,want de botten zijn verschillend gegroeid .
Gr. Christa
Dan kan je snel vinden wat het precies is.En of het bij een SWH ooit is geconstateerd weet ik niet.Wel weet ik dat er een aantal zijn geopereerd aan de ellebogen,maar waarvoor weet ik niet.
In dit geval kan het nooit aan de eigenaren liggen,want de botten zijn verschillend gegroeid .
Gr. Christa
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou Marleen ik heb op mijn site Saarlooswolfhond en PRA wat informatie geschreven, http://groups.msn.com/SaarlooswolfhondPRA-BertusStrijk het is in het kort v/a 19981 wat er over was van de SWH, en wat er daarna gebeurde, daar schrijf ik als van ouds over de oogziekte, maar zo kan het erfelijk probleem van de gewrichten ook gegaan zijn, ivm kleine populatie inteelt enz, en voor de nieuwe leden geef ik ook aan hoe verantwoordelijke de mensen op hun verkeerde been zetten, tenkoste van mens en dier, maar ik zal gelijk voor de aardigheid is de afkomst en lijnen bekijken van de honden met die knie en loop gewrichten, plus is informeren wat er aan de leden verteld werd door de verantwoordelijke als ze te horen kregen dat de honden loop problemen hebben, van een paar vernam ik al dat het aan de verzorgers en eigenaren lag, oa verkeerde voeding lopen op zand enz.tiborh schreef:dus gewoon 100% erfelijk,kunnen we lang en kort over l...n en voor de rest niets!
groetjes marleen en de doggies en opvanghond die z,n pootje scheef staat,moeten hem niet meer!
Gr Bertus.
-
- Vaste gebruiker