Is dit normaal?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Na uitknijpen anaalklieren
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Na uitknijpen anaalklieren
...... is Moritz z'n anus helemaal rood en zwaar geirriteerd. Lijkt zelfs wel wat bloederig en stuk.
Is dit normaal?
Is dit normaal?
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zal ik even gaan doen.......Rataplan schreef:Kun je met een stukje nat keukenrol even deppen en kijken of hij echt ergens "stuk" is?
Kan wel hoor als de DA hard heeft moeten knijpen
De da heeft flink moeten knijpen, want ze zaten giga vol. Dat dus wel, maar ik vind het wel behoorlijk geirriteerd; dat moet toch pijn doen met poepen?
Hoe komt het trouwens dat anaalklieren zo vol zitten? is dat omdat een hond niet goed "uitpoept''?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
linlin
volle anaalklieren komen inderdaad doordat ze niet goed 'uitpoepen'.
het laatste floebertje poep behoort een scheutje anaalklier-vloeistof mee te krijgen. dan ruikt de poep extra naar de reuzegevaarlijke en uiterst stoere moritz.
dat lukt niet altijd. dan raken ze vol. meestal worden ze toch uit zichzelf of door de hond zelf (sleetje rijden, likken) geleegd.
kakaboeboe vindt het erg aangenaam om op bed even zijn anaalklieren te belikken. met als doel even extra de boel leegwerken. dankuwel, kakaboeboe.
maar soms lukt dat dus niet. en kan de boel zelfs ontstoken raken. en dan mogen wij het zaakje opknappen.
het laatste floebertje poep behoort een scheutje anaalklier-vloeistof mee te krijgen. dan ruikt de poep extra naar de reuzegevaarlijke en uiterst stoere moritz.
dat lukt niet altijd. dan raken ze vol. meestal worden ze toch uit zichzelf of door de hond zelf (sleetje rijden, likken) geleegd.
kakaboeboe vindt het erg aangenaam om op bed even zijn anaalklieren te belikken. met als doel even extra de boel leegwerken. dankuwel, kakaboeboe.
maar soms lukt dat dus niet. en kan de boel zelfs ontstoken raken. en dan mogen wij het zaakje opknappen.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha, dus inderdaad door niet goed uitpoepen. Dat kan heel goed bij Moritz, want 7 van de 10 keer ziet hij wel iets ''vreselijk engs'' waardoor hij niet uitpoept maar acuut stopt met poepen.
Ik vond z'n anus vrij dik en ook beet hij vaak naar achter toe, vandaar dat ik dacht dat z'n anaalklieren vol zaten. Sleetje rijden, dat deed hij niet.
Wat voor last heeft de hond er eigenlijk van als ze volzitten? Is dat pijnlijk, jeukerig of iets anders?
Ik vond z'n anus vrij dik en ook beet hij vaak naar achter toe, vandaar dat ik dacht dat z'n anaalklieren vol zaten. Sleetje rijden, dat deed hij niet.
Wat voor last heeft de hond er eigenlijk van als ze volzitten? Is dat pijnlijk, jeukerig of iets anders?
-
linlin